MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

MFU har fattet vedtak vedrørende Coca-Cola

Del

Coca-Cola er frikjent for utendørsreklame på Oslo Sentralbanestasjon

Kombinasjonen mellom bruken av nissen og størrelsen på installasjonen innebærer en virkemiddelbruk som har betydelig appell til barn, særlig i de lavere aldersgrupper. Men hensett til produktets, mediets og nissens appell til alle befolkningsgrupper er dette ikke tilstrekkelig til å vurdere markedsføringstiltaket som særlig rettet mot barn.

Kontakter

Lenker

Om MFU

Matbransjens Faglige Utvalg (MFU) ble etablert i 2013 for å begrense markedsføringen av usunn mat og drikke overfor barn og ungdom. Ordningen er etablert og drives av Virke, ANFO og NHO mat og drikke. Alle kan klage på markedsføringstiltak via www.mfu.as.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye