Historisk klimavedtak i IMO: Internasjonal skipsfart får nye utsleppskrav
Eit nytt og omfattande regelverk for å redusere klimagassutslepp frå internasjonal skipsfart blei fredag godkjent i FN sin internasjonale sjøfartsorganisasjon (IMO). Med dette tek verdssamfunnet eit stort steg mot meir berekraftig skipsfart.

LONDON: Det var ei nervøs stemning under møtet i IMO sin miljøkomite (MEPC) ettersom det blei bedt om ei avstemming, noko som er svært uvanleg i IMO. Heldigvis var det eit stort fleirtal som støtta kompromissforslaget, som no går vidare til vedtak. Det er sjeldan at slike saker blir avgjort gjennom avstemming i IMO, og engasjementet rundt saka har vore stort.
– Dette er eit viktig gjennomslag for det globale klimaarbeidet, og eit stort steg for skipsfarten. IMO har vist at det framleis er mogleg å samle verdssamfunnet om konkrete og forpliktande tiltak i klimakampen, seier sjøfartsdirektør Alf Tore Sørheim.

Dette er regelverket
Det nye regelverket stiller krav til klimagassintensiteten i drivstoff brukt av skip – altså kor mykje klimagassar som blir sleppte ut per energieining drivstoff.
I tillegg blir det innført ei økonomisk ordning. Skip som ikkje oppfyller utsleppskrava fullt ut må betale inn til eit fond. Fondet er venta å kunne samle inn mellom 100 og 150 milliardar kroner årleg.
Desse midla skal brukast til å støtte utvikling og bruk av alternative drivstoff og grøne teknologiar i skipsfarten.
Vegen vidare
Sjølv om forslaget no er godkjent, er det ikkje endeleg vedteke. Det blir no sendt til partane i MARPOL Vedlegg VI for vidare behandling, med mål om endeleg vedtak på eit ekstraordinært møte i IMO sin miljøkomité (MEPC) i oktober.
Dersom det går gjennom, vil dette bli det første globale regelverket som set konkrete krav til klimautslepp frå ein heil næringssektor.
– Dette vedtaket er ei viktig stadfesting av IMO si rolle som ein sentral aktør i det internasjonale klimasamarbeidet. No er det viktig å halde oppe trykket fram mot oktober, seier Sørheim.

Kontakter
Dag Inge AarhusKommunikasjonsdirektørSjøfartsdirektoratet
Tel:95741729Tel:95741729dia@sdir.noBilder


Følg pressemeldinger fra Sjøfartsdirektoratet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sjøfartsdirektoratet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Sjøfartsdirektoratet
Ny forskrift skal hindre fremmede arter i å spre seg via skrog10.6.2025 10:00:41 CEST | Pressemelding
Sjøfartsdirektoratet har sendt et nytt forskriftsforslag om håndtering av begroing på skrog ut på høring. Formålet er å beskytte det norske marine økosystemet ved å hindre spredningen av fremmede arter via skip og flyttbare innretninger som ankommer norske farvann fra områder utenfor norsk økonomisk sone.
Inspeksjonsrapport klar etter havnestatskontroll28.5.2025 10:18:48 CEST | Pressemelding
Sjøfartsdirektoratet gjennomførte havnestatskontroll (Port State) om bord på skipet NCL Salten i Orkanger tirsdag kveld. Tidligere på dagen ble skipet dratt av grunn ved Byneset, der det hadde ligget siden grunnstøtingen torsdag 22. mai.
Satser på verneombud med ny konferanse20.5.2025 08:54:05 CEST | Pressemelding
Under Maritim uke 2025 ser en nasjonal verneombudskonferanse for maritim næring dagens lys. Denne nysatsingen springer ut fra et konkret punkt i den nasjonale handlingsplanen for sjøsikkerhet – Nullvisjonen.
Hvordan har du det, sjøfarer?29.4.2025 13:55:21 CEST | Aktuelt
2025-utgaven av Sjøfartsdirektoratets store spørreundersøkelse om maritim sikkerhet sendes nå ut til sjøfolk og rederier i den maritime næringen. Den bygger videre på tilsvarende undersøkelser i 2018, 2021 og 2023.
Målet er null omkomne28.4.2025 13:57:39 CEST | Kronikk
Det var med sorg vi mottok årets første dødsbudskap fra et norsk næringsfartøy 21. februar. Sjøen er Norges farligste arbeidsplass. Særlig for fiskere, som Ole Peder Eikvik var.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom