Priskrig på frukt og grønt gir salgsboom
Etter tre uker med dobbel bonus og kraftige priskutt hos KIWI, har kundene kjøpt 20 prosent mer frukt og grønt. – En seier for folkehelsa, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus.

- De siste ukene har det tatt helt av. Vi har solgt over 20 prosent mer frukt og grønt enn i ukene før påsken i fjor. KIWI selger mest frukt og grønt i Norge, og nå har vi tatt et skikkelig jafs.
Det betyr at veldig mange kunder har tatt sunnere valg før påske, og det er en seier for folkehelsa, mener KIWI-sjef Vegard Kjuus
I tillegg til å ha doblet bonusen til 30 prosent, har KIWI kuttet hylleprisene og har svært lave priser på et stort utvalg bestselgere innen frukt og grønt.
Sunnhet til folket
«Sunnhet til folket» er KIWIs hjertesak, og i høst ble KIWI kåret til norgesmester i frukt og grønt av Opplysningskontoret. Uten å bruke pekefinger ønsker kjeden å legge til rette for sunne valg.
- Ofte raser prisene på mange påskevarer som Solo, KvikkLunsj, marsipan og andre søtsaker til påske, og i år er intet unntak. KIWI skal selvsagt være billigst på disse varene også, men vi hadde lyst til å legge til rette for sunne valg også, forteller Kjuus.
Og etter snart tre uker med dobbel bonus, viser tallene tydelig at kampanjen har inspirert kundene til å spise enda sunnere.
Varer til 2. påskedag
KIWI har fra før markedets beste bonusavtale på denne varegruppen, og i disse dager er den altså dobbelt så bra. Kundene får dobbel bonus helt fram til andre påskedag.
- Med dette tiltaket er det klart billigst for kundene å kjøpe frukt og grønt hos oss. Det er helt udiskutablet, sier Kjuus.
– Dette er rett og slett den råeste kampanjen vi har hatt på frukt og grønt noen gang. Vi vet at pris er avgjørende for å få folk til å spise sunnere, så når vi kan tilby dobbel bonus på toppen av allerede lave priser, inspirerer vi kundene våre til en sunnere og grønnere påskeuke, sier Kjuus.
Sånn fungerer det: Hver gang du som medlem av KIWI PLUSS kjøper noe fra frukt- og grøntavdelingen hos oss, får du 30 prosent av salgsprisen tilbake på din Trumf-konto. Jo flere sunne varer du kjøper, jo mer penger får du tilbake.
Kontakter
Kristine Aakvaag ArvinKommunikasjonsdirektørKIWI
Tel:98844830kristine.arvin@kiwi.noBilder


Om oss
Våre kjedekonsepter står på hver dag for å gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser, og bidra til grønne og sunne valgmuligheter.
NorgesGruppen gir forbrukerne valgfrihet gjennom supermarkeder, distriktsbutikker og lavprisbutikker. I tillegg tilbyr MENY, SPAR og Joker netthandel. NorgesGruppen gir konkurransedyktige betingelser og sterke kjedekonsepter til kjøpmenn. Effektiv varelevering og et godt vareutvalg fra ASKO sikrer kjøpmenn over hele landet et godt driftsgrunnlag. NorgesGruppen sysselsetter over 27 000 medarbeidere i egeneid virksomhet og mer enn 40 000 totalt når ansatte i kjøpmannseide butikker inkluderes. Nøkkelverdiene til NorgesGruppen er ansvarlig, samarbeidsorientert og kundeorientert. Selskapet opererer i Skandinavia med hovedfokus i Norge.
Varene folk vil ha
NorgesGruppen fylte 20 år i 2020, men bygger på 150 års erfaring som grossist og detaljist. I dag er kjernevirksomheten engros- og detaljvirksomhet innenfor daglige forbruksvarer. Alle ledd i verdikjeden – fra innkjøp og produksjon, via distribusjon, til handlekurv – jobber mot ett og samme mål: å imøtekomme kundenes behov.
Leverer effektivt til alle deler av landet
NorgesGruppen har 1200 samarbeidspartnere som spenner fra store merkevareleverandører til små produsenter av lokalmat. Mangfoldet av leverandører gjør at vi kan tilby noe for enhver smak. Egne merkevarer fra selskapene UNIL, Joh Kaffe, Matbørsen og Bakehuset gjør vareutvalget i våre butikker unikt.
Til butikker for alle, der folk bor
NorgesGruppen har butikker for alle behov, enten det er lave priser, kvalitetsprodukter, raske løsninger eller inspirasjon til store matopplevelser. Vi har lavpriskjeden KIWI, supermarkedkjedene MENY og SPAR, og nærbutikkjeden Joker. Over halvparten av butikkene er eid av selvstendige kjøpmenn, og vi er tilstede
med butikker i 88 prosent av landets kommuner.
Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen
Prisdryss til NorgesGruppens leverandører10.4.2025 11:16:13 CEST | Pressemelding
På et stort arrangement for NorgesGruppens leverandører på Vippa i Oslo i går kveld ble prisen for årets leverandør, årets nyhet, årets KAM og årets entreprenør delt ut. Her er vinnerne:
NorgesGruppen Servicehandel og Certas inngår ny samarbeidsavtale28.3.2025 08:56:15 CET | Pressemelding
NorgesGruppen Servicehandel og Certas, et DCC Energy-selskap, skal samarbeide i 10 nye år om å drive butikk og bilvask på Essos energistasjoner over hele Norge. Den nye avtalen betyr fullt fokus på å videreutvikle matkonseptene og bilvasktilbudet på over hundre stasjoner.
NorgesGruppen kjøper seg opp i Kaffebrenneriet26.3.2025 14:00:00 CET | Pressemelding
NorgesGruppen og Kaffebrenneriet har samarbeidet og delt eierskap i nesten 30 år. Når gründerne nå ønsker å selge seg ned er det naturlig for NorgesGruppen å kjøpe seg opp i kaffebarkjeden.
KIWI gjør påsken sunnere – gir 30 prosent bonus på all frukt og grønt21.3.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Dagligvarekjeden vil inspirere kundene til en litt sunnere og grønnere påske: Nå dobler KIWI bonusen på all fersk frukt og grønt til og med andre påskedag.
Smøretips før påske: KIWI gir deg solfaktorrabatt20.3.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Sola titter frem og det er tid for årets første møte med de sterke UV-strålene. For å gjøre det enklere å beskytte seg mot solen, kutter KIWI prisene på alle solkremer. Og jo høyere faktor du velger, jo større rabatt får du.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom