KIWI er Norges best likte dagligvarekjede
Ferske tall fra analysebyrået YouGov viser at KIWI er landets sterkeste merkevare innen dagligvare. – Tusen takk til både kunder og medarbeidere, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus.

– Dette er et resultat av alt arbeidet som legges ned hver eneste dag i KIWI-butikker over hele landet av våre 15 000 grønnkledde medarbeidere, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus.
KIWI har i mange år vært helt i toppen av YouGovs rangeringer, og er i år på fjerdeplass totalt av alle merkevarene i landet. Også i fjor ble vi rangert som Norges fjerde sterkeste merkevare, og høyest blant dagligvarekjedene for niende året på rad. Kjuus er tydelig på hva som er vinneroppskriften:
– Det er kunden som er sjefen, og dem lytter vi til. Samtidig er det folka våre som bidrar til at vi skiller oss ut. Jeg er sikker på at hvert eneste hei i kassa og hvert smil til kundene i butikken gjør at vi får slike tilbakemeldinger som denne undersøkelsen. Tusen takk til alle kundene våre som gjør oss bedre og til alle medarbeidere som står på året rundt, sier KIWI-sjefen.
Kriteriene som YouGov rangerer merkevarene etter, er et gjennomsnitt av parametere som kvalitet, inntrykk generelt, verdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet.
KIWI har også vært i toppen av andre liknende undersøkelser de siste årene, som bærekraftskåringen Sustainable Brand Index.
– Vi skal være den grønneste kjeden og fortsette arbeidet for klimavennlige løsninger i butikkene, reduksjon av matsvinn, sunnhet til folket, samarbeid med ulike organisasjoner og å gi kassevis av muligheter for mennesker både i og utenfor KIWI, sier Kjuus.
Kontakter
Kristine Aakvaag ArvinKommunikasjonsdirektørKIWI
Tel:98844830kristine.arvin@kiwi.noFølg pressemeldinger fra NorgesGruppen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen
NorgesGruppen anker Konkurranseklagenemndas avgjørelse i prisjegersaken21.8.2025 09:05:19 CEST | Pressemelding
Konkurranseklagenemnda har i dag opprettholdt Konkurransetilsynets vedtak i den såkalte prisjegersaken. NorgesGruppen er sterkt uenig i avgjørelsen, og vil anke saken inn for lagmannsretten.
UNIL tilbakekaller Fiskemannen Fiskekaker 80 % fisk19.8.2025 14:49:06 CEST | Pressemelding
UNIL kaller tilbake én holdbarhetsdato Fiskemannen Fiskekaker 80 % fisk på bakgrunn av påvist Listeria monocytogenes i produktet. Det er gjort funn under grenseverdi, og disse lave verdiene utgjør normalt ingen helsefare. Imidlertid kan Listeria vokse utover i holdbarhetsperioden, og dermed er det risiko for at produktet kan utgjøre helsefare når det nærmer seg utløpsdato. Tilbakekallingen gjelder kun produkter med best før dato 16.09.25.
UNIL tilbakekaller Eldorado Chevre15.8.2025 10:17:00 CEST | Pressemelding
På bakgrunn av et pågående Listeria-utbrudd i Frankrike kaller UNIL tilbake to holdbarhetsdatoer av Eldorado Chevre. Det er ikke funnet Listeria i produktene, men de kalles tilbake av føre var-hensyn fordi de er produsert på samme fabrikk som mistenkt smittekilde.
UNIL tilbakekaller Fiskemannen Peppermakrell31.7.2025 13:31:45 CEST | Pressemelding
På grunn av feil baksideetikett er det ikke deklarert sennepsfrø i Fiskemannen Peppermakrell. Det kan medføre helsefare for personer som er allergisk mot sennep. Gjelder kun produkter med best før dato 08.10.2025.
Handle på egen hånd: 100 butikker i Kjøpmannshuset er nå delvis fjernbetjent3.7.2025 15:52:21 CEST | Pressemelding
Kjøpmannshuset, som består av SPAR, Joker og Nærbutikken har nådd en viktig milepæl i arbeidet med å sikre levende lokalsamfunn og tilgjengelige dagligvarebutikker i hele landet. Nå er 100 av Kjøpmannshusets butikker delvis fjernbetjente og kunder kan handle melk og brød når det passer dem, på egen hånd.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom