Prisdryss til NorgesGruppens leverandører
På et stort arrangement for NorgesGruppens leverandører på Vippa i Oslo i går kveld ble prisen for årets leverandør, årets nyhet, årets KAM og årets entreprenør delt ut. Her er vinnerne:

Orkla Home & Personal Care kåret til Årets Leverandør av NorgesGruppen
Orkla Home & Personal Care er kåret til Årets Leverandør av NorgesGruppen. Utmerkelsen gis til en leverandør som over tid har levert gode resultater i NorgesGruppens leverandørundersøkelse, både i tilbakemeldinger fra butikkene og sentralt.
Orkla Home & Personal Care har vist imponerende evne til innovasjon i sine kategorier, med et bredt utvalg av produkter på tvers av varegrupper som treffer godt på forbrukernes behov, og spesielt i disse «dyrtider». Selskapets nye team har bidratt til god samhandling, og deres fleksibilitet og endringsvilje har vært høyt verdsatt.
«Vi setter stor pris på leverandører som viser tydelige grep for å møte markedets behov i krevende tider. Orkla Home & Personal Care har utvist tilpasningsdyktighet og leverer kvalitet i alt de gjør, sier Britt Einarsen, kategorisjef i NorgesGruppen.
Dave & Jon’ Dadler kåret til Årets Nyhet 2024 av NorgesGruppen
NorgesGruppen har kåret Dave & Jon’ Dadler til Årets Nyhet 2024. Serien har raskt etablert seg som en forbrukerfavoritt og bidratt til sterk vekst innen varegruppen, takket være en innovativ tilnærming til sunnere snacks.
Produktene har ikke bare introdusert et nytt segment i sin kategori, men også truffet godt på aktuelle forbrukertrender – med fokus på naturlige ingredienser, høyere fiberinnhold og redusert ikke tilsatt sukker. Serien har vist seg å være en god match med NorgesGruppens satsing på sukkerfrie kassesoner, og den høye gjenkjøpsraten bekrefter at både smak og kvalitet verdsettes av forbrukerne.
Med nærmere 2 millioner poser solgt i 2024 og en utvidelse fra tre til syv ulike varelinjer i løpet av året, har Dave & Jon’ Dadler markert seg tydelig i markedet.
– Vi er stolte av å tilby produkter som både smaker godt og imøtekommer forbrukernes ønske om sunnere alternativer til godteri. Dave & Jon’ Dadler har skapt et helt nytt segment, og gjenkjøpet hos forbruker bekrefter dette, sier Sigrid Løvold, kategorisjef i NorgesGruppen.
Kåringen av Årets Nyhet baseres på en helhetlig vurdering av salgsutvikling, forbrukerrespons og grad av innovasjon. Dave & Jon’ Dadler har levert sterkt på alle disse områdene og demonstrerer hvordan god produktutvikling kan drive ny vekst i dagligvaremarkedet.
Morten Riveland kåret til Årets KAM av NorgesGruppen
Morten Riveland fra TINE er kåret til Årets KAM (Key Account Manager) av NorgesGruppen. Prisen deles ut til en person som i særlig grad har utmerket seg gjennom god dialog, strategisk forståelse og evne til å skape verdi i samarbeidet mellom leverandør og NorgesGruppen.
Kriteriene for utmerkelsen bygger på den daglige samhandlingen, samt evnen til å fremme NorgesGruppens interesser internt i egen organisasjon. En god KAM må ha overblikk, være løsningsorientert, pålitelig og bidra til felles verdiskaping. Årets vinner oppfyller alle disse kravene – og mer til.
– Morten Riveland er en erfaren og dyktig ressurs som har vært en viktig bidragsyter i bransjen gjennom mange år. Han utviser høy grad av presisjon, etterrettelighet og profesjonalitet, og har en sterk evne til å involvere hele KAM-teamet i arbeidet mot NorgesGruppen og profilene, sier juryen.
I tillegg til godt samarbeid og sømløs kommunikasjon, har Riveland også håndtert interne utfordringer på en måte som har løst vesentlige driftsutfordringer for NorgesGruppen – både i 2024 og med effekt fremover.
– Årets KAM viser hvordan grundighet, samarbeidsevne og proaktivitet kan skape reell merverdi. Sammen med sitt team har han bidratt til å styrke vår konkurransekraft og lagt til rette for videre suksess. Vi takker for en formidabel innsats over mange år, sier Nicolai Rosenberg, kategorisjef i NorgesGruppen.
Beauty Rebels kåret til Årets Entreprenør av NorgesGruppen
Beauty Rebels er tildelt utmerkelsen Årets Entreprenør av NorgesGruppen. Prisen går til en leverandør som ser muligheter der andre ser begrensninger – en aktør som utfordrer det etablerte, tenker nytt og driver frem innovasjon i dagligvaremarkedet.
Årets vinner ble en del av NorgesGruppens leverandørportefølje i 2023, og har siden vist imponerende evne til å tilpasse seg markedet, utvikle treffsikre konsepter og omsette idéer til kommersielle suksesser. Leverandøren kombinerer tempo, fleksibilitet og markedstilpasning på en måte som skaper tydelig verdi for både forbruker og handel.
– Beauty Rebels er en sulten og fremoverlent aktør som raskt fanger opp trender og tilpasser seg endringer i forbrukeratferd. De skreddersyr løsninger i tett samarbeid med NorgesGruppen, og viser hvordan innovasjon og samarbeid kan skape sterke resultater, sier Britt Einarsen, kategorisjef i NorgesGruppen.
Juryen trekker også frem det sterke samarbeidet mellom Beauty Rebels og profilene i NorgesGruppen, samt en KAM med tydelig løsningsorientering og utmerket dialog. I et krevende marked har Beauty Rebels klart å gjøre inntrykk – ikke bare med produktene, men med en helhetlig tilnærming som skaper vekst.
Bilder




Om oss
Våre kjedekonsepter står på hver dag for å gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser, og bidra til grønne og sunne valgmuligheter.
NorgesGruppen gir forbrukerne valgfrihet gjennom supermarkeder, distriktsbutikker og lavprisbutikker. I tillegg tilbyr MENY, SPAR og Joker netthandel. NorgesGruppen gir konkurransedyktige betingelser og sterke kjedekonsepter til kjøpmenn. Effektiv varelevering og et godt vareutvalg fra ASKO sikrer kjøpmenn over hele landet et godt driftsgrunnlag. NorgesGruppen sysselsetter over 27 000 medarbeidere i egeneid virksomhet og mer enn 40 000 totalt når ansatte i kjøpmannseide butikker inkluderes. Nøkkelverdiene til NorgesGruppen er ansvarlig, samarbeidsorientert og kundeorientert. Selskapet opererer i Skandinavia med hovedfokus i Norge.
Varene folk vil ha
NorgesGruppen fylte 20 år i 2020, men bygger på 150 års erfaring som grossist og detaljist. I dag er kjernevirksomheten engros- og detaljvirksomhet innenfor daglige forbruksvarer. Alle ledd i verdikjeden – fra innkjøp og produksjon, via distribusjon, til handlekurv – jobber mot ett og samme mål: å imøtekomme kundenes behov.
Leverer effektivt til alle deler av landet
NorgesGruppen har 1200 samarbeidspartnere som spenner fra store merkevareleverandører til små produsenter av lokalmat. Mangfoldet av leverandører gjør at vi kan tilby noe for enhver smak. Egne merkevarer fra selskapene UNIL, Joh Kaffe, Matbørsen og Bakehuset gjør vareutvalget i våre butikker unikt.
Til butikker for alle, der folk bor
NorgesGruppen har butikker for alle behov, enten det er lave priser, kvalitetsprodukter, raske løsninger eller inspirasjon til store matopplevelser. Vi har lavpriskjeden KIWI, supermarkedkjedene MENY og SPAR, og nærbutikkjeden Joker. Over halvparten av butikkene er eid av selvstendige kjøpmenn, og vi er tilstede
med butikker i 88 prosent av landets kommuner.
Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen
Priskrig på frukt og grønt gir salgsboom10.4.2025 14:48:23 CEST | Pressemelding
Etter tre uker med dobbel bonus og kraftige priskutt hos KIWI, har kundene kjøpt 20 prosent mer frukt og grønt. – En seier for folkehelsa, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus.
NorgesGruppen Servicehandel og Certas inngår ny samarbeidsavtale28.3.2025 08:56:15 CET | Pressemelding
NorgesGruppen Servicehandel og Certas, et DCC Energy-selskap, skal samarbeide i 10 nye år om å drive butikk og bilvask på Essos energistasjoner over hele Norge. Den nye avtalen betyr fullt fokus på å videreutvikle matkonseptene og bilvasktilbudet på over hundre stasjoner.
NorgesGruppen kjøper seg opp i Kaffebrenneriet26.3.2025 14:00:00 CET | Pressemelding
NorgesGruppen og Kaffebrenneriet har samarbeidet og delt eierskap i nesten 30 år. Når gründerne nå ønsker å selge seg ned er det naturlig for NorgesGruppen å kjøpe seg opp i kaffebarkjeden.
KIWI gjør påsken sunnere – gir 30 prosent bonus på all frukt og grønt21.3.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Dagligvarekjeden vil inspirere kundene til en litt sunnere og grønnere påske: Nå dobler KIWI bonusen på all fersk frukt og grønt til og med andre påskedag.
Smøretips før påske: KIWI gir deg solfaktorrabatt20.3.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Sola titter frem og det er tid for årets første møte med de sterke UV-strålene. For å gjøre det enklere å beskytte seg mot solen, kutter KIWI prisene på alle solkremer. Og jo høyere faktor du velger, jo større rabatt får du.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom