Schibsted

Julia Geitvik blir ny kommersiell direktør i VG

Del

Som ny kommersiell direktør får Julia Geitvik en sentral rolle i å sikre inntektene som skal bære VGs journalistikk i årene som kommer.

FÅR NY ROLLE: Julia Geitvik vil kombinere rollen som Director Brand Development i Schibsted Marketing Services Norge med sin nye rolle som kommersiell direktør i VG.
FÅR NY ROLLE: Julia Geitvik vil kombinere rollen som Director Brand Development i Schibsted Marketing Services Norge med sin nye rolle som kommersiell direktør i VG. Foto: Schibsted

Hun overtar rollen etter Christian Haneborg, som i mai gikk inn i konsernledelsen i Schibsted og ble konserndirektør for annonse.

– Julia bringer med seg solid kompetanse og et skarpt blikk for hvordan vi kan skape verdi gjennom innsikt, teknologi og sterke kommersielle konsepter. Hun har en imponerende evne til å kombinere strategisk forståelse med operativ gjennomføring, og jeg er svært glad for at hun tar over rollen i VG, sier Haneborg.

Geitvik vil kombinere rollen som Director Brand Development i Schibsted Marketing Services Norge, der hun også leder utviklingen av den kommersielle verdien til alle Schibsteds merkevarer. Hun har tidligere vært strategidirektør i Allente Nordic og hatt strategiroller i Amedia og Deloitte.

Bredt ansvar i et stort mediehus

Som kommersiell direktør vil Geitvik lede arbeidet med å videreutvikle VGs forretningsmodeller og sikre vekst i annonseinntekter. Rollen krever solid markedskompetanse og kommersiell forståelse, og innebærer tett samarbeid både med redaksjonen, teknologimiljøet og andre avdelinger i Schibsted. Målet er å sikre økonomisk bærekraft og bidra til at VG kan fortsette å investere i uavhengig journalistikk.

– Jeg gleder med til å få Julia med på laget. Hun har kraften og kompetansen som skal til for å videreutvikle dagens VG, sier Gard Steiro, ansvarlig redaktør og administrerende direktør i VG. 

Han påpeker at den uavhengige og kritiske journalistikken aldri har vært viktigere. 

– VG står støtt som hele Norges primære nyhetsdestinasjon, men vi trenger sterke ledere som kan bidra til at vi sikrer finansieringen av en robust redaksjon inn i fremtiden. Julia Geitvik er en slik leder, legger Steiro til.

– VG er et av de mest spennende og innflytelsesrike mediene i Norge, og det er en ære å få bli med på de neste kapitlene. Jeg ser frem til å bidra til å finansiere journalistikken gjennom å styrke VGs kommersielle posisjon og skape gode løsninger for våre annonsører, sier Julia Geitvik

Geitvik har en mastergrad i International Business fra Copenhagen Business School, med utveksling til både Columbia University og City University of Hong Kong.

Nøkkelord

Kontakter

Om Verdens Gang (VG)

Verdens Gang er del av Schibsted-konsernet, som også eier andre norske aviser slik som Aftenposten, Stavanger Aftenblad og Bergens Tidende.

VG består av ulike selskaper og avdelinger. Selskapene under VG er E24 og VGTV. Andre kjente merkenavn under VG er MinMote, Godt.no, Vektklubb, Dine Penger og Tek.no.

Avisen ble grunnlagt med utgangspunkt i Hjemmefronten ved avslutningen av andre verdenskrig, med motstandsmannen Christian A.R. Christensen som første ansvarlige redaktør.

Gard Steiro er i dag VGs administrerende direktør og ansvarlig redaktør.

Det er over 200 redaksjonelle medarbeidere i VG - fordelt på ulike avdelinger. I tillegg kommer administrasjon og de som jobber med kommersiell virksomhet.

VG er en døgnbemannet nyhetsorganisasjon, som produserer innhold for VG.no (web og app), papiravisen, magasiner og tredjeparts-plattformer.

Følg pressemeldinger fra Schibsted

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Schibsted

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye