TV 2

Rekordsterke VM-tall for TV 2 – tross Telia-konflikt

Del

På det meste så over én million nordmenn på femmila søndag på TV 2. Det er flere enn NRKs høyeste tall tidligere i VM, og det til tross for at TV 2 er i konflikt med Telia.

Foto: Daniel Sannum Lauten, TV 2

1.042.000 så kvinnenes femmil på det meste, mens herrenes femmil på lørdag på det meste ble sett av 870.000 nordmenn. 677.000 så kvinnestafetten på det meste.

— Det er ganske utrolige tall, rett og slett. For oss i TV 2 er det selvsagt spesielt gledelig at folk finner frem til oss etter at NRK hadde VM-sendingene først. Og ikke bare det, vi har høyere peak-tall enn NRK, til tross for at Telia-kundene mistet TV 2 for noen dager siden, sier Lene Eltvik Vindfeld, organisasjons- og kommunikasjonsdirektør i TV 2.  

Sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2: 

— Vi fikk en invitasjon til det beste av VM-festen, tre dager med episk drama fra Granåsen. Eventyrlige seertall forteller at vi traff rimelig godt, og vi er stolte over det vi leverte av sendinger.  

Sportsredaktøren skryter samtidig a samarbeidet med NRK. 

— Vi overtok stafettpinnen i full sprint fra gode kolleger i NRK, og klart å sette vårt preg på sendingene. Vi må berømme bildeproduksjonene fra VM, som NRK har ansvaret for. Det gjorde vår jobb mye enklere når vi kan bygge på en slik strålende produksjon.  

Hele 770.000 så i snitt den nesten to timer og 30 minutter lange femmila for kvinnene på søndag, mens 635.000 i snitt så femmila for menn. Kvinnestafetten fredag ble i snitt sett av 515.000 seere. 

441.000 så i snitt langrenns-delen av kombinert, da Jarl Magnus Riiber tok gull. Nesten 300.000 så hoppernes renn i den store bakken. Kvinnenes hopprenn på fredag ble sett av 247.000. Søndagens dramatiske pressekonferanse fra hopplandslaget, ble på det meste sett av 260.000. 

Vindfeld kan samtidig opplyse om rekordmange nye TV 2 Play-kunder i løpet av de siste dagene. 

— Vi ser nå at vi har fått flere nye Telia-kunder på TV 2 Play på én uke, enn vi fikk under hele den sju måneder lange konflikten med Altibox i 2022. Vi gikk tidlig ut med informasjon til våre seere om at det kunne bli en konflikt med Telia, og vi tror det har vært utslagsgivende. I tillegg til at folk selvsagt var opptatt av å se VM, sier Vindfeld.  

Kundesenteret TV 2 har jobbet sent og tidlig for å håndtere pågangen. 

— Likevel vil vi beklage at det innimellom har vært en del ventetid. Vi følger opp alle som ringer så godt vi kan. Men pågangen har vært større enn vi kunne forutsi, sier Vindfeld. 

Kontakter

Jan-Petter DahlPressesjef

For spørsmål om TV 2s innhold, TV 2 Play, seer- og strømmetall, og sportsrettigheter.
Kontaktperson for TV 2s leder- og redaktørgruppe.

Tel:+47 928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Om oss

Vi er TV 2

Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og Norges eneste kommersielle allmennkringkaster. Vi skaper og formidler historier som gjør nyheter, sport og underholdning tilgjengelig for folk – uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike TV-kanaler, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til undersøkende journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra TV 2

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TV 2

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye