REMA 1000

Over én million solgte jordbærkurver i juni

Del

Det er ingen tvil om hva som er sommerens store favoritt i norske handlekurver. Så langt i år har REMA 1000 solgt over én million kurver med jordbær – og det er fortsatt mye igjen av sesongen.

Det ryddes plass til enda mer jordbær i frukt- og grøntavdelingene.
Det ryddes plass til enda mer jordbær i frukt- og grøntavdelingene.

Ferske tall fra REMA 1000 viser en vekst på fem prosent i jordbærsalget sammenlignet med fjoråret, og bare de siste fire ukene er det solgt over en million kurver med jordbær. 
 
– Dette er en skikkelig jordbærsommer, både i butikkene våre og på sosiale medier. Vi ser at kundene elsker jordbær – ikke bare som dessert, men som en naturlig del av et sunt og variert kosthold, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.  
 
Smak av norsk sommer 
Jordbær er gjerne et symbol på lokal, kortreist sommermat, og i takt med sesongen tilbyr REMA 1000-butikkene norske bær av høy kvalitet. Likevel er det i sum en kombinasjon av norske og utenlandske bær som selges i butikkene. Hittil i år er bare 15 % av jordbærene norske, men denne andelen øker utover i sommersesongen. I løpet av et år selges det i snitt 1,5-2 millioner kurver norske jordbær hos REMA 1000.  
 
- Norske jordbær har tradisjonelt sett vært en soleklar favoritt blant kundene våre, og noe av dette henger nok sammen med nostalgi og gode sommerminner, sier Mellbye.  
 
Super-sommer for jordbær-entusiaster 
Med over én million kurver solgte jordbærkurver, er årets jordbærsesong en av de beste på lenge for REMA 1000. Kombinasjonen av smak, helse og kreative mattrender ser ut til å treffe blink hos hele bredden av kunder. 
 
– Vi vet at mange nordmenn er opptatt av helsa si, men også av enkle løsninger i en hektisk hverdag. Jordbær er et strålende eksempel på at det sunne også kan være både godt, enkelt – og veldig sommerlig, sier Mellbye. 
 
Fra dessert til TikTok-favoritt 
Jordbær har alltid vært en populær dessertingrediens, men nå ser REMA 1000 at bruken også har utviklet seg i nye og kreative retninger. På TikTok florerer det av oppskrifter der jordbær spiller hovedrollen – alt fra fargerike smoothie bowls og yoghurt-is til jordbærsalater med feta og balsamico. 

– Sosiale medier har virkelig bidratt til å fornye måten vi bruker jordbær på. Vi ser trender med cottage cheese, granateple, frø og honning – gjerne servert i dype skåler som er både sunne og Instagram-vennlige. Mange kunder lar seg inspirere av TikTok-oppskrifter, og det merker vi på salget, sier Mellbye. 

Nøkkelord

Kontakter

Om oss

I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan ta med deg varene hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/ansvar-i-rema-1000/

Følg pressemeldinger fra REMA 1000

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra REMA 1000

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye