NorgesGruppen

KIWI har nesten doblet salget av sunnere varer i nyttårskampanje

Del

KIWI kickstartet det nye året med å kutte prisene på over hundre sunnere varer. I løpet av årets første uker økte salget av disse varene med hele 93 prosent.

Kunde i frukt og grønt avdelingen hos KIWI.
Kunde i frukt og grønt avdelingen hos KIWI. Foto Børeg Solem

Fra og med 2. januar kunne KIWI-kunder over hele landet fylle opp skap, kjøleskap og frysere med sunnere mat til lave priser. KIWI lanserte «femukerskuttet» med minst 20 prosent priskutt på over 100 sunnere varer.  

Kampanjen er nå inne i sin siste uke, og det er tydelig at kundene har satt stor pris på priskuttet. Så langt har varene totalt en salgsvekst i volum på 93 prosent, målt mot samme periode året før.  

- Sunnhet til folket er hjertesaken vår, og vi ønsker å gjøre det enklere og billigere å velge sunt. Folk trenger mer enn et helgetilbud for å endre vaner. Derfor har vi kuttet prisen på mange varer, over lang tid, til alle kunder. Det gir tydelig utslag i salget, og vi tror det fører til at mange flere har sunnere mat på bordet til alle dagens måltider, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus. 

4x100 gram lakseporsjon med skinn fra Fiskemannen har vært et av de klart mest populære produktene, og vi har solgt over 150 000 pakker av denne. Pakken med 500 gram sprøbakte fiskefileter fra Findus har også vært en suksess – den har solgt 908 prosent mer enn i samme periode i fjor. Det er også verdt å nevne de ulike typene hakkede tomater fra Eldorado, som har mellom 180 og 300 prosent salgsøkning.

400 gram karbonadedeig fra Folkets har solgt nesten 300 prosent mer og er den mest solgte enkeltvaren i kampanjeutvalget. 

- I KIWI vil vi premiere de sunne valgene, ikke straffe de mindre sunne. Å gjøre sunn mat billigere har gang på gang vist seg å være en suksessoppskrift, og vi får svært gode tilbakemeldinger fra kundene våre på slike grep, sier KIWI-sjefen. 

I kampanjen «femukerskuttet» finner du sunnere matvarer til alle måltider, som bær, grønnsaker, en rekke fiskeprodukter, grove kornprodukter, magert kjøtt og lettvarianter av pålegg. Prisene varer til 2. februar og kampanjen er dermed inne i sin siste uke.

Kontakter

Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye