Sopra Steria

Sopra Steria EGGS: Styrker Sopra Sterias merkevare

Del

Innovasjon- og designmiljøet EGGS, Part of Sopra Steria blir til Sopra Steria EGGS.

– Dette er mer enn en merkevarebeslutning, det er et strategisk grep for å tydeliggjøre hvordan vi jobber som ett selskap for å skape verdi for kundene våre, sier Kristin Blix-Elton, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Sopra Steria.  

Sopra Steria kombinerer digitalisering, innovasjon, design og bærekraft for å skape verdi for kundene. Derfor blir dette et ytterligere steg i å styrke Sopra Sterias posisjon som strategisk transformasjonspartner for sine kunder i det norske markedet.  

– Vi skaper mest verdi når vi kombinerer rådgivning og strategi med aktivt samarbeid i gjennomføringen. Våre tverrfaglige team forener innsikt i forretning, mennesker og teknologi. Det er da vi blir en sterk strategisk transformasjonspartner, sier Blix-Elton. 

Spesialistmiljø innen innovasjon og design 

Sopra Steria samler innsatsen under én felles merkevare fordi det gjør det enklere for kundene å forstå bredden i selskapets tilbud. 

EGGS er et viktig fyrtårn innen innovasjon og design, og siden oppkjøpet i 2021 har EGGS blitt gradvis integrert i Sopra Steria. Nå blir EGGS et sub-brand, slik Sopra Steria Footprint er det innen bærekraft. Dette gjør det enklere for kundene å forstå bredden i selskapets tilbud, samtidig som de spesialiserte miljøene forblir synlige og tilgjengelige. Samtidig bygger selskapet én tydelig merkevare. 

– Sopra Steria EGGS vil fortsette å være vårt spesialistmiljø innen innovasjon og design, og en viktig spydspiss i større transformasjonsprosjekter. Disse tjenestene spiller en stadig viktigere rolle i hvordan vi vinner og leverer prosjekter, særlig til våre største og mest strategiske kunder, sier Blix-Elton.  
 
I dag kommer over 80 prosent av Sopra Sterias salg innen innovasjons- og designtjenester fra etablerte kunder som benytter seg av store deler av selskapets tjenesteportefølje. 

Følger konsernets globale merkevarestrategi 

Denne endringen følger også Sopra Steria-gruppens globale strategi om å konsolidere merkevarer og styrke hovedmerkevaren.  

– Endringen gir en mer helhetlig kundeopplevelse, styrker merkevaren Sopra Steria og legger til rette for videre vekst, sier Blix-Elton.   

Kontakter

Om Sopra Steria

Sopra Steria er Norges ledende konsulentselskap innen digitalisering, innovasjon og bærekraft. Som et av Europas største konsulentselskaper, bistår Sopra Steria store private selskaper og offentlige virksomheter med deres omstilling. Selskapet er kåret til Norges beste arbeidsplass av Great Place to Work.

Sopra Steria er opptatt av å skape verdi for sine kunder og samfunnet, og har som mål å skape en bedre og mer bærekraftig fremtid.

Selskapet har 51 000 medarbeidere i 30 land, og hadde en omsetning på € 5,8 milliarder i 2024. I Norge sørger 3300 medarbeidere for en årlig omsetning på over 5,9 milliarder kroner i 2024. Selskapet har kontorer i Oslo, Stavanger, Trondheim, Bergen, Drammen, Hamar, Fredrikstad, Kristiansand og Tromsø.

Sopra Steria ble kåret til Årets konsulentselskap i 2023 og 2024.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye