
Tinde Gruppen tar posisjon for fremtiden: Lanserer fem nye merkevarer
Vinstra, 23. mai 2025 – På dagens arrangement Tinde inn i fremtiden lanserer Tinde Gruppen en ny og offensiv konsernstruktur med fem nye merkevarer. Disse skal gi hvert satsingsområde en tydelig stemme i markedet og posisjonere konsernet for kraftig vekst.
Målet er klart: Tinde Gruppen skal passere 1,5 milliarder kroner i årlig omsetning i løpet av 2028.

– «Vi bygger videre på sterke røtter og gode resultater, men nå rigger vi organisasjonen for fremtidig vekst. Vi har vært og står i et krevende marked, særlig innen fritidsboliger, men nettopp derfor er det viktig å rigge oss for det som kommer. Ved å rendyrke satsingsområdene og etablere egne merkevarer, skaper vi tydelighet, retning og slagkraft i alle deler av virksomheten,» sier Audun, administrerende direktør i Tinde Gruppen.
Seks merkevarer – Seks spesialiserte satsinger
Tinde Gruppens nye merkevarestruktur er utviklet for å tydeliggjøre bredden i konsernets virksomhet:
Tinde Hytter Flaggskipet innen hyttebygging og en av Norges sterkeste merkevarer for fritidsboliger.
Tinde Hytter vil styrke sin posisjon gjennom:
• Modernisering av varemerket og profilen.
• Utvikling av hyttekonsepter og kataloger.
•Utvidelse mot det internasjonale markedet.
Skar Entreprise Selskapets nye satsing innen bygging av leiligheter og mer komplekse byggeprosjekter, rettet mot både egne felt og eksterne utbyggere. Skar skal:
• Levere større prosjekter med høy gjennomføringskraft
• Bygge opp en organisasjon med sterk bygge kompetanse og prosjektledelse.
• Betjene nisjen mellom lokale utbyggere og de største entreprenørene.
Elda Byggmester Tidligere omtalt som byggservice – nå etablert som eget virksomhetsområde under navnet Elda. Med slagordet «Gløden i godt håndverk» skal Elda tilby:
• Lokalt forankret byggservice, rehabilitering og mindre tilbygg
• Spisskompetanse på tradisjonelle byggemetoder og nybygg
• En offensiv satsing på oppussing og håndverksbaserte tjenester
Ronda Industri Tindes industrielle kraftsenter knyttet til produksjon på fabrikken i Vinstra og fremtidens produsent av:
• Prefabrikkerte elementer og takstoler
• Mikrohus og modulbaserte bygg
• Salg av prefabrikasjon fra fabrikken på Vinstra til andre entreprenører.
Vena Eiendom Merkevaren for konsernets tomteutvikling tidligere Tinde Utvikling AS, med fokus på å utvikle attraktive områder på gode destinasjoner. Vena skal:
• Forvalte, regulere og selge fritids- og boligtomter og prosjekter
• Samarbeide tett med grunneiere, kommuner og andre interessenter.
• Prioritere bærekraft, gode opplevelser og langsiktige verdier
Vard mur og flis Selskapet som tidligere har vært Tinde Mur AS blir nå til Vard Mur og Flis.
Vard mur og flis skal:
• Fortsatt jobbe med murerarbeid innen flis, peisovner, steinmurer osv.
• Det skifter navn for å tydeliggjøre at dette er en egen virksomhet som står på egne bein, dette for å tydeliggjøre at også de kan levere til flere selskaper utenom konsernet.
Klar vekststrategi og verdibasert fundament
Bak merkevarene står Tinde Gruppens felles visjon: «Vi bygger varige verdier» og «Et fjell flere Tinder». Samlet drives konsernet frem av verdiene pålitelighet, inkludering, innovasjon og prestasjonsorientering – og en klar ambisjon om å vokse lønnsomt, ansvarlig og langsiktig.
– «Dette er ikke bare en kosmetisk endring – det er en strategisk reposisjonering av hele konsernet. Vi skal vinne nye markedsandeler, utvikle bedre tjenester, og skape større verdi for både kundene våre, samarbeidspartnere og samfunnet vi bygger i,» sier Audun.
Lokalt eierskap og en lang historie
– *«Tinde er ikke først og fremst bygninger og tall – det er folk. Det er alle som står på ute i felt, på fabrikken, på kontoret og ute hos kundene våre. Mange av dem har vært med oss i mange år, noen i tiår. Det vi lanserer i dag handler ikke bare om nye navn og nye logoer. Det handler om å rigge selskapet for å møte fremtiden – men uten å miste det som har gjort oss sterke hele veien: menneskene våre, kulturen og samholdet.»
«Det å bygge konsern og struktur kan lett bli noe som bare foregår på papiret. Vi ønsker at dette skal kjennes meningsfullt også ute i organisasjonen. Med tydelige merkevarer gir vi hvert område sin egen identitet og stolthet – samtidig som vi står samlet under det vi alltid har vært: Tinde. Vi er fortsatt et familieselskap. Vi bygger fortsatt med ekte engasjement, og vi har fortsatt beina godt planta i den dalen vi kommer fra. Det kommer vi aldri til å gi slipp på,» sier Tore Haverstad, hovedeier i Tinde Gruppen.
Alle nye nettsider er nå live:
• https://www.tindegruppen.no/
• https://www.tindehytter.no/
• https://www.skarentreprise.no/
• https://www.eldabygg.no/
• https://www.rondaindustri.no/
• https://www.vardmurogflis.no/
• https://www.venafritid.no/
Nøkkelord
Kontakter
Andreas HaverstadEiendoms og prosjektsjefTinde Gruppen
Tel:47719340Tel:47719340ah@tindeutvikling.noAudun SkatteboAdministerende direktørTinde Gruppen AS
Tel:900 30 720Tel:900 30 720audun.skattebo@tindehytter.noBilder




Tinde Gruppen
Tindegruppen består av virksomhetsområder innen bygg, eiendom, industri og entreprenørvirksomhet. Vår felles visjon er tydelig: Vi bygger varige verdier. Gjennom solide byggeprosjekter, ansvarlig utvikling av fritidseiendom, moderne industriprodukter og fremtidsrettede entrepriseløsninger skaper vi langsiktig verdi for kunder, samarbeidspartnere, ansatte, og lokalsamfunn. Tindegruppen styrer helheten, men hver virksomhet har frihet til å bevare sin identitet. Sammen utgjør vi et sterkt faglig fellesskap, der hver enhet bidrar med sin spesialkompetanse.
Tindegruppen er en familieeid bedrift med røtter i sterk håndverkstradisjon og over 50 års samlet erfaring innen bygg og utvikling
Følg pressemeldinger fra Tinde Eiendomsutvikling AS
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Tinde Eiendomsutvikling AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.