Sulland Gruppen

Sulland styrker sin PR-satsning med nyansettelse: - Nå blir det fart i svingene

Del

Bilkonsernet Sulland søkte denne høsten etter sin nye kollega som skal være med å starte kommunikasjonsarbeidet i selskapet.  

Nysatsning på kommunikasjon: Sulland henter Madeleine Schøyen (40) fra Elkjøp Norge.
Nysatsning på kommunikasjon: Sulland henter Madeleine Schøyen (40) fra Elkjøp Norge. Sulland

- Vi trapper nå med opp våre ambisjoner innen PR, intern og ekstern kommunikasjon, med Madeleine Schøyen i spissen som fersk kommunikasjonssjef hos oss, sier konsernsjef Arvid Sulland.

Schøyen kommer fra Elkjøp hvor hun har vært kommunikasjonssjef de siste syv årene.

-Her er det mye kunnskap og erfaring som følger med. Sammen med hennes kompetanse og våre verdier, skal vi vise kundene våre enda tydeligere hvem vi er. Og det med skikkelig fart i svinga, forteller Sulland.

På Sulland sitt hovedkontor i Hamar har markedsavdelingen på seks tatt imot Madeleine med åpne armer, som tiltrådde i stillingen 2. januar. Her vil hun rapportere til markedssjef Knut Stian Lervik, og samtidig jobbe tett med ledelsen, merkeansvarlige for Sullands bilmerker, forhandlere og fagansvarlige, blant annet for bærekraft.

- Vi er stolte av at bærekraft er en vesentlig del av vår konsernstrategi, slik det burde være. Over tid skal vi gjøre flere tiltak som bidrar til at bransjen har en bærekraftig utvikling, og her ønsker vi også å være til inspirasjon for andre. Det er ingen tvil om at vi har stor tro på at Madeleine vil bidra til å synliggjøre det gode arbeidet vi allerede har gjort her, og kommer til å gjøre, forteller konsernsjefen.

Sulland gleder seg sammen med sine kolleger til å få Madeleine på plass.

- Vi mener vi har funnet helt rett person til rett sted i den tiden vi nå er i. Madeleine imponerte oss stort med sitt engasjement, levende vesen og sin kunnskap, så det er ikke tvil om at det blir spennende å se hva vi kommer til å få til sammen fremover, sier Sulland som mener det alltid er positivt med nye krefter inn i selskapet.

Fra elektronikk til bilbransjen

Schøyen kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i Elkjøp Norge og har de siste årene hatt ansvar for ekstern kommunikasjon og internkommunikasjon i selskapet. At hun nå vrir om kursen på veien, ser hun på med spenning og masse iver.

- Jeg har lært enormt mye av de 12 årene jeg har vært i Elkjøp, hvor syv av de siste som leder for kommunikasjon. Elektronikkbransjen står sjelden står stille, men det samme kan jeg med trygghet si at også gjelder for bilbransjen og hele Sulland gruppen! Jeg har vokst opp i en bilforhandlerfamilie gjennom Glommen Bil, som er drevet gjennom tre generasjoner, så nå skal det blir moro å kombinere to av de tingene som ligger hjertet mitt nært; Bil og kommunikasjon, forteller hun entusiastisk.

Elsker ambisjonsnivået

Schøyen har stor respekt for historien som ligger bak hos Sulland som er et familieeid selskap, og er imponert over hva de har fått til de siste 40 årene.

- Å få komme inn i et selskap som leder bilbransjen fremover med deres tilgjengelighet på bilmerker, søkelys på kompetanse hos kolleger, bærekraftige valg for fremtiden og kunden i fokus, gjør meg ydmyk. Men ivrig etter å komme skikkelig i gang og få bidra sammen med mine nye kolleger, som jeg er overbevist om at kommer til å lære meg mye om bransjen! Jeg gleder meg til å bli kjent med forhandlerne, besøke butikker og anlegg og sammen komme frem til de gode historiene om akkurat deres butikk, kunder og medarbeidere. Det er ute i butikk hvor kunden er, at ting skjer, sier hun og legger til at hun elsker ambisjonsnivået som ligger i veggene på Hamar.

 Hun ser frem imot å være med på å løfte frem Sullands allerede sterke merkevare og synliggjøre den gode jobben som gjøres rundt om i landet.

- Et forhold med den rette bilforhandleren kan vare livet ut i flere generasjoner, sier hun.

Kontakter

Med-deg-hele-veien

Sulland er et av Norges største bilkonsern med 43 bilhus og 1500 ansatte fordelt på 23 ulike lokasjoner i Norge. Sulland representerer 15 ulike bilmerker som inkluderer Audi, BMW, Ford, Hyundai, Isuzu, Mazda, MINI, Mitsubishi, Škoda, Suzuki, Toyota, Volkswagen, samt DONGFENG, MHERO og VOYAH.

Sulland er dedikert til å skape gode kundeopplevelser, enten det gjelder kjøp av ny eller brukt bil, service- og verkstedtjenester, bilpleie, eller bilskade- og glassreparasjoner.

Sulland er eid av Sulland Holding som også har flere selskaper innen billeasing, eiendom, teknologi, innovasjon og import. 

Konsernsjef i selskapet er Arvid Sulland.

Sulland skal være den mest kundeorienterte bilforhandleren. Foto: Sulland
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye