Påskens Frukt i løsvekt-kampanje ga rekordsalg
REMA 1000 tok sats før påsken, og lanserte frukt i løsvekt som et sunnere alternativ til påskegodtet. Det ga salgsøkning på hele 66 prosent, sammenlignet med fruktsalget fra påsken i fjor. – En kjempesuksess, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.

200 000 flere solgte honningmeloner, dobling i klementin-salget og 300 000 flere solgte epler: Det er resultatet etter at REMA 1000 satset stort på frukt i løsvekt, også kalt “Storgodt”, denne påsken. Totalt har salget på frukt i løsvekt vært 66 prosent høyere i år, sammenlignet med fjorårets påskeuker.
To millioner mer
- Det er tydelig at kundene våre omfavner sunne alternativer, også i påsken. Så disse resultatene er det virkelig bare å applaudere, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
Før påske lanserte REMA 1000 frukt i løsvekt-kampanjen, presentert som “Storgodt”, med mål om å inspirere kundene til å velge frukt som en del av påskekosen. Banan, klementin, appelsin, eple, pære, ulike typer melon og plomme var varene som ble solgt på kampanjetilbud til 14,90 kr per kilo i løsvekt. Totalt ble det solgt hele to millioner flere av disse fruktene, sammenlignet med påskeukene i fjor.
Fulle påskehyller
Påskens priskrig fortonet seg annerledes enn tidligere år. Allerede én måned før påske, mandag 17. mars, kuttet REMA 1000 prisen på et bredt utvalg varer til påskekosen. Prisene holdt seg stabilt lave gjennom hele påsken, noe som forhindret hamstring, og sikret varer i butikk til kundene gjennom hele påsken.
- Med billige priser gjennom hele påsken skapte vi en forutsigbarhet både for butikkene og kundene våre. Det var nesten så kundene kunne senke handlepulsen, og droppe all hamstring. Det gjorde at vi kunne være sikre på at varelageret holdt hele påsken gjennom, og unngikk langt på vei tomme butikkhyller. Det er bra for kundene og kjøpmennene våre, sier Mellbye.
Nøkkelord
Bilder



Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan ta med deg varene hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/ansvar-i-rema-1000/
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
REMA 1000: «Det enkle er ofte bra nok»9.10.2025 11:13:36 CEST | Pressemelding
I anledning Verdensdagen for psykisk helse erstatter REMA 1000 sine vanlige kampanjer med ett enkelt budskap: «Det enkle er ofte bra nok». – I en tid hvor mange opplever både press og uro trenger folk å høre at det enkle ofte er bra nok, sier Pia Mellbye, direktør for salg og marked i REMA 1000.
REMA 1000 lanserer kjøttdeig med grønnsaker25.9.2025 13:38:16 CEST | Pressemelding
Blant høstens nyheter fra REMA 1000 er en ny type kjøttdeig hvor halvparten av kjøttet er byttet ut med norske grønnsaker. Kjøttdeig med grønnsaker har allerede etablert seg som et populært alternativ i vårt naboland Danmark. Nå står Norge for tur.
Nå er nordmenn klare for fårikål-fest23.9.2025 13:33:25 CEST | Pressemelding
Denne uken markeres høstens store fårikål-fest i de tusen hjem, og hos REMA 1000 er det ingen tvil: I uke 39 selges mest lam og hodekål i hele året, kun slått av juleukene.
REMA 1000 lanserer glutenfri pinsa som del av R Goodly-serien12.9.2025 14:31:14 CEST | Pressemelding
Etter den enorme suksessen med REMA 1000s pinsa-lansering i 2023, kommer nå et etterspurt tilskudd i butikkhyllene: en glutenfri variant av den italienske favoritten.
Dette er Årets REMA 1000-butikk30.8.2025 23:05:55 CEST | Pressemelding
REMA 1000 Grannes med Kjøpmann Daniel Chin er kåret til Årets Butikk 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom