TikTok-kylling på påskens middagsbord
Kylling hører påsken til, også til middag. En fersk middagsinnsikt fra REMA 1000 tyder på at en stadig tilbakevendende TikTok-rett «Marry me chicken» blir å finne på mange nordmenns middagsbord denne påsken.

TikTok-trenden «Marry me chicken» består av stekt kyllingfilet med kremet saus, krydder og soltørket tomat, servert med pasta.
Den populære pasta- og kylling-retten får tankene til å fly mot italienske familiemiddager, toskansk landskap og lange dager med fri, og er muligens en av rettene som dukker opp på norske middagsbord denne påsken.
I alle fall hvis vi tar en nærmere kikk på hva som befinner seg i nordmenns handlekurv denne påsken.
Stabilt høyt kyllingsalg
Salg av kyllingfilet har vært stabilt høyt i hele år. Hittil i år har det vært solgt nesten 1,8 millioner kilo rene kyllingprodukter hos REMA 1000. Det er litt over fire prosent mer enn samme periode i fjor.
– Nordmenn vil gjerne ha hvitt kjøtt, som kyllingfilet. Det er en positiv middagstrend som vi i REMA 1000 gjerne vil tilrettelegge for, derfor sørger vi for at den er tilgjengelig til de billigste prisene hele tiden, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Melbye.
Indiske og italienske kyllingfavoritter
Kyllingfileten kjøpes gjerne i kombinasjon med varer som soltørkede tomater, parmasan, pasta og mat- eller kremfløte, noe som bekrefter antakelsen om TikTok-trend-middagen «Marry me chicken» på norske middagsbord.
Men det er ikke bare italienske kyllingretter som trender. Kyllingfileten handles mye sammen med indisk mat som Mango Chutney, Tandoori-krydder og naan.
- Vi må omfavne disse positive middagstrendene som skapes i sosiale medier. Ren kyllingfilet er nøkkelhullsmerket og er en god proteinkilde som passer godt i et variert og balansert kosthold, sier Mellbye.
Nøkkelord
Kontakter
Pressekontakt
Tel:80031015presse@rema.noBilder


Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan ta med deg varene hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/ansvar-i-rema-1000/
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
Her er nordmenns påskefavoritter17.4.2025 11:40:41 CEST | Pressemelding
Etter en måned med påskepriser i butikk har nordmenn rukket å fylle opp kjøleskapet med allslags godsaker før helligdagene. Grillpølser er blant nordmenns påskefavoritt i år, for grillsesongen; den er allerede i gang!
50 000 solgte melkekartonger – bidrar til inkluderende idrett14.4.2025 14:47:16 CEST | Pressemelding
Hjerteliga-melken har blitt en kundefavoritt. Over 50 000 enheter er solgt siden lansering i februar. For hver eneste solgte melk går én krone til Hjerteligaen, et initiativ som gir barn og unge med funksjonsnedsettelser muligheten til å oppleve idrettsglede, mestring og fellesskap.
Griller nordmenn tidligere enn før?11.4.2025 15:29:46 CEST | Pressemelding
Ferske tall fra REMA 1000s grillundersøkelse viser at nordmenn er tidligere ute enn før med å finne frem grillen. Hele 3 av 10 sier de vanligvis starter grillsesongen i april – og med en sen påske i år, ligger alt til rette for at grill og påske går hånd i hånd.
Kraftig økning i salg av handlenett hos REMA 10009.4.2025 10:14:58 CEST | Pressemelding
Over 200.000 gjenbrukbare handlenett ble solgt under REMA 1000s seksdagers kampanje der prisen ble redusert til 6 kroner – et alternativ billigere enn plastposen. – Vi er overrasket og glade for at så mange kunder ønsket å være med på dette miljøtiltaket, sier Emilie Våge, leder for samfunnsansvar og bærekraft i REMA 1000.
TikTok-trend gir ellevill etterspørsel hos REMA 1000: Frosne granatepler endelig tilbake28.3.2025 13:23:32 CET | Pressemelding
I midten av februar ble frosne granateplekjerner lansert – og raskt revet ut av REMA 1000-butikkene. Nå er den populære frossenfrukten endelig her igjen. Butikkene gjør seg klare for storinnrykk.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom