Sopra Steria EGGS: Styrker Sopra Sterias merkevare
Innovasjon- og designmiljøet EGGS, Part of Sopra Steria blir til Sopra Steria EGGS.
– Dette er mer enn en merkevarebeslutning, det er et strategisk grep for å tydeliggjøre hvordan vi jobber som ett selskap for å skape verdi for kundene våre, sier Kristin Blix-Elton, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Sopra Steria.
Sopra Steria kombinerer digitalisering, innovasjon, design og bærekraft for å skape verdi for kundene. Derfor blir dette et ytterligere steg i å styrke Sopra Sterias posisjon som strategisk transformasjonspartner for sine kunder i det norske markedet.
– Vi skaper mest verdi når vi kombinerer rådgivning og strategi med aktivt samarbeid i gjennomføringen. Våre tverrfaglige team forener innsikt i forretning, mennesker og teknologi. Det er da vi blir en sterk strategisk transformasjonspartner, sier Blix-Elton.
Spesialistmiljø innen innovasjon og design
Sopra Steria samler innsatsen under én felles merkevare fordi det gjør det enklere for kundene å forstå bredden i selskapets tilbud.
EGGS er et viktig fyrtårn innen innovasjon og design, og siden oppkjøpet i 2021 har EGGS blitt gradvis integrert i Sopra Steria. Nå blir EGGS et sub-brand, slik Sopra Steria Footprint er det innen bærekraft. Dette gjør det enklere for kundene å forstå bredden i selskapets tilbud, samtidig som de spesialiserte miljøene forblir synlige og tilgjengelige. Samtidig bygger selskapet én tydelig merkevare.
– Sopra Steria EGGS vil fortsette å være vårt spesialistmiljø innen innovasjon og design, og en viktig spydspiss i større transformasjonsprosjekter. Disse tjenestene spiller en stadig viktigere rolle i hvordan vi vinner og leverer prosjekter, særlig til våre største og mest strategiske kunder, sier Blix-Elton.
I dag kommer over 80 prosent av Sopra Sterias salg innen innovasjons- og designtjenester fra etablerte kunder som benytter seg av store deler av selskapets tjenesteportefølje.
Følger konsernets globale merkevarestrategi
Denne endringen følger også Sopra Steria-gruppens globale strategi om å konsolidere merkevarer og styrke hovedmerkevaren.
– Endringen gir en mer helhetlig kundeopplevelse, styrker merkevaren Sopra Steria og legger til rette for videre vekst, sier Blix-Elton.
Kontakter
Kristin Blix-EltonMarketing and Communications DirectorSopra Steria
Tel:970 28 616kristin.blix-elton@soprasteria.comOm Sopra Steria
Sopra Steria er Norges ledende konsulentselskap innen digitalisering, innovasjon og bærekraft. Som et av Europas største konsulentselskaper, bistår Sopra Steria store private selskaper og offentlige virksomheter med deres omstilling. Selskapet er kåret til Norges beste arbeidsplass av Great Place to Work.
Sopra Steria er opptatt av å skape verdi for sine kunder og samfunnet, og har som mål å skape en bedre og mer bærekraftig fremtid.
Selskapet har 51 000 medarbeidere i 30 land, og hadde en omsetning på € 5,8 milliarder i 2024. I Norge sørger 3300 medarbeidere for en årlig omsetning på over 5,9 milliarder kroner i 2024. Selskapet har kontorer i Oslo, Stavanger, Trondheim, Bergen, Drammen, Hamar, Fredrikstad, Kristiansand og Tromsø.
Sopra Steria ble kåret til Årets konsulentselskap i 2023 og 2024.
Følg pressemeldinger fra Sopra Steria
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sopra Steria på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Sopra Steria
Kjell Rusti er valgt inn i styret til IKT-Norge14.5.2025 12:49:20 CEST | Pressemelding
IKT-Norge en svært viktig interesseorganisasjon for det digitale næringslivet. Nå går administrerende direktør i Sopra Steria, Kjell Rusti, inn i styret.
Bane NORs portal er en av de beste i verden8.5.2025 13:00:01 CEST | Pressemelding
Prestisjetung pris viser at Bane NOR er på rett spor!
Sopra Steria på topplisten hos kunder og medarbeidere6.5.2025 14:25:54 CEST | Pressemelding
Sopra Steria får sterk anerkjennelse både som arbeidsgiver og konsulentpartner i nye kåringer av Randstad og Konsulentguiden.
Fem nye år med Equinor5.5.2025 08:42:22 CEST | Pressemelding
Sopra Steria fortsetter som leverandør for Equinor, for å bidra til selskapets digitale transformasjon.
Norge dårligst i Europa på åpen innovasjon29.4.2025 09:22:16 CEST | Pressemelding
Bare 36 prosent av de som jobber med åpen innovasjon i Norge lykkes, mens snittet for andre land i Europa er 65 prosent. – Trenden går nedover i Norge. Det er kritisk at vi klarer å snu den.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom