Sjømatbedriftene

Harry Tiller blir kommunikasjonssjef i Sjømatbedriftene: - En av de aller beste

Del

Sjømatbedriftene styrker laget, og har ansatt Harry Tiller  som ny kommunikasjonssjef. Med solid erfaring fra både media og offentlig forvaltning, bringer Tiller med seg en unik kombinasjon av strategisk teft, operativ kraft og stor gjennomslagskraft i kommunikasjon.

Harry Tiller en ansatt som ny kommunikasjonssjef hos Sjømatbedriftene.
Harry Tiller en ansatt som ny kommunikasjonssjef hos Sjømatbedriftene. Trondheim kommune
– Vi har fått tak i en av de aller beste. Harrys brede erfaring, dype samfunnsforståelse og kommunikasjonsevner vil være uvurderlige for oss i arbeidet mot våre strategiske mål, sier administrerende direktør i Sjømatbedriftene, Robert H. Eriksson.

Tiller kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i Trondheim kommune, hvor han var en sentral del av kriseledelsen under pandemien. Han har tidligere bakgrunn som politisk kommentator og journalist i Adresseavisen, NRK og Arbeider-Avisa. Med lang fartstid i både media og kommunikasjonsarbeid har han høstet bred anerkjennelse.

Harry Tiller beskriver seg selv som naturglad, og lidenskapelig opptatt av god kommunikasjon: 

-Jeg gleder meg til å ta fatt på en ny og viktig rolle i en næring som er avgjørende for Norge – både som landets største matvareprodusent, men også som den største eksportnæringen etter olje- og gass. Jeg gleder meg til å jobbe tett med både næringen og myndighetene for å løfte sjømatnæringens plass i samfunnet, sier Tiller

Hvorfor sjømatnæringen?  

- Det kan knapt finnes en mer spennende bransje å jobbe i årene som kommer. I denne jobben vil jeg få anledning til å jobbe både strategisk og operativt for en bransje som står foran viktige omstillinger, som spiller av avgjørende rolle for kystsamfunnene og som er helt sentral for å sikre vår egen matsikkerhet og samfunnsstruktur. Jeg gleder meg til å ta fatt på nye oppgaver i for meg en ny og viktig bransje, sier Tiller. 
Tiller vil få en sentral rolle i å realisere Sjømatbedriftenes ambisiøse strategi frem mot 2030. En viktig del av arbeidet vil være å styrke næringens omdømme, og sikre økt gjennomslag i politiske prosesser. 

-Sjømatbedriftene skal være det viktigste bindeleddet mellom våre medlemmer, næringen og myndighetene. Vi har en klar og tydelig ambisjon om å være den viktigste premissleverandøren for sjømatnæringen i å finne nye og bedre løsninger på de utfordringer vi står ovenfor for å sikre næringen de beste rammebetingelser slik at næringen kan vokse utvikle seg videre. Et viktig ledd i dette arbeidet er å styrke næringens annerkjennelse og betydning for det norske samfunnet. Med Harry på laget, styrker vi laget betydelig og stiller bedre rustet enn noen gang for å nå våre ambisjoner, avslutter Eriksson

Kontakter

Om Sjømatbedriftene

Sjømatbedriftene er en nasjonal, politisk uavhengig næringsorganisasjon som representerer alle ledd i sjømatnæringen fra produksjon til salg. Vårt formål er å utvikle sjønæringene på en samfunnsmessig ansvarlig og miljømessig bærekraftig måte. På samme tid skal vi ivareta medlemmenes interesser – både næringspolitisk, økonomisk, faglig og sosialt.

Følg pressemeldinger fra Sjømatbedriftene

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sjømatbedriftene på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sjømatbedriftene

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye