Extra: Kutter prisen igjen!
Spinnvilt salg etter priskutt hos Extra – nå kommer det nye frukt- og grøntvarer på tilbud.

Forrige uke satte Extra ned prisen med hele 50 prosent på alle varene i det populære «Alltid 8»-konseptet. Salget har skutt i været. Mandag byttes de åtte salgsvarene ut.
– «Alltid 8» er et av våre mest populære konsept. Vi har alltid åtte utvalgte frukter, grønnsaker eller bær til ekstra lave priser. Etter prisnedgangen på 50 prosent har salget økt med hele 20 prosent fra forrige uke. «Alltid 8» har virkelig fått fotfeste hos våre kunder, og nå ser vi at fire av ti handlekurver inneholder minst to frukt- og grøntprodukter, sier Håvard Jensen, kjededirektør i Extra.
Bestilt 242 tonn appelsiner
Varene i «Alltid 8»-konseptet har mer enn doblet salgsvolumet sammenlignet med samme periode i fjor. Samtidig vokser hele frukt- og grøntkategorien hos Extra.
– Varene i «Alltid 8»-konseptet har hatt en imponerende vekst sammenlignet med samme periode i fjor. Salget av appelsiner økte med 42 prosent sist uke, sammenlignet med salgstall fra påskeuken i fjor. Det er helt rått, sier Jensen.
På mandag byttes de åtte varene ut. Blant nyhetene finner vi saftige druer, sprø nykål og søte appelsiner. For å møte etterspørselen har kjeden bestilt fire ekstra lastebiler med druer og 242 tonn appelsiner.
– Vi skal være billigst til påske – også på frukt og grønt. Dette handler ikke bare om pris, men om folkehelse og å gjøre sunne valg lettere i hverdagen. Nå håper jeg kundene våre over hele landet tar turen innom og benytter seg av de gode tilbudene, sier Jensen.
Ny milepæl
Extra mottok nylig Helse- og omsorgsdepartementets utmerkelse for innsatsen med å fremme sunnere kosthold. Prisreduksjonen markerer denne milepælen.
– Vi er stolte av anerkjennelsen og vil feire dette sammen med kundene. Ved å halvere prisene på frukt og grønt gjør vi det enklere å ta sunne valg – spesielt nå som mange har stram økonomi, sier Jensen.
Ukens priskutt:
- Appelsin kr. 9,95 (forlenger tilbudet)
- Nykål kr. 19,50 (før 39,-)
- Druer farget kr. 17,50 (før 35,-)
- Gulrot 400 g kr. 7,50 (før 15,-)
- Perletomat kr. 12,50 (forlenger tilbudet)
- Mandelpotet kr. 25,- (før 50,-)
- Alle urter kr. 9,45 (før 18,90)
- Salater kr. 15,- (før 39)
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonsdirektør i Coop Norge
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noOm Coop
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coop har benyttet feil emballasje på et mindre parti reddiker fra Italia. Produktet er fjernet fra butikkene.1.4.2025 18:40:16 CEST | Pressemelding
Et mindre parti italienske reddiker er solgt i emballasje merket Nyt Norge.
Extra feirer med 50 prosent priskutt på «Alltid 8»24.3.2025 07:00:55 CET | Pressemelding
Etter å ha mottatt Helse- og omsorgsdepartementets utmerkelse for sunnere kosthold, markerer Extra milepælen med et kraftig priskutt.
Rekordvekst for lavpriskjeden Extra21.3.2025 07:02:00 CET | Pressemelding
Coops lavpriskjede Extra økte markedsandelen med 0,6 prosentpoeng i 2024 og har aldri før hatt høyere omsetning enn i 2024.
Extra vinner pris for sunnere kosthold19.3.2025 15:55:30 CET | Pressemelding
I dag ble Extra kåret til vinner av utmerkelsen for sunnere kosthold under #MerAv-seminaret på UMAMI-messen. Prisen ble delt ut som anerkjennelse for konseptet «Alltid 8», som har hatt en imponerende vekst og bidratt til økt forbruk av frukt og grønnsaker blant norske forbrukere.
Norske forbrukere kårer Coop og Änglamark til bærekraftsvinnere – for fjerde år på rad12.3.2025 18:12:46 CET | Pressemelding
For fjerde år på rad har norske forbrukere kåret Coop til den mest bærekraftige aktøren i dagligvarebransjen, i merkevarestudien Sustainable Brand Index. Samtidig vinner Coops produktserie Änglamark prisen for mest bærekraftige merkevare på tvers av alle kategorier.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom