Kjendisene møtes til fiskeduell på VGTV
Hva skjer når du kombinerer Norges største TV-profiler med landets mest erfarne friluftsfolk, sender dem til ei hytte og gir dem hver sin fiskestang?

Resultatet er «Fiskekrigen» på VGTV – en varm og underholdende konkurransereality fra Trysilelva der både konkurranseinstinkt og tålmodighet blir satt på prøve.
Skuespiller Henrik Mestad mener han holder en rolig og zen profil i programmet, men innrømmer at han kan bli aggressivt opptatt av å vinne konkurranser. Han må blant annet slå Erik Solbakken som beskriver seg selv som fluefisker ut til fingerspissene.
– Jeg vil veldig gjerne vinne dette, sier Solbakken om konkurransen.
Med i kampen om å bli Norges beste kjendisfisker er også Henriette Steenstrup, Jens Kvernmo, Cecilie Skog, Kristine Thybo-Hansen, Rikke Isaksen og Einar Tørnquist. Sistnevnte er kanskje den med lavest forventninger til seg selv.
– Jeg har en forventning om at jeg er den svakeste deltakeren, men alle kan jo vinne poker-EM, så jeg kan også vinne «Fiskekrigen», sier Tørnquist.
Gjennom morsomme og varierte utfordringer blir deltakerne testet i en lidenskapelig konkurranse om hvem som får mest og størst fisk, ledet av fiskerlegendene Lars Nilssen og Lars Lenth. Sistnevnte er kjent fra NRK-suksessen «Jakten på Monsterkveita» med Bård Tufte Johansen.
«Fiskekrigen» kombinerer reality, humor og nydelig natur og viser helt nye sider av de folkekjære kjendisene.
«Fiskekrigen» har premiere på VGTV fredag 25. april.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Kristoffer Kumar, produsent i VGTV, på telefon 975 19 941 eller e-post kristoffer.kumar@vg.no.
Nøkkelord
Kontakter
Kristoffer KumarProdusentVGTV
Tel:+47 97519941Kristoffer.Kumar@vg.noBjørn-Martin Bache NordbyHead of CommunicationsSchibsted Media
Tel:+47 977 00 019bjorn-martin.bache.nordby@schibsted.comBilder

Følg pressemeldinger fra Schibsted
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted
Schibsted fullfører oppkjøpet av TV4 og MTV fra Telia Company1.7.2025 10:12:19 CEST | Pressemelding
Schibsted kunngjør i dag at oppkjøpet av Telia Companys TV- og medievirksomhet (TVM) – TV4 i Sverige og MTV i Finland – er fullført. Transaksjonen markerer et viktig steg i retning av å bygge en sterkere og mer samlet nordisk medieportefølje som kombinerer nyhetsjournalistikk med engasjerende innhold på tvers av alle plattformer og formater.
Tore Nilssen skal lede avisdeskene i Schibsted30.6.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Sjefredaktørene i Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad har ansatt Tore Nilssen (51) som felles leder for avisdeskene i mediehusene.
Nytt produktløft i Schibsted — rigger for fremtidens mediebruk30.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Schibsted samler all produktutvikling i en ny organisasjon ledet av CPO Espen Sundve. Med 230 ansatte organisert i helt nye team, skal Schibsted bygge fremtidsrettet og skalerbar teknologi – med ambisjon om å forme Nordens ledende mediehus.
Schibsted legger ned driften i Inzpire.me – fortsetter satsing på Max Social25.6.2025 09:36:49 CEST | Pressemelding
Styret i Inzpire.me har besluttet å avvikle teknologiselskapet, som siden 2017 har utviklet en plattform for automatisert kjøp og salg av influencer marketing.
Schibsteds norske mediehus øker digitale inntekter – flere forbedrer lønnsomheten17.6.2025 11:09:35 CEST | Pressemelding
Flere av de norske selskapene i Schibsted både styrket den digitale posisjonen og forbedret økonomien i et krevende 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom