Julia Geitvik blir ny kommersiell direktør i VG
Som ny kommersiell direktør får Julia Geitvik en sentral rolle i å sikre inntektene som skal bære VGs journalistikk i årene som kommer.

Hun overtar rollen etter Christian Haneborg, som i mai gikk inn i konsernledelsen i Schibsted og ble konserndirektør for annonse.
– Julia bringer med seg solid kompetanse og et skarpt blikk for hvordan vi kan skape verdi gjennom innsikt, teknologi og sterke kommersielle konsepter. Hun har en imponerende evne til å kombinere strategisk forståelse med operativ gjennomføring, og jeg er svært glad for at hun tar over rollen i VG, sier Haneborg.
Geitvik vil kombinere rollen som Director Brand Development i Schibsted Marketing Services Norge, der hun også leder utviklingen av den kommersielle verdien til alle Schibsteds merkevarer. Hun har tidligere vært strategidirektør i Allente Nordic og hatt strategiroller i Amedia og Deloitte.
Bredt ansvar i et stort mediehus
Som kommersiell direktør vil Geitvik lede arbeidet med å videreutvikle VGs forretningsmodeller og sikre vekst i annonseinntekter. Rollen krever solid markedskompetanse og kommersiell forståelse, og innebærer tett samarbeid både med redaksjonen, teknologimiljøet og andre avdelinger i Schibsted. Målet er å sikre økonomisk bærekraft og bidra til at VG kan fortsette å investere i uavhengig journalistikk.
– Jeg gleder med til å få Julia med på laget. Hun har kraften og kompetansen som skal til for å videreutvikle dagens VG, sier Gard Steiro, ansvarlig redaktør og administrerende direktør i VG.
Han påpeker at den uavhengige og kritiske journalistikken aldri har vært viktigere.
– VG står støtt som hele Norges primære nyhetsdestinasjon, men vi trenger sterke ledere som kan bidra til at vi sikrer finansieringen av en robust redaksjon inn i fremtiden. Julia Geitvik er en slik leder, legger Steiro til.
– VG er et av de mest spennende og innflytelsesrike mediene i Norge, og det er en ære å få bli med på de neste kapitlene. Jeg ser frem til å bidra til å finansiere journalistikken gjennom å styrke VGs kommersielle posisjon og skape gode løsninger for våre annonsører, sier Julia Geitvik.
Geitvik har en mastergrad i International Business fra Copenhagen Business School, med utveksling til både Columbia University og City University of Hong Kong.
Nøkkelord
Kontakter
Bjørn-Martin Bache NordbyKommunikasjonssjefSchibsted - Norge
Tel:+47 977 00 019bjorn-martin.bache.nordby@schibsted.comOm Verdens Gang (VG)
Verdens Gang er del av Schibsted-konsernet, som også eier andre norske aviser slik som Aftenposten, Stavanger Aftenblad og Bergens Tidende.
VG består av ulike selskaper og avdelinger. Selskapene under VG er E24 og VGTV. Andre kjente merkenavn under VG er MinMote, Godt.no, Vektklubb, Dine Penger og Tek.no.
Avisen ble grunnlagt med utgangspunkt i Hjemmefronten ved avslutningen av andre verdenskrig, med motstandsmannen Christian A.R. Christensen som første ansvarlige redaktør.
Gard Steiro er i dag VGs administrerende direktør og ansvarlig redaktør.
Det er over 200 redaksjonelle medarbeidere i VG - fordelt på ulike avdelinger. I tillegg kommer administrasjon og de som jobber med kommersiell virksomhet.
VG er en døgnbemannet nyhetsorganisasjon, som produserer innhold for VG.no (web og app), papiravisen, magasiner og tredjeparts-plattformer.
Følg pressemeldinger fra Schibsted
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted
Spårtsløpet tilbake på VGTV: Slik har du aldri sett den olympiske mesteren3.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemelding
Kjendiskonkurransen Spårtsløpet er tilbake på VGTV - denne gangen med en ny vri. Mads Hansen, Erik Follestad og Helene Olafsen har sendt hvert sitt lag til Stockholm for å utføre pinlige og vonde utfordringer, mens de tre følger dramaet fra studio.
Ny VGTV-serie: – De beste samtalene skjer etter one night stands14.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
Det blir (nesten) helt ekte one night stands når StSunniva inviterer seg hjem til kjendiser for intime samtaler på VGTV.
Petra Wikström leder nytt samlet team for samfunnskontakt og kommunikasjon i Schibsted14.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Schibsted samler nå arbeidet med samfunnskontakt og kommunikasjon i et nytt felles team. Petra Wikström får det overordnede ansvaret i rollen som Director of Public Policy and Communication.
Schibsted Media blir Schibsted igjen12.5.2025 09:01:00 CEST | Pressemelding
I dag tar Schibsted Media tilbake navnet Schibsted, som følge av at mediekonsernet nå eier navnet alene. Navnebyttet er naturlig når det børsnoterte Schibsted Marketplaces formelt skifter navn til Vend.
VGs videogrep kåret til verdens beste6.5.2025 11:52:23 CEST | Pressemelding
Under Wan-Ifra Global Awards nådde VGs TV-dekning av USA-valget i høyde helt opp.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom