Grillsesongen: REMA 1000s testarena for nyheter
For REMA 1000 er grillsesongen mer enn pølser og potetsalat – det er et utstillingsvindu for produktinnovasjon. Nå rulles årets nyheter ut i butikkene, og det kundene elsker mest i sommer, kan fort ende opp som helårsvarer.

– Grill er vår kreative lekeplass. Det er nå vi lanserer de produktene vi har aller størst tro på, og bruker kundenes respons til å avgjøre hva som skal bli med videre, sier Pia Mellbye, salgs- og markedsdirektør i REMA 1000.
Grillsuksesser som Big Beef Burger, sliders, spicy kyllingprodukter og pinsa startet alle som sommerlanseringer, og er i dag viktige deler av REMA 1000s helårssortiment.
Fra limited edition til faste favoritter
Allerede i 2009 ble produkter som BBQRibs og sliders lansert som sommervarer – og er fortsatt blant grillfavorittene til mange kunder. I 2017 kom Burger Lab-serien med 10-kroners sauser som ble en umiddelbar suksess. «Hemmeligheter» – vår populære saus- og marinade-serie, som ble lansert i fjor, følger samme suksessoppskrift og er tilbake også i år.
– Når vi tester nytt, gjør vi det med fullt trøkk. Vi utvikler produktene selv, setter dem i kontekst i butikk og gjør det enkelt for kundene å la seg inspirere. Og det beste? Vi lykkes når nyhetene våre skaper verdi for kundene. Produktene skal være gode, rimelige og ansvarlig produsert – det er det som gir gjennomslag, sier Mellbye.
Grill 2025: Mer hvitt kjøtt og grønt på menyen
I år har REMA 1000 særlig fokus på lettere grillvalg. Med kyllingprodukter fra Norsk Kylling, under merkevarene Solvinge og Stange, får kundene både bedre dyrevelferd og bedre smak som standard. Samtidig byr årets frukt- og grøntkampanje på 25 % bonus på åtte utvalgte varer – hele sommeren.
– En av fire sier de griller kylling ukentlig, ifølge vår grillundersøkelse. Samtidig vet vi at mange vil spise mer grønt, men trenger inspirasjon. Derfor har vi sørget for at butikkene bugner av fargerike og grillvennlige grønnsaker – og nyheter som gjør det lett å velge både sunt og godt, sier Mellbye.
Tett på kunden – og rask i svingene
Grillsesongen er ikke bare et høydepunkt i salget – det er også en temperaturmåler på hvor godt REMA 1000 treffer med innovasjonen.
– Noe av det som gjør REMA 1000 unikt, er at vi sitter tett på butikkene, tett på kundene, og tett på produktutviklingen. Det gir oss mulighet til å snu oss raskt og gjøre mer av det som funker, og mindre av det som ikke gjør det, sier Mellbye.
Grillundersøkelsen 2025 viser at nordmenn starter grillsesongen tidligere enn før – og REMA 1000 er rigget for å levere. Flere enn noen gang sier at grillen allerede er i gang før april er over, og med en sen påske og mange fridager i vente, forventer REMA 1000 høy aktivitet i butikkene og stor etterspørsel etter både klassikere og nye favoritter.
– Vi er klare. Butikkene er fulle av inspirasjon, det bugner av nyheter, og vi gleder oss til å se hva kundene tar til hjertet i år, avslutter Pia Mellbye.
Nøkkelord
Kontakter
Pressekontakt
Tel:80031015presse@rema.noBilder



Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan ta med deg varene hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/ansvar-i-rema-1000/
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
Påskens Frukt i løsvekt-kampanje ga rekordsalg24.4.2025 12:11:03 CEST | Pressemelding
REMA 1000 tok sats før påsken, og lanserte frukt i løsvekt som et sunnere alternativ til påskegodtet. Det ga salgsøkning på hele 66 prosent, sammenlignet med fruktsalget fra påsken i fjor. – En kjempesuksess, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
TikTok-kylling på påskens middagsbord18.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Kylling hører påsken til, også til middag. En fersk middagsinnsikt fra REMA 1000 tyder på at en stadig tilbakevendende TikTok-rett «Marry me chicken» blir å finne på mange nordmenns middagsbord denne påsken.
Her er nordmenns påskefavoritter17.4.2025 11:40:41 CEST | Pressemelding
Etter en måned med påskepriser i butikk har nordmenn rukket å fylle opp kjøleskapet med allslags godsaker før helligdagene. Grillpølser er blant nordmenns påskefavoritt i år, for grillsesongen; den er allerede i gang!
50 000 solgte melkekartonger – bidrar til inkluderende idrett14.4.2025 14:47:16 CEST | Pressemelding
Hjerteliga-melken har blitt en kundefavoritt. Over 50 000 enheter er solgt siden lansering i februar. For hver eneste solgte melk går én krone til Hjerteligaen, et initiativ som gir barn og unge med funksjonsnedsettelser muligheten til å oppleve idrettsglede, mestring og fellesskap.
Griller nordmenn tidligere enn før?11.4.2025 15:29:46 CEST | Pressemelding
Ferske tall fra REMA 1000s grillundersøkelse viser at nordmenn er tidligere ute enn før med å finne frem grillen. Hele 3 av 10 sier de vanligvis starter grillsesongen i april – og med en sen påske i år, ligger alt til rette for at grill og påske går hånd i hånd.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom