Stor milepæl for Noregs største samferdselsprosjekt i nyare tid
Regjeringa har i dag lagt fram eit forslag for Stortinget om utbygging og finansiering av fellesprosjektet Arna-Stanghelle i Vestland. Dersom Stortinget sluttar seg til forslaget, blir det oppstart av det største samferdselsprosjektet i Noreg i nyare tid.

Strekninga Arna-Stanghelle er ein viktig del av hovudferdselsåra mellom Bergen og Oslo og bind landet saman frå vest til aust.
– Med fellesprosjektet Arna-Stanghelle skal vi styrkje trafikktryggleiken, skape føreseieleg transport og gi både folk og næringsliv eit betre transporttilbod med reduserte reisetider og auka kapasitet på både veg og bane, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Bygginga av ny E16 og Vossebane på den 30 km lange strekninga Arna–Stanghelle er eit fellesprosjekt mellom Statens vegvesen og Bane NOR.
– Dagens E16 og Vossebana mellom Arna og Stanghelle er prega av låg standard, uføresette stengingar, skredutsette strekk og tunnelar med behov for vedlikehald og oppgradering. Derfor har dette vore eit viktig prosjekt for regjeringa å setje i gang. seier samferdselsministeren.
Det største samferdselsprosjektet i nyare tid
Med nesten 80 kilometer veg- og jernbanetunnelar blir Arna–Stanghelle det største tunnelprosjektet i Noreg. Mellom Arna og Trengereid blir det firefelts veg, og tofelts veg vidare mot Stanghelle. Det blir dobbeltspor på heile strekninga på den nye jernbanen.
– Arna–Stanghelle det største samferdselsprosjektet i nyare tid her til lands, med ein forventa kostnad på 41,2 milliardar kroner og ein antatt opning av veg og jernbane rundt 2038. Det er større enn megaprosjekta Follobanen i Oslo-området og E39 Rogfast i Rogaland. Men det er ikkje viktig i seg sjølv at prosjektet er det største. Vi byggjer Arna–Stanghelle fordi det er nødvendig, seier Nygård.
Høgt prioritert av regjeringa
Regjeringa har tatt grep for å kunne gå i gang med fellesprosjektet så raskt som mogleg, mellom anna med prioritering i statsbudsjettet for i år.
Den største rådgjevingsavtala nokon gong i Noreg er allereie lyst ut, i tillegg til kontrakt for oppstart av berg- og skredsikring, som er ein del av det førebuande arbeidet. Før sommaren startar sikring av prosjektstrekninga, med blant anna spyling av skredutsette område.
Kontraktssignering og byggestart for sjølve prosjektet med nye tunnelar for veg og bane, tverrslag og fjellhallar, føreset vedtak i Stortinget om kostnadsramme og delvis bompengefinansiering.
Økonomiske rammer og finansiering
Overfor Stortinget har regjeringa foreslått ei kostnadsramme på 49,3 milliardar kroner for fellesprosjektet Arna-Stanghelle. Styringsramma, den forventa kostnaden, er på 41,2 milliardar kroner.
Finansieringa er basert på statlege midlar og bompengar, der dei statlege midlane utgjer om lag 90 prosent. Jernbanedelen utgjer 52 prosent og vegdelen 48 prosent av dei samla kostnadene.
For fleire opplysningar – sjå:
Kontakter
Pressekontakt08-16 på hverdager
Tel:919 14 777sdinfo@sd.dep.noOm oss
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Revidert nasjonalbudsjett 2025: Foreslår auka støtte for å sikre godstogoperatørane15.5.2025 10:45:00 CEST | Pressemelding
Regjeringa foreslår å auke løyvingane til godstogoperatørar med 100 millionar kroner. 70 millionar kroner er foreslått i kompensasjon for den langvarige innstillinga av godstrafikken på Dovrebanen tidlegare i år, og 30 millionar kroner er foreslått til tilskotsordninga for å overføre gods frå veg til jernbane.
RNB 2025: Meir vedlikehald av riksvegane våre15.5.2025 10:45:00 CEST | Pressemelding
- I tråd med ny NTP ønsker regjeringa å ta betre vare på vegane våre. Gode og trygge vegar er viktig for beredskapen i landet, og for alle dei som er avhengig av vegane i kvardagen – både som arbeidsplass og transportåre. Derfor foreslår vi over 300 millionar kroner meir til vedlikehald av riksvegar, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Revidert nasjonalbudsjett 2025: Auka løyving til fornying og mindre investeringar på jernbanen15.5.2025 10:45:00 CEST | Pressemelding
Regjeringa foreslår å auke løyvinga til fornying og mindre investeringar på jernbanen med 66,8 millionar kroner i årets statsbudsjett. Prioriteringa skal bidra til ein meir punktleg trafikk, færre innstillingar og enda tryggare togframføring, hovudsakeleg på Nordlandsbanen.
Rydder opp i drosjenæringen: Foreslår flere endringer for å få en seriøs og trygg bransje9.5.2025 11:45:00 CEST | Pressemelding
Regjeringen følger opp drosjeutvalgets rapport og foreslår flere endringer i drosjeregelverket som sikrer et tilfredsstillende drosjetilbud i hele landet, at reglene etterleves og at det er hvit økonomi.
Nå skal hovedveien inn til Bodø utbedres28.4.2025 15:07:50 CEST | Pressemelding
Riksvei 80 er en viktig vei for innbyggerne og næringslivet i regionen, men den har vært ulykkesutsatt. Nå skal Statens vegvesen utbedre veien for om lag 600 millioner kroner slik at den blir både bedre og tryggere.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom