MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

Europris felt for markedsføringstiltak i strid med MFUs retningslinjer

Del

Saken gjelder markedsføring og salg av produktet Snackles – en kosebamse som holder i produkter som er omfattet av MFUs produktliste.

Alt i alt er det utvalgets oppfatning at det aktuelle markedsføringstiltaket har utspring i en bevisst strategi for å fremme varemerkelojalitet hos svært små barn for produkter som er omfattet av MFU’s produktliste, hvilket vurderes til å være i strid med MFU’s retningslinjer.

Kontakter

Lenker

Om MFU

Matbransjens Faglige Utvalg (MFU) ble etablert i 2013 for å begrense markedsføringen av usunn mat og drikke overfor barn og ungdom. Ordningen er etablert og drives av Virke, ANFO og NHO mat og drikke. Alle kan klage på markedsføringstiltak via www.mfu.as.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye