Startskuddet har gått for årets grillsesong
Fint vær og fridager gjør det enkelt å velge middager fremover. Ifølge REMA 1000 rykende ferske grillundersøkelse er omkring halvparten av befolkningen godt i gang med årets grillsesong. Det reflekteres også i dagligvarebutikkene.

I år har REMA 1000 særlig fokus på lettere grillvalg, som ulike kyllingprodukter til grillen. Kundene har allerede omfavnet produktene. Allerede første uken etter påske er det solgt over 50 000 kyllingprodukter til grillen hos REMA 1000. – Nordmenn er nysgjerrige, og de aller fleste av oss prøver mer enn gjerne noe nytt på grillen. De nye kyllingproduktene skal gi nordmenn både lettere og ny alternativer til grillsesongen, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
Halvparten i gang
Med kyllingproduktene fra Norsk Kylling, under merkevarene Solvinge og Stange, får kundene både bedre dyrevelferd og bedre smak som standard. REMA 1000 har også introdusert egne pakker med grillgrønnsaker. Dette er et produkt som er nytt av året.
- Vi er opptatt av produktutvikling, og å gi nye alternativer som kundene våre kan teste ut hver grillsesong, sier Mellbye. Ifølge REMA 1000s grillundersøkelse gjennomført av Norstat og Opinion i slutten av mars, sier tre av fire at de mer enn gjerne prøver noe nytt til grillen.
Seks prosent sier de griller hele året. Og innen mai oppgir halvparten at de er i gang med grillingen. Pølser eller et kjøttstykke er noe av det første nordmenn slenger på grillen, og det er fortsatt pappa eller mannen i huset som er utnevnt som grillmester.
Far er husets grillmester
- Når det kommer til grilling er vi nesten sjokkerende kjønnsdelte. Det virker som et domene som verken døtre, koner eller mødre vil nærme seg, og jeg synes det er litt overraskende, sier Mellbye.
Kun tre prosent av respondentene oppgir at mor er husets grillmester, og like få (tre prosent) oppgir kona. – Oppleves det vanskelig? Styrete? Eller er det fordi kvinnene fikser tilbehøret inne på kjøkkenet? Det er ikke godt å si, men det er litt rart at delingen er så klar og tydelig, sier hun.
Pølsefest i gang
Allerede første uken etter påske har det vært solgt nesten 100 000 pakker grillpølser hos REMA 1000, og nesten 23 000 pakker kylling- eller kalkunpølser. På grillpølser er det en økning på 55 % prosent, sammenlignet med samme periode i fjor.
– Pølser er enkelt å slenge på grillen. Grillpølsen er den de fleste tyr til, men vi forsøker stadig å utvide sortimentet med mer spennende varianter, og det treffer som regel godt hos kundene, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
Nøkkelord
Kontakter
Pressekontakt
Tel:80031015presse@rema.noBilder


Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan ta med deg varene hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/ansvar-i-rema-1000/
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
Påskens Frukt i løsvekt-kampanje ga rekordsalg24.4.2025 12:11:03 CEST | Pressemelding
REMA 1000 tok sats før påsken, og lanserte frukt i løsvekt som et sunnere alternativ til påskegodtet. Det ga salgsøkning på hele 66 prosent, sammenlignet med fruktsalget fra påsken i fjor. – En kjempesuksess, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
Grillsesongen: REMA 1000s testarena for nyheter24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
For REMA 1000 er grillsesongen mer enn pølser og potetsalat – det er et utstillingsvindu for produktinnovasjon. Nå rulles årets nyheter ut i butikkene, og det kundene elsker mest i sommer, kan fort ende opp som helårsvarer.
TikTok-kylling på påskens middagsbord18.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Kylling hører påsken til, også til middag. En fersk middagsinnsikt fra REMA 1000 tyder på at en stadig tilbakevendende TikTok-rett «Marry me chicken» blir å finne på mange nordmenns middagsbord denne påsken.
Her er nordmenns påskefavoritter17.4.2025 11:40:41 CEST | Pressemelding
Etter en måned med påskepriser i butikk har nordmenn rukket å fylle opp kjøleskapet med allslags godsaker før helligdagene. Grillpølser er blant nordmenns påskefavoritt i år, for grillsesongen; den er allerede i gang!
50 000 solgte melkekartonger – bidrar til inkluderende idrett14.4.2025 14:47:16 CEST | Pressemelding
Hjerteliga-melken har blitt en kundefavoritt. Over 50 000 enheter er solgt siden lansering i februar. For hver eneste solgte melk går én krone til Hjerteligaen, et initiativ som gir barn og unge med funksjonsnedsettelser muligheten til å oppleve idrettsglede, mestring og fellesskap.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom