Universal Music Norge

GHOST ute med albumet SKELETÁ

25.4.2025 07:47:45 CEST | Universal Music Norge | Pressemelding

Del

 

De myteomspunnende rockerne i GHOST er i dag ute med sitt nye album SKELETÁ

SKELETÁ er bandets sjette album og deres mest introspektive hittil. Der tidligere album i hovedsak omhandlet å skildre eller observere ytre temaer, skildrer de ti låtene på SKELETÁ de personlige følelseslandskapene på en nær og personlig måte, noen ganger som en samtale med seg selv i speilet. Dette resulterer i en unik samling av tidløse, universelle følelser, sett gjennom et dypt personlig blikk. 

 

Til våren legger de ut på en omfattende verdensturné som strekker seg over 55 datoer, og de starter det hele i Manchester 15. april. De stopper innom et utsolgt Oslo Spektrum 24. mai, for så å spille sin første konsert i legendariske Madison Square Garden i New York. Turnéen er GHOSTs første siden RE-IMPERATOUR 2023, hvor bandet headlinet Tons of Rock på Ekebergsletta i Oslo.

 

GHOST har gitt ut fem studioalbum og er et av verdens største rockeband. Deres tre siste album har alle vært topp 10 på Billboards Topp 200-liste. En topp 10-plassering på Billboard er noe bare fire svenske artister/band har klart tidligere, Abba, Ace of Base, Europe og Avicii. Også i Norge har deres tre siste album ligget på toppen av listene: IMPERA fra 2022 gikk #2, Prequelle fra 2018 til #1 og Meliora fra 2015 til #2. Ghost har også blitt tildelt en amerikansk Grammy og en American Music Award.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Sabrina Carpenter, The Weeknd, Alessandra, Billie Eilish, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Følg pressemeldinger fra Universal Music Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Universal Music Norge

Malik slipper «VAKRESTE PÅ BYN»19.6.2026 12:05:00 CEST | Pressemelding

Etter flere sterke utgivelser, blant annet «TIL DEG» med Arif og «PENGER» med Blackie, er Malik tilbake med singelen «VAKRESTE PÅ BYN» 19. juni. Den catchy og energiske låten er skrevet og produsert i Danmark, sammen med Marius Lauridsen, Freyy og Nikolaj Pellegrini. Selv beskriver Malik låten som «en homage til alle vakre mennesker» - laget for at folk kan ha det gøy, danse og slippe seg løs. «VAKRESTE PÅ BYN» er Malik sin POV av en ideell kveld på byen, fra start til slutt. Hør låten HER! Med sin karakteristiske flow og direkte formidling viser Malik en mer leken side av seg selv, samtidig som han fortsetter å bygge videre på uttrykket som har gjort ham til en spennende ny stemme i norsk hiphop. Se opp for flere låter fra stjerneskuddet over sommeren. Mer om Malik: Malik er en norsk artist fra Bergen, med røtter fra Zanzibar og Yemen. Han har på kort tid markert seg som en tydelig og kompromissløs stemme i norsk hiphop, med låtskriving som speiler identitet, tilhørighet og egne erfar

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye