Amedia

Gustaf Eriksson slutter i Amedia  -  blir til arvtaker er avklart

Del

Gustaf Eriksson, direktør for Amedia abonnement er ansatt i Schibsted Media, men fortsetter i sin rolle i Amedia frem til hans arvtaker er avklart.

Gustaf Eriksson, Amedia  (Foto: Ihne Pedersen / Amedia)
Gustaf Eriksson, Amedia (Foto: Ihne Pedersen / Amedia)

Gustaf Eriksson (44) er ansatt som konserndirektør for abonnement i Schibsted Media, med arbeidssted i Stockholm. 

Eriksson har siden 2015 hatt ulike lederroller innenfor analyse og abonnement i Amedia. 

– Amedia har de siste årene utviklet en svært avansert abonnementsoperasjon, som i sin tur bidrar til å finansiere journalistikken i våre aviser. Jeg vil benytte anledningen til å takke Gustaf for hans viktige bidrag i dette arbeidet. Vi har også forståelse for at han etter ti år med pendling mellom Stockholm og Oslo ser frem til å bo og jobbe i samme by, sier Gisle Torheim, konserndirektør for finans, strategi og kommersiell drift (CFO og COO) i Amedia. 

– Det er ikke uten en stor porsjon vemod at jeg har besluttet å forlate Amedia etter nesten ti år som medarbeider og ytterligere åtte som konsulent. Jeg har lært utrolig mye og er dypt takknemlig for alle mulighetene jeg har fått. Jeg vil spesielt savne de fantastiske kollegene jeg har hatt glede av å jobbe sammen med, og den spesielle samarbeidskulturen i Amedia, preget av fellesskap, tillit og en imponerende gjennomføringskraft. Dette – og dere – kommer jeg virkelig til å savne, sier Gustaf Eriksson. 

– Vi registrerer at Schibsted søker mot Amedia når journalistikk og produkter skal videreutvikles. Dette viser at vår strategi har gitt resultater og at våre medarbeidere er attraktive. Den anerkjennelsen tar vi med oss, legger Torheim til.

Stillingen lyses ut snarlig
Stillingen som direktør for Amedia Abonnement lyses ut snarlig, mens Eriksson blir i sin rolle i Amedia til senest 1. september.

– Rollen som direktør for Amedia Abonnement er en av de mest spennende innen abonnementsøkonomi i Norge. Amedia var den første i verden til å tilby en riksdekkende portefølje av aviser i et sammensatt abonnementsprodukt i mediebransjen. +Alt er nå i ferd med å bli en europeisk bransjestandard, sier Torheim, og viser til at Amedia er Norges største utgiver av redaktørstyrte medier, som nylig har befestet sin posisjon som et av de ledende mediekonsernene i Norden gjennom kjøpet av den sterke danske medievirksomheten Berlingske Media, samt vår eierposisjon i Bonnier News Local i Sverige. 

Gustaf Erikssons tiltredelsestidspunkt i Schibsted Media blir offentlig når det er fastsatt.

Kontakter

Gustaf Eriksson, direktør for Amedia abonnement.
Epost: gustaf.eriksson@amedia.no. Telefon: 46 90 00 64

Gisle Torheim, konserndirektør for finans, strategi og kommersiell drift.
Epost: gisle.torheim@amedia.no. Telefon: 40 28 02 08

Om Amedia

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.

Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalesamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgivererklæring.

kommunikasjon@amedia.no

Følg pressemeldinger fra Amedia

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Amedia

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye