Amedia

Nettavisen og Amedia med egen direktesendt partilederdebatt

Del

6. august sendes valgkampens første partilederdebatt direkte i Nettavisen og mer enn 120 aviser og partneraviser i Amedia. 

Nettavisen og Amedia stiller med erfarne og profilerte kommentatorer og redaktører til valgkampens første partilederdebatt 6. august. Fra venstre: Ane Ekornholmen, Nationen, Eirik Mosveen, Avisa Oslo, Maria Madeleine Knutsen, Nettavisen og Gunnar Stavrum, Nettavisen.
Nettavisen og Amedia stiller med erfarne og profilerte kommentatorer og redaktører til valgkampens første partilederdebatt 6. august. Fra venstre: Ane Ekornholmen, Nationen, Eirik Mosveen, Avisa Oslo, Maria Madeleine Knutsen, Nettavisen og Gunnar Stavrum, Nettavisen. Ihne Pedersen / Amedia

– Våre aviser når over to millioner daglige lesere, så dette kan bli en av de mest sette partilederdebattene, sier Nettavisens sjefredaktør Gunnar Stavrum, som skal være en av utspørrerne i debatten.

I år får landets partiledere en skikkelig bråstart på valgkampen. De har knapt rukket å riste sommerdvalen av seg før Nettavisen og resten av Amedia inviterer dem til grundig debatt om årets valg. Det skjer ei uke før Arendalsuka, der de på ny skal møte hverandre. 

– Med vårt nettverk av aviser over hele landet er vi landets ledende politiske arena og grunnmuren i vårt demokrati. Nå har vi for første gang samlet norske partiledere til debatt. Der vil de bli møtt av vanlige folk fra hele landet som stiller spørsmål direkte til politikerne, forteller Stavrum.

Han skal lede debatten sammen med Maria Madeleine Knutsen fra Nettavisen. Etter debatten blir det en nachspiel-sending der kommentatorene Maja Sojtaric (Nordlys), Sølve Rydland (BA), Eirik Mosveen (Avisa Oslo), Anne Ekornholmen (Nationen) og Erik Stephansen (Nettavisen) skal kommentere partilederdebatten og kåre vinnere og tapere.

– Vår partilederdebatt blir annerledes enn den publikum er vant til fra de store nasjonale tv-mediene. Med vårt kontaktnett over hele landet har vi en unik mulighet til å løfte fram lokale stemmer og saker i den nasjonale debatten. Vi vil få fram folkets synspunkter fra hele landet og gi dem anledning til å konfrontere partilederne, sier Gunnar Stavrum.

Amedias partilederdebatt skal sendes fra TV-studioet i mediekonsernets hovedkvarter i Oslo, supplert med lokale innslag fra flere av Amedias aviser. 

Bildetekst: Nettavisen og Amedia stiller med erfarne og profilerte kommentatorer og redaktører til valgkampens første partilederdebatt 6. august. Fra venstre: Ane Ekornholmen, Nationen, Eirik Mosveen, Avisa Oslo, Maria Madeleine Knutsen, Nettavisen og Gunnar Stavrum, Nettavisen. 





Kontakter

Gunnar Stavrum, ansvarlig redaktør i Nettavisen. 

Telefon: 90 55 77 68   Epost: gunnar.stavrum@nettavisen.no

Om Amedia

Amedia er et ledende skandinavisk mediekonsern med en sterk tilstedeværelse i Norge, Danmark og Sverige. Amedia er et upolitisk selskap med dype historiske røtter, eid av Amediastiftelsen. Vi forvalter et unikt geografisk, historisk-politisk og språklig mediemangfold.

Amedias vil sikre et levende demokrati i alle samfunn der vi er representert. Gjennom våre aviser er vi garantisten for faktasjekket, sannhetssøkende og balansert journalistikk.

Våre aviser er til stede i folks liv, bidrar til at de blir sett og hørt, og hjelper dem med å forstå verden de lever i, slik at de kan ta informerte valg. Vi fyller vårt samfunnsoppdrag ved å være og forbli førstevalget for våre lesere og annonsører.

Vårt redaksjonelle nettverk omfatter nesten 200 avistitler i Norge, Danmark og Sverige, gjennom heleid og deleid virksomhet og gjennom partnerskap.

Amedia er Norges største utgiver av redaktørstyrte medier, og eier 107 avistitler og har 20 partneraviser i Norge. Vi har nesten 1 400 redaksjonelle medarbeidere som løpende holder to millioner lesere oppdatert med nyheter, nytte, debatt og underholdning hver dag.

I Danmark eier Amedia det ledende danske mediekonsernet Berlingske Media som utgir de nasjonale avisene Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor.

I Sverige eier Amedia Bonnier News Local sammen med Bonnier News og lokalavisselskapet Gota Media, og har en eierandel på 20 prosent i selskapet Bonnier News Local, som gir ut 65 aviser i Sverige, inngikk våren 2025 partnerskap og krysseierskap med det lokale aviskonsernet NWT Media.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye