Coop Norge

Norske forbrukere kårer Coop og Änglamark til bærekraftsvinnere – for fjerde år på rad

Del

For fjerde år på rad har norske forbrukere kåret Coop til den mest bærekraftige aktøren i dagligvarebransjen, i merkevarestudien Sustainable Brand Index. Samtidig vinner Coops produktserie Änglamark prisen for mest bærekraftige merkevare på tvers av alle kategorier.

– Vi er utrolig stolte over at norske forbrukere nok en gang anerkjenner vårt arbeid med bærekraft. Det er en stor tillitserklæring at Coop er rangert på topp i bransjen, og at Änglamark er kåret til beste merkevare. Som samvirke jobber vi hver dag for å gjøre det enkelt for kundene våre å ta gode og bærekraftige valg. Denne anerkjennelsen inspirerer oss til å jobbe enda hardere, sier Philipp Engedal, administrerende direktør i Coop Norge.

Sustainable Brand Index er Europas største merkevarestudie innen bærekraft. I årets undersøkelse har 10 000 norske forbrukere vurdert 279 merkevarer fra mange ulike bransjer og rangert merkevarene etter ansvaret det tar for miljø og samfunn.

At Coop og Änglamark nok en gang topper Sustainable Brand Index er en stor anerkjennelse av bærekraftarbeidet som gjøres i hele Coop.

Änglamark har lenge vært en ledende merkevare innen økologiske, miljø- og allergivennlige produkter. Serien dekker et bredt spekter av varer, fra mat og drikke til hygieneprodukter og solkrem. Med over 250 produkter i sortimentet er Änglamark største økologiske merkevare i både Norge og Norden.

– Det betyr mye for oss at Änglamark blir anerkjent som Norges mest bærekraftige merkevare. Det viser at forbrukerne setter pris på produkter som kombinerer høy kvalitet med strenge krav til bærekraft. Vi vil fortsette å utvikle Änglamark for å gi kundene våre enda flere gode og ansvarlige alternativer, sier Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer (EMV) i Coop Norge.

Om Sustainable Brand Index
Sustainable Brand Index™ er Europas største uavhengige merkevarestudie om bærekraft. Studien analyserer hvordan bærekraft påvirker merkevarebygging, kommunikasjon og forretningsutvikling. Undersøkelsen ble grunnlagt i Sverige i 2011 og lansert i Norge i 2013. Den gjennomføres av innsiktsbyrået SB Insight, som opererer i Norden, Nederland og Baltikum.

Kontakter

Bilder

Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde
Philipp Engedal, administrerende direktør, Coop Norge.
Philipp Engedal, administrerende direktør, Coop Norge.
Espen Solli
Last ned bilde
Dorthe Gill Brudvik, direktør egne merkevarer (EMV)
Dorthe Gill Brudvik, direktør egne merkevarer (EMV)
Espen Solli
Last ned bilde

Om Coop

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.

Følg pressemeldinger fra Coop Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coop Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye