50 000 solgte melkekartonger – bidrar til inkluderende idrett
Hjerteliga-melken har blitt en kundefavoritt. Over 50 000 enheter er solgt siden lansering i februar. For hver eneste solgte melk går én krone til Hjerteligaen, et initiativ som gir barn og unge med funksjonsnedsettelser muligheten til å oppleve idrettsglede, mestring og fellesskap.

Hjerteliga-melken er et samarbeid mellom REMA 1000, TINE og Hjerteligaen, og ble lansert i februar i år for å gjøre det enkelt for kundene å støtte et viktig formål – gjennom helt vanlige handlevalg.
Hjerteligaen er et samarbeid mellom Norges Håndballforbund og REMA 1000, og tilbyr tilrettelagt håndballaktivitet for barn og unge med funksjonsnedsettelser. Målet er å skape trygge, inkluderende og morsomme idrettsarenaer, hvor alle får mulighet til å delta – på egne premisser.
– Hjerteligaen handler om å skape plass til alle i idretten. At kundene våre velger Hjerteliga-melken, betyr at de bidrar direkte til at flere barn og unge med funksjonsnedsettelser får delta i fellesskapet, oppleve idrettsglede og kjenne på mestring, sier sponsorsjef i REMA 1000, Vidar Riseth.
Stor respons – og stort engasjement
Siden lansering er det solgt over 50 000 melkekartonger, tilsvarende omtrent 92 000 liter melk. Midt-Norge har stått for flest salg, med over 7 000 enheter. Melken er TINE® Lettmelk med vaniljesmak med spesialdesignet emballasje og enda én viktig forskjell: For hver liter går én krone til Hjerteligaen.
– Dette er en ekte hverdagshelt i handlekurven. Den viser hvordan noe så enkelt som en melkekartong kan være med på å gjøre en stor forskjell for barn og unge som ofte faller utenfor ordinære idrettstilbud, sier Riseth.
Også brødet støtter Hjerteligaen
I tillegg til melken har REMA 1000 lansert brødet «Idrett for alle», som også gir én krone per solgte enhet til Hjerteligaen. Hittil i år er det solgt over 190 000 brød, med Sør-Vest som den mest brødglade regionen.
Totalt har salget av melk og brød til sammen generert nesten en kvart million kroner hittil i år – midler som går direkte til å styrke og utvide Hjerteligaens tilbud. – Det er sterkt å se hvor mange som engasjerer seg. Når kundene velger disse produktene, støtter de en viktig sak – og det i hverdagen, uten å måtte gjøre noe ekstra, sier Riseth.
En god smak av fellesskap
Idrett for alle-brødet og Hjerteliga-melken er noe ekstra. – Dette handler om mer enn mat. Det handler om å skape fellesskap, inkludering og bevegelsesglede for en gruppe barn og unge som trenger det. Når man kan gjøre det gjennom et enkelt valg i butikken, så treffer det både hjertet og hverdagen, sier Riseth.
Nøkkelord
Kontakter
Pressekontakt
Tel:80031015presse@rema.noBilder


Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan ta med deg varene hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/ansvar-i-rema-1000/
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
Sommervikarene er på plass – gi dem gjerne ett ekstra hei30.6.2025 12:13:03 CEST | Pressemelding
Hver sommer får tusenvis av unge sin første jobb i REMA 1000. Nå er sommervikarene for 2025 i gang i butikker over hele landet – klare for å ta imot kunder, fylle på varer og lære det som for mange er starten på arbeidslivet.
Over én million solgte jordbærkurver i juni28.6.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
Det er ingen tvil om hva som er sommerens store favoritt i norske handlekurver. Så langt i år har REMA 1000 solgt over én million kurver med jordbær – og det er fortsatt mye igjen av sesongen.
REMA 1000 ambisiøse ansvarsstrategi - På vei, men ikke i mål2.6.2025 11:27:23 CEST | Pressemelding
De siste fem årene har REMA 1000 redusert utslipp i egen drift med 30 % og kuttet matsvinn med 40 %. Salget av plastposer har falt med 32 %, og utvalget av sunne matvarer er større enn noen gang. – Vi har gjort mye bra, men vi er ikke i mål, sier leder for ansvar og bærekraft i REMA 1000, Emilie Våge.
Her får ungdom sin første jobb – og velger å bli14.5.2025 13:22:35 CEST | Pressemelding
REMA 1000 er en av Norges største arbeidsgivere for unge. Hvert år får tusenvis sin første arbeidserfaring hos dagligvarekjeden – ofte gjennom en sommerjobb.
Mai slår alle rekorder for kakesalg på nett9.5.2025 16:05:25 CEST | Pressemelding
Hos REMA 1000 selges det flere kaker i mai enn i noen annen måned i året – mer enn både jul og nyttår. Og mange velger å bestille kaken på nett og hente den ferdig i sin lokale REMA 1000-butikk.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom