
Norsk teknologi tar Japan – stort medieselskap velger Labrador CMS
Internasjonalt gjennombrudd for norsk medieplattform med innebygget AI.

(Oslo/Tokyo, 19/3-2025) – Det norske teknologiselskapet Labrador CMS har sikret en stor avtale i Japan. TNL Mediagene, som eier Business Insider Japan, Gizmodo Japan og flere andre ledende publikasjoner, tar i bruk den norske AI-drevne publiseringsplattformen.
Digiday Japan blir det første japanske nettstedet på Labrador CMS, og samtidig blir TNL Mediagene offisiell forhandler av systemet i Japan og Taiwan.
– Japanske medier trenger en rask, moderne løsning som kutter kostnader og forenkler arbeidet. Med Labrador CMS kan de fokusere på innholdet, ikke teknologien, sier Jan Thoresen, daglig leder i Labrador CMS.
Labrador CMS er en fullstendig skybasert publiseringsplattform utviklet for nyhetsmedier. Systemet automatiserer redaksjonelle prosesser, støtter betalingsmurer og optimaliserer annonsering. Det brukes av over 320 nettsteder i 17 land og håndterer 3 milliarder sidevisninger per måned.
– Vi ser et stort potensial i å modernisere japanske medier. Labrador CMS gir redaksjoner full kontroll og bedre inntjeningsmuligheter, sier Motoko Imada, administrerende direktør i Mediagene Inc.
Avtalen er et gjennombrudd for norsk teknologi i Asia og markerer starten på en større ekspansjon i regionen. Selskapet er allerede markedsleder i Norge. Rund halvparten av norske journalister bruker i dag Labrador CMS for å publisere forsider og artikler og andre kanaler på nettaviser.
Kontakter
Jan ThoresenLabrador CMS AS
Tel:90747061jan@publishlab.comBilder


Følg pressemeldinger fra Labrador CMS
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Labrador CMS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.