
Schibsted Media og Hjem.no med avtale om boligannonser
Schibsted Media og boligmarkedsplassen Hjem.no inngår en ny samarbeidsavtale. Avtalen etablerer et strategisk og taktisk samarbeid, der boligannonser i Schibsteds [1] aviser vil kunne rutes til Hjem.no.

Hjem.no, som ble lansert i april i fjor, har raskt etablert seg som en konkurransedyktig aktør innen boligmarkedet.
Administrerende direktør i Hjem.no, Veslemøy Tvedt Fredriksen, ser samarbeidet med Schibsted Media som en stor fordel for både eiendomsmeglere og boligselgere:
«Hjem er etablert for å tilby en ny og innovativ markedsplass for bolig, og markedsplassen vår har hatt en svært god start. Schibsteds aviser har alltid hatt en sterk posisjon på boligannonser og boligstoff, og skal trappe opp sin satsing ytterligere. Avtalen vi nå inngår gjør at vi kan tilby et enda mer attraktivt totaltilbud i markedet. Vi tar det beste fra begge verdener: Hjem.no annonserer boligen på markedsplassen kombinert med treffsikker distribusjon i sosiale medier, og Schibsted Media tilbyr skreddersydd digital annonsering på sine nyhetsnettsteder. Sammen kommer vi til å vise frem boligene på best mulig måte til et relevant publikum.»
Moderne teknologi møter hverandre
Per Håkon Fasting, konserndirektør for annonse og brukerbetaling i Schibsted Media, understreker hvorfor samarbeidet med Hjem.no er både spennende og attraktivt:
«Boligstoff og boligannonser er populært blant våre brukere, og vi er glade for å ha fått på plass et samarbeid med en markedsplass som både ser bra ut og som bruker moderne teknologi med nyutviklede tjenester. I Schibsted Media setter vi vår ære i å være i forkant av utviklingen, både med hvordan vi presenterer nyheter, men også i hvordan vi sikrer at vi leder an i teknologiutviklingen på salgs- og annonseringssiden.»
Han opplyser at de nå lanserer nye boligsider og nye boligannonseprodukter under produktporteføljen SIKT. Disse produktene vil ifølge Fasting være en viktig del av samarbeidet med Hjem.no. De nye løsningene gir annonsørene bedre innsikt og muligheter for presis målretting, slik at boligannonsene når de mest relevante kjøperne.
«Vi synes vi har funnet en god match i Hjem.no. De har på kort tid vist at de forstår boligmarkedet og kan tilby en innovativ plattform som boligkjøpere og -selgere opplever som noe friskt og nytt. Det er vi glade for å kunne presentere også for våre brukere,» avslutter han.
Nye tjenester på trappene
Samtidig som Hjem.no og Schibsted Media inngår den nye samarbeidsavtalen, har Hjem.no flere nye tjenester på trappene i test. De vil bli lansert i markedet om kort tid, og skal ytterligere berike brukeropplevelsen i markedsplassens boligannonser.
«Vi har sagt at vi skal tørre å være innovative og teste nye ting. Kombinasjonen av treffsikre annonser som finner fram de mest relevante kjøperne, og moderne og attraktive løsninger som gjør det både nyttig og morsomt å studere boligannonsene på vår plattform, gjør at vi mener vi leverer på vårt løfte om å tilby noe nytt. Med trafikk og synlighet fra Nordens ledende mediehus i tillegg, tar vi nå et stort steg i retning av å bli den foretrukne markedsplassen for bolig,» avslutter Tvedt Fredriksen.
Samarbeidet trer i kraft i løpet av mars.
Nøkkelord
Kontakter
Veslemøy Tvedt FredriksenAdm. dir Hjem.no
Tel:+47 958 30 991veslemoy.fredriksen@bomega.asPer Håkon FastingKonserndirektør for annonse og brukerbetaling (CRO)Schibsted Media
Tel:+47 908 81 191per.hakon.fasting@schibsted.comBilder

Lenker
Om Schibsted Media
Schibsted Media (schibstedmedia.com) har noen av Nordens sterkeste mediemerkevarer i porteføljen, som VG, Aftenposten, E24, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni og Podme. Hver dag bruker nesten syv millioner mennesker våre redaktørstyrte medier for å bli oppdatert, engasjert og underholdt – gjennom tekst, lyd, bilder og video. Schibsted Media har 2700 ansatte i Norge, Sverige, Finland og Polen. Det som startet som Christian Schibsteds lille boktrykkervirksomhet i daværende Christiania (Oslo) i 1839, er i dag et av Nordens ledende medieselskaper. Vår journalistikk har opplyst folk, bygget fellesskap, avslørt maktmisbruk og styrket demokratier i nesten to århundrer.
Demokratiene våre er avhengig av uavhengig journalistikk. Det er vårt oppdrag.
Om Hjem.no
Hjem.no er en ny markedsplass for kjøp og salg av bolig, lansert i april 2024 og eid av noen av Norges ledende eiendomsmeglere gjennom selskapet Bomega. Hjem.no har moderne, norskutviklet teknologi i bunnen og bruker kunstig intelligens for å sikre en førsteklasses brukeropplevelse. I tillegg sikrer teknologien større relevans i annonsetreff for både boligkjøper og -selger.
Største eiere i Bomega er Privatmegleren, EIE, Nordvik, Krogsveen, Proaktiv, Sørmegleren, Eiendomsmegler Vest og Partners. Teknologien er levert av Zrch.
Følg pressemeldinger fra Bomega
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bomega på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.