Ny retailtech-pris deles ut for første gang
Med en helt ny pris i sikte kan mange norske retailtech-selskaper glede seg til 26. februar.
På årets Retailtech-konferansen den 26. februar kan bransjen glede seg til en helt ny pris som skal deles ut. En utmerkelse som skal hedre Norges fremste teknologiske hoder.
– Det er en stor glede å skulle dele ut Retailtech-prisen for aller første gang, sier bransjedirektør for teknologi i Hovedorganisasjonen Virke, Sigri Sevaldsen.
Konferansen og prisutdelingen er et samarbeid mellom Computerworld og Hovedorganisasjonen Virke.
Jakten på kandidater til å stikke av med seieren er i full gang.
– Vi leter etter kandidater som har laget teknologiske løsninger som er innovative for norsk handelsnæring, sier Sevaldsen, og utdyper kriteriene:
- Innovasjonsgrad: Hvordan forbedrer eller endrer løsningen prosesser i handelsnæringen?
- Brukervennlighet: Hvor enkelt er det for brukerne?
- Effekt og bærekraft: Hvilken effekt har løsningen på salg, effektivisering, forbedret kundeopplevelse, og/eller hvordan fremmer den miljøvennlige praksiser?
I november gjorde Virke landets første kartlegging av retailtech-bransjen i Norge, og nå får bransjen sin helt egne pris. På høy tid, mener Sevaldsen.
– Dette er en bransje som representerer fremtiden, og vi tror potensialet er enormt. Da er det viktig å anerkjenne de som tør å satse for å bli best, sier Sevaldsen.
Prisutdelingen går av stabelen under Retailtech-konferansen på Oslo Kongressenter 26. Februar.
Juryen består av:
- Sverre Stenseng, journalist, Computerworld
- Thomas Føyen, partner og leder consumer & retail, KPMG
- Arvid Helstedt Tennefoss, CIO og Omni Direktør, Nille Holding AS
- Sigri Sevaldsen, bransjedirektør teknologi, Hovedorganisasjonen Virke
Nominer din virksomhet eller andre til Årets Retailtech 2025!
Nøkkelord
Kontakter
Kaja KirkerudSeniorrådgiver kommunikasjon
Tel:+47 402 43 840kaja.kirkerud@virke.noLenker
Om oss
Virke er handels - og tjenestenæringenes hovedorganisasjon. Våre 25 000 medlemsvirksomheter er ledende på alt fra å vaske gulv til å arrangere konserter, pleie eldre og ta vare på de yngste, selge mat, malerkoster, madrasser, og alt det andre vi har behov for. Handels- og tjenestenæringene gir hverdagen innhold.
Følg pressemeldinger fra Virke
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Virke på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Virke
Flat avslutning på året for byggevarehandelen27.1.2025 11:48:57 CET | Pressemelding
I årets siste tertial steg omsetningen til byggevarehusene med 0,1 prosent fra samme periode året før. Veksten var sterkest i fylkene Agder og Vestland, mens Innlandet, Akershus og Møre og Romsdal så den største nedgangen i perioden.
Dette er de mest populære reisemålene i Norge i sommer14.1.2025 10:32:12 CET | Pressemelding
Hele 63 prosent av alle nordmenn som skal ha sommerferie, vil legge ferien til Norge.
Julehandelen overgår forventningene: Sterk vekst i kjøpesentrene13.1.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Forventningene om en lysere førjulstid har innfridd. Julehandelen har hatt en vekst på 3,8 prosent fra fjoråret, viser ferske tall fra julehandelsindeksen.
Lavere prisvekst i desember10.1.2025 08:23:24 CET | Pressemelding
Årsprisveksten på matvarer og alkoholfrie drikkevarer endte på 4 prosent i desember. Det viser den siste konsumprisindeksen fra Statistisk sentralbyrå (SSB).
Fortsatt lave marginer i dagligvarehandelen6.1.2025 07:56:56 CET | Pressemelding
Hovedorganisasjonen Virkes ferske dagligvarerapport analyserer utviklingen i dagligvarehandelen. Til tross for en periode med høy matprisvekst, viser rapporten at prisveksten i Norge har vært på nivå med Danmark og lavere enn i Sverige. Butikkjedenes driftsmarginer var i 2023 på samme lave nivå som i 2019 – på 1,9 prosent – betydelig lavere enn annen detaljhandel og matindustri.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom