RSA

Elektriske Isuzu D-MAX EV: Nå er prisene klare

Del

Den kommende elektriske pickupen fra Isuzu, Isuzu D-MAX EV, er snart klar for Norge. Nå avslører Isuzu Norge at den fullspekkede pickupen med fem seter vil koste kr. 749.900 inkl. mva., og er nå klar til bestilling hos Isuzus 73 forhandlere over hele Norge.

– Helelektriske Isuzu D-MAX EV med 5 seter lanseres til en pris som gjør den vesentlig rimeligere enn de fleste 2-seters dieselpickuper på det norske markedet. Denne modellen er designet for å møte kundenes behov og vil supplere vårt eksisterende modellutvalg, samtidig som den imøtekommer markedets økende etterspørsel etter elektrisk pickup, sier Steinar Dokken, salgssjef for Isuzu Norge.

Isuzu D-MAX EV blir tilgjengelig i to karosserivarianter: Double Cab og Extended Cab, og man kan velge mellom 5-seter eller 2-seters varebil.

– Vi er svært fornøyde med en så konkurransedykig pris, som gjør elektriske D-MAX til et attraktivt alternativ for både profesjonelle brukere og fritidsentusiaster som ønsker en robust og elektrisk arbeidsbil. Isuzu D-MAX EV leverer på alle punkter – uten utslipp, men med full styrke - med 3,5 tonn hengervekt, 1 tonn nyttelast, 4x4, høy bakkeklaring og med den velkjente Isuzu-kvaliteten. Ved å bestille nå, sikrer kundene seg levering fra de første produksjonene.

-Dette er den første helelektriske 1-tonns pickupen på markedet med 4x4  - og ekstra gøy er det at vi lanserer lenge før Toyota Hilux, Ford Ranger og Volkswagen Amarok, sier Dokken.

Han legger til at de første bilene ankommer allerede i løpet av sommeren.

Bilen kan nå bestilles hos forhandler eller på isuzu.no.

Ny elektrisk motor, samme solide konstruksjon

Isuzu opplever stor etterspørsel etter pickuper, spesielt blant kunder som trenger høy trekkraft og kapasitet. Den helelektriske pickupen har samme robuste og slitesterke konstruksjon samt avanserte sikkerhetsutstyr som Isuzu D-MAX. Med en utslippsfri drivlinje oppfyller den dagens strenge miljøkrav, samtidig som den tilbyr elbilens stillegående kjørekomfort. Pickupen er utviklet for å takle krevende arbeidsoppgaver i utfordrende terreng.

Firehjulstrekksystemet, utstyrt med nyutviklede e-aksler både foran og bak, gir utmerket fremkommelighet i krevende terreng og en jevn akselerasjonsfølelse som er karakteristisk for elektriske kjøretøy. Samtidig reduseres støy og vibrasjoner, noe som gir en komfortabel kjøreopplevelse.

Den elektriske utgaven vil tilbys i tillegg til dagens fossildrevne Isuzu D-MAX.


Norge spilt en aktiv rolle i utviklingen

Isuzu D-MAX EV ble først vist frem under Bangkok International Motor Show i fjor og har siden skapt stor interesse globalt. 

Ifølge Dokken har Norge spilt en aktiv rolle i utviklingen av den elektriske pickupen, og bilen er testet på norske veier i flere faser.

– Representanter fra fabrikken har gjentatte ganger besøkt Norge for å studere det elektriske markedet både her og i Europa. I tillegg har omfattende tester blitt gjennomført på norske veier under ulike forhold, både sommer og vinter. Dette har sikret at D-MAX EV oppfyller Isuzus høye standarder for kvalitet, ytelse og pålitelighet, selv under krevende kjøreforhold, sier Dokken.

– Akkurat nå er det faktisk et team fra Isuzu-fabrikken som tester bilen under tøffe norske vinterforhold, avslutter han.

Markedet har lenge etterspurt en elektrisk arbeidsbil med høy kapasitet, og med D-MAX EV tar Isuzu et stort skritt mot en grønnere fremtid og setter en ny standard for elektriske pickuper.

Den elektriske utgaven av D-MAX er skreddersydd for krevende oppgaver, og bevarer de samme imponerende spesifikasjonene som 3,5 tonn hengervekt og 1 tonn nyttelast. Bygget på en solid ramme med avanserte sikkerhetssystemer og pålitelig firehjulsdrift, kombinerer den holdbarhet, kraft og bærekraftig teknologi.

Den endelige rekkevidden er ikke fastsatt, men grundige tester i Norge under normal kjøring viser at bilen oppnår godt over 300 km.



Ekte japansk kvalitet – bygget for å vare

Isuzu er kjent for sin kompromissløse kvalitet og presisjon, inspirert av den japanske filosofien om Kaizen – kontinuerlig forbedring. D-MAX EV er et resultat av denne tilnærmingen, med avansert teknologi, slitesterk konstruksjon og høy driftssikkerhet. Isuzu har over 100 års erfaring med å utvikle kjøretøy for ekstreme forhold, og den nye elektriske pickupen er intet unntak.


Om Isuzu

Isuzu er en av Japans eldste bilprodusenter med startår 1916, og er en av verdens ledende utviklere og største produsent av dieselmotorer. Isuzu har hovedkontor i Tokyo i Japan, og har i dag virksomhet i over 100 land. Isuzu blir den første leverandøren til å levere kraftfulle pickuper med 3,5 tonn hengervekt i både diesel- og elektrisk utgave.

RSA ble Isuzu-importør for det norske markedet i 2007, og har bygget opp et stort forhandlernettverk. Siden den gang har Isuzu vært stor salgssuksess i pickup-segmentet, og Isuzu D-MAX har flere ganger vært Norges mest solgte pickup. Isuzu avsluttet 2024 som den mest solgte pickup-modellen i årets siste måned. Besøk isuzu.no her.

Om RSA

RSA er en komplett nord-europeisk bilimportør av person- og varebiler, med hovedkontor i Norge. Som et privateid selskap med historie helt tilbake til 1936, har RSA utviklet sterke merkevarer i de skandinaviske markedene. RSA er importør for Suzuki, Isuzu, Maxus, BYD, JAC og KGM til Norge. RSA har bygget opp et solid forhandlernettverk med til sammen over 300 forhandlere.

I tillegg til samarbeid med bilforhandlere over hele landet, driver RSA forhandlerkjeden RSA BIL med 11 forhandlere i viktige strategiske områder i Norge. Vår erfaring innenfor import av biler, deler og tilbehør og forhandlerdrift, gjør oss til en moderne totalleverandør og distribusjonspartner.

Kontakter

Bilder

Følg pressemeldinger fra RSA

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra RSA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra RSA

Uusi BYD Atto 2 on kompakti kaupunkimaasturi, jossa on luokassaan hurja määrä ominaisuuksia10.2.2025 07:15:00 CET | Pressemelding

Kompakteja mittoja ja ketteryyttä yhdistävä uusi BYD Atto 2 on B-segmentin sähköinen kaupunkimaasturi, jossa on BYD:n ikoninen Blade-akku, moderni CTB -kenno-korirakenne, huippuluokan matkustamoteknologia sekä runsas vakiovarustelu. Atto 2 on suunniteltu asiakkaille, jotka haluavat paljon ominaisuuksia autoltaan, maasturin korotetun ajokorkeuden sekä riittävän monipuoliset sisätilat – kohtuullisesti hinnoiteltuna.

Maxus lanseeraa ensimmäiset dieselpakettiautonsa Suomessa14.1.2025 07:15:00 CET | Lehdistötiedote

Maxus tarjoaa tällä hetkellä yhden Suomen laajimmista sähköisten hyötyajoneuvojen mallistoista. Nyt merkki kasvattaa entisestään hyötyajoneuvovalikoimaansa esittelemällä uudet Deliver 7 ja Deliver 9 -dieselpakettiautot. Uusien voimalinjojen avulla Maxus alleviivaa uutta strategiaansa, jonka mukaan se haluaa kasvaa entistäkin monipuolisemmaksi ja vahvemmaksi hyötyajoneuvomerkiksi Suomen markkinoilla.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye