Statens vegvesen

Første salve på siste vegtunnel på Sotrasambandet

Del

Fredag kveld gjekk første salve på den fjerde og siste vegtunnelen på Sotrasambandet.

Bildet viser Knarreviktunnelen ved forskjæringen på Valaskiftet. I bakgrunnen ser vi dagens riksveg 555, og til venstre Sotra Link sine kontorer.
Dronefoto som viser Knarreviktunnelen ved forskjæringen på Valaskiftet (ca midt i bildet). I bakgrunnen ser vi dagens riksveg 555, og til venstre Sotra Link sine kontorer. Statens vegvesen

Den 650 meter lange Knarrviktunnelen går mellom Valaskiftet og Arefjordpollen på Sotra. Knarreviktunnelen får to tunnelløp med to felt i kvar retning. 

Gjennomslag i tunnelen er venta mot slutten av 2025. Massane frå tunneldrivinga blir frakta til Arefjordpollen og Storavatnet i Loddefjord. 

God framdrift

Sotra Link Construction som er hovudentreprenør på Noregs største veganlegg har god framdrift fram mot den planlagde opninga i juni 2027. Produksjonen på anlegget er stor, og totalt jobbar det kring 1000 personar i prosjektet. I sum har dei jobba kring to millionar arbeidstimar. 

100 gravemaskiner er i sving ute og til no er det gjennomført over 4000 sprengingar, og det er mange som vert påverka av arbeidet. 

- Det er krevjande å bygge eit stort veganlegg tett inn på mange naboar og trafikk. Vi er glade for at folk er tolmodige med oss, og vi gjer det vi kan for å  løyse oppgåva på ein god måte, seier prosjektsjef Lene Sælen Rivenes i Statens vegvesen. 

Prosjektdirektør i Sotra Link Construction Pedro Manuel Rodríguez Hernández er godt fornøgd med å være i gang med den siste tunnelen. 

- Vi gler oss over å ta fatt på den siste av vegtunnelane på Sotrasambandet. Vi er svært stolte av innsatsen og effektiviteten til det dyktige tunnellaget hos Sotra Link Construction, til tross for utfordrande tilhøve. 

Ordførar i Øygarden kommune Tom Georg Indrevik som har anleggsarbeidet rett utanfor kontoret sitt på rådhuset gler seg over framdrifta. 

- Det er no to år sidan vi markerte oppstarten og fyrte av den første salva for sambandet. Vi ser at det er stor aktivitet langs heile traseen, og eg opplever at det er god framdrift i prosjektet. Det er viktig at vi som trafikantar bidreg til at prosjektet får gode «arbeidsvilkår» og om mogleg unngår å køyra med privatbil på riksvegen i rushtida, seier ordføraren.

Kø av milepålar

Anleggsarbeidet starta 22. mars i  2023. To år seinare er mange milepålar oppnådde.  

Vi hadde gjennomslag i Kolltveittunnelen april 2024. Arbeid med  innreiing av tunnelen er godt i gang.

Brutårna på Nye Sotrabru har nådd 100 meter på begge sider av Vatlestraumen. Tårna vil stå ferdige i sommar, og arbeidet med å trekke kablane mellom dei to tårna startar i haust.

I Drotningsviktunnelen er vi komne rundt ein kilometer inn i den 1,9 kilometer lange tunnelen. 

Ny vegbru over Straumsundet er godt i gang og det vert no arbeidd med  peling for ny bru over Bildøystraumen. Dette arbeidet vil fortsette i 2025 og 2026

Gjennomslag i Straumetunnelen

Gjennomslag i den 740 meter lange Straumetunnelen er venta etter påske.

Tre fjerdedelar av utfyllinga i Storavatnet er utført . Dette området skal bli nytt grøntanlegg, og blir etablert etter at Bergen kommune når Sotrasambandet har opna.

Over 60 andre konstruksjonar er og del prosjektet, inkludert vegbruer, gang- og sykkelbruer, kulvertar og støttemurar. 

Det vert og bygd 14 kilometer med gang- og sykkelveg. Driving av  to av dei  tre gang- og sykkeltunnelar på traseen er godt gang . I tillegg går det føre seg arbeid med fleire av gang- og sykkelbruene som skal krysse den over nye riksvegen.    

Fakta:

  • Rv. 555 Sotrasambandet er et av Noregs største vegprosjekt. Prosjektet omfattar bygging av 9,4 km firefelts veg frå kryss med fv. 562 ved Storavatnet i Bergen til kryss ved fv. 561 ved Kolltveit i Øygarden kommune. Om lag 4,6 km går i tunnel.
  • OPS-kontrakten (offentleg -privat samarbeid) som er tildelt Sotra Link har en verdi på 19,8 milliardar kroner. Kontrakten ble signert i mai  2022. Byggetida for ny firefelts veg er fem år, og prosjektet skal opne for trafikk i 2027. 
  • Kontrakten er den største enkeltkontrakten som er inngått av Statens vegvesen opp gjennom alle tider. Totalramma for prosjektet er  23,1 milliardar 2022-kroner, inklusive førebuande arbeider som starta i 2018. 

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Bildet viser arbeid med å innreda Nye Kolltveittunnelen på Sotra. Dette er den vestlegaste av dei fire tunnelane.
Det går føre seg arbeid med å innreda Nye Kolltveittunnelen på Sotra. Dette er den vestlegaste av dei fire tunnelane.
Statens vegvesen
Last ned bilde
Bilete viser Drotningsviktunnelen. Tunnelen ligg på Bergenssida. Bilete viser tunnelløpa frå Storavatnet i Loddefjord med dagens riksveg synleg opp til høgre. Drivinga av den nær to kilometer lange tunnelen er komen omlag halvvegs. Tunnelløpet lengst til venstre er gang- og sykkeltunnel.
Drotningsviktunnelen er den lengste av dei fire tunnelane som er under bygging. Tunnelen ligg på Bergenssida. Bilete viser tunnelløpa frå Storavatnet i Loddefjord med dagens riksveg synleg opp til høgre. Drivinga av den nær to kilometer lange tunnelen er komen omlag halvvegs. Tunnelløpet lengst til venstre er gang- og sykkeltunnel.
Statens vegvesen
Last ned bilde
Bilete viser Brutårnet til Nye Sotrabru på Sotrasida veks fram. Tårnbeina nærmar seg si fulle høgde på145 meter. Nye Sotrabru blir Noregs første firefelts hengebru. Brua får gang og sykkelfelt. Kabelarbeidet startar opp i sommar. Når brua står ferdig blir ho Noregs breiaste hengebru med ein breidde på ca 30 meter.
Brutårnet til Nye Sotrabru på Sotrasida veks fram. Tårnbeina nærmar seg si fulle høgde på145 meter. Nye Sotrabru blir Noregs første firefelts hengebru. Brua får gang og sykkelfelt. Kabelarbeidet startar opp i sommar. Når brua står ferdig blir ho Noregs breiaste hengebru med ein breidde på ca 30 meter.
Statens vegvesen
Last ned bilde
Bilete viser bygging av ny vegbru over Straumssundet på Sotra.
Bygging av ny vegbru over Straumssundet på Sotra.
Statens vegvesen
Last ned bilde
Bilete viser brutårna i Drotningsvik på Bergensida. Her kjem den nye riksvegen rett ut på Nye Sotrabru. Tunnelløpet lengst til venstre er gang- og sykkeltunnel.
Brutårna i Drotningsvik på Bergensida. Her kjem den nye riksvegen rett ut på Nye Sotrabru. Tunnelløpet lengst til venstre er gang- og sykkeltunnel.
Statens vegvesen
Last ned bilde
Bilete viser støyping av pelar til ny bru over Bildøysundet.
I Bildøystraumen vert det støypt pelar til ny bru over Bildøysundet.
Statens vegvesen
Last ned bilde
Bilere viser forskjæring Knarreviktunnelen ved Valaskiftet på Sotra. I bakgrunnen dagens riksveg 555.
Forskjæring Knarreviktunnelen ved Valaskiftet på Sotra. I bakgrunnen dagens riksveg 555.
Statens vegvesen
Last ned bilde

Lenker

Om Statens vegvesen

Statens vegvesen arbeider for å skape et smart og sammenhengende transportsystem på vei for hele Norge. Det skal være enkelt å reise og transportere varer – på sikre veier tilpasset framtidens behov.

Følg pressemeldinger fra Statens vegvesen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Statens vegvesen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Statens vegvesen

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye