Smøretips før påske: KIWI gir deg solfaktorrabatt
Sola titter frem og det er tid for årets første møte med de sterke UV-strålene. For å gjøre det enklere å beskytte seg mot solen, kutter KIWI prisene på alle solkremer. Og jo høyere faktor du velger, jo større rabatt får du.

Det er vår, det nærmer seg påske, og det er på tide å kjøpe inn solkrem. Nå sørger KIWI for at pris og tilgjengelighet ikke skal være et hinder.
- Kundene våre får nå en like stor prosentrabatt som faktoren de velger. Kjøper du solfaktor 50, får du med andre ord halv pris hos oss. Slik gjør vi det rimeligere å velge høy solbeskyttelse, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus.
Den beste beskyttelsen mot sola er å oppholde deg i skyggen og bruke klær som dekker kroppen, men også da bør du smøre deg med solkrem. Og det er ikke sånn at det er de dyreste solkremene som gir den beste solbeskyttelsen – det er solfaktoren.
- Etter en lang vinter, vet vi at de fleste ønsker litt sol på kroppen, men for mye soling øker risikoen for hudkreft. Vi vil gjøre det lettere og billigere å beskytte seg ved å tilby rimelig solkrem med høy faktor. Vi har kjøpt inn store volumer til alle KIWI-butikker over hele landet, slik at kundene våre enkelt får tak i solkrem både sent og tidlig til en god pris, sier Kjuus.
KIWIs solkremkampanje starter torsdag 20. mars og varer ut mai.
Folk glemmer solkrem
Norges befolkning er blant dem i verden som er mest rammet av hudkreft. Ni av ti tilfeller av hudkreft skyldes for mye intens soling og solarium, ifølge Kreftforeningen. Organisasjonens solvaneundersøkelse fra 2024 viser at de fleste i Norge vet at man kan redusere risiko for hudkreft gjennom god solbeskyttelse. Samtidig er den vanligste grunnen til at folk ikke bruker solkrem rett og slett at de har glemt den eller ikke har det tilgjengelig.
- Vårt beste tips er å kjøpe inn flere og legge for eksempel i jakkelommer, sekker, vesker og i bilen. Da har du alltid solkrem tilgjengelig. Hos KIWI finner du blant annet solkrem fra Derma, som fikk toppscore i Forbrukerrådets solkremtest, forteller Kjuus.
Det er totalt 34 solkremer som er med i priskuttet, og man finner solkrem i flere størrelser og faktorer hos KIWI.
- Men husk at både helsemyndigheter og Kreftforeningen anbefaler minst faktor 30 for god beskyttelse, sier KIWI-sjefen som oppfordrer kundene til å sjekke UV-varselet for å se hvor sterk sola er.
Solkrem mister sin beskyttende effekt etter en stund, spesielt ved svetting eller bading. Derfor anbefales det å smøre seg hver andre time for å opprettholde beskyttelsen. Refleksjon fra snø, lys sand og sjø gjør dessuten at solstrålene blir mer intense.
- KIWI har lenge jobbet for sunnhet til folket ved å presse prisene på sunnere matvarer. Men med en befolkning i verdenstoppen når det gjelder hudkreft, er billig solkrem også et viktig folkehelsetiltak, avslutter Kjuus.
Kontakter
Kristine Aakvaag ArvinKommunikasjonsdirektørKIWI
Tel:98844830kristine.arvin@kiwi.noFølg pressemeldinger fra NorgesGruppen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen
NorgesGruppen Servicehandel og Certas inngår ny samarbeidsavtale28.3.2025 08:56:15 CET | Pressemelding
NorgesGruppen Servicehandel og Certas, et DCC Energy-selskap, skal samarbeide i 10 nye år om å drive butikk og bilvask på Essos energistasjoner over hele Norge. Den nye avtalen betyr fullt fokus på å videreutvikle matkonseptene og bilvasktilbudet på over hundre stasjoner.
NorgesGruppen kjøper seg opp i Kaffebrenneriet26.3.2025 14:00:00 CET | Pressemelding
NorgesGruppen og Kaffebrenneriet har samarbeidet og delt eierskap i nesten 30 år. Når gründerne nå ønsker å selge seg ned er det naturlig for NorgesGruppen å kjøpe seg opp i kaffebarkjeden.
KIWI gjør påsken sunnere – gir 30 prosent bonus på all frukt og grønt21.3.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Dagligvarekjeden vil inspirere kundene til en litt sunnere og grønnere påske: Nå dobler KIWI bonusen på all fersk frukt og grønt til og med andre påskedag.
Kundevekst ga rekordomsetning for NorgesGruppen19.3.2025 09:00:00 CET | Pressemelding
NorgesGruppen leverer solid vekst i 2024. Driftsinntektene økte til 118 milliarder kroner (ekskl. IFRS 16), en vekst på 5,2 prosent fra året før.
Nye tall: Halvert matsvinn for NorgesGruppen14.3.2025 07:00:00 CET | Pressemelding
Nye tall viser at NorgesGruppen har halvert matsvinnet i sine butikker siden 2015. – Det er verken bra for lommeboka, miljøet eller samfunnet at spisbar mat går i søpla. Resultatene inspirerer til videre innsats i arbeidet med å redusere matsvinn, sier Runar Hollevik, konsernsjef i NorgesGruppen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom