REMA 1000 gjør dugnad enklere – 500 idrettslag har deltatt
REMA 1000 har lansert pilotprosjektet REMA Dugnad, og responsen har vært overveldende. Hele 500 idrettslag fra 37 ulike idrettsgrener meldte seg på og dro nytte av en enkel og effektiv måte å skaffe inntekter på.

– Vi i REMA 1000 ønsker å gjøre det enklere for idrettslag å skaffe midler til laget sitt, samtidig som vi fremmer sunne matvalg. Gjennom REMA Dugnad kan lagene fokusere på idrettsglede fremfor tidkrevende dugnader, sier sponsorsjef Vidar Riseth.
Alle lagene har i gjennomsnitt tjent 7411 kroner i en dugnadsperiode på totalt 3,5 måneder - og alle tilbakemeldingene har vært utelukkende positive. Både foresatte og deltakere har uttrykt begeistring for prosjektet, og mange ønsker at REMA Dugnad videreføres.
To ting utpeker seg i tilbakemeldingene fra foresatte:
- Enkelhet: REMA 1000 gjør dugnadsarbeid enkelt og oversiktlig.
- Sunnhet: Fokus på fersk frukt og grønt bidrar til bedre valg i hverdagen.
Flere har også påpekt at REMA Dugnad er inkluderende og gir alle en mulighet til å bidra til laget, uavhengig av økonomisk eller sosial bakgrunn.
Slik fungerer REMA Dugnad
Gjennom REMA Dugnad har idrettslag tjent penger ved at foresatte, familie og støttespillere handlet fersk frukt og grønt med Æ-appen. Lagene fikk 10 % av hvert kjøp tilbake som dugnadsinntekt, samtidig som kundene beholdt sine vanlige Æ-rabatter.
Sponsorbeløpene ble samlet opp og utbetalt til lagene etter dugnadsperioden.
– REMA Dugnad er en vinn-vinn-situasjon. Ikke bare gjør vi det lettere for lagene å skaffe viktige midler, men vi bidrar også til å øke forbruket av sunn mat, noe som har positiv effekt på folkehelsen, sier Riseth.
Pilotprosjektet lover godt for fremtiden
Med så mange lag og idrettsgrener representert i denne første testfasen, ser REMA 1000 et stort potensial for REMA Dugnad. Pilotprosjektet viser at det er et behov for nye og innovative løsninger for dugnadsarbeid – løsninger som ikke bare gir inntekter, men også bidrar til helse og trivsel i lokalsamfunnene.
– Vi er stolte av å kunne støtte idretten på en måte som gagner både lagene og lokalsamfunnene. REMA Dugnad er et initiativ som vi ønsker å videreutvikle og gjøre tilgjengelig for enda flere lag i fremtiden, avslutter Riseth.
Nøkkelord
Kontakter
Celine SjøbergKommunikasjonsrådgiverREMA 1000
Tel:800 31 015celine.sjoberg@rema.noPressekontakt
Tel:80031015presse@rema.noBilder


Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan bære handleposen hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: Ansvar i REMA 1000 | Samfunnsansvar, miljø og helse | REMA 1000
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
Påskens Frukt i løsvekt-kampanje ga rekordsalg24.4.2025 12:11:03 CEST | Pressemelding
REMA 1000 tok sats før påsken, og lanserte frukt i løsvekt som et sunnere alternativ til påskegodtet. Det ga salgsøkning på hele 66 prosent, sammenlignet med fruktsalget fra påsken i fjor. – En kjempesuksess, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
Grillsesongen: REMA 1000s testarena for nyheter24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
For REMA 1000 er grillsesongen mer enn pølser og potetsalat – det er et utstillingsvindu for produktinnovasjon. Nå rulles årets nyheter ut i butikkene, og det kundene elsker mest i sommer, kan fort ende opp som helårsvarer.
TikTok-kylling på påskens middagsbord18.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Kylling hører påsken til, også til middag. En fersk middagsinnsikt fra REMA 1000 tyder på at en stadig tilbakevendende TikTok-rett «Marry me chicken» blir å finne på mange nordmenns middagsbord denne påsken.
Her er nordmenns påskefavoritter17.4.2025 11:40:41 CEST | Pressemelding
Etter en måned med påskepriser i butikk har nordmenn rukket å fylle opp kjøleskapet med allslags godsaker før helligdagene. Grillpølser er blant nordmenns påskefavoritt i år, for grillsesongen; den er allerede i gang!
50 000 solgte melkekartonger – bidrar til inkluderende idrett14.4.2025 14:47:16 CEST | Pressemelding
Hjerteliga-melken har blitt en kundefavoritt. Over 50 000 enheter er solgt siden lansering i februar. For hver eneste solgte melk går én krone til Hjerteligaen, et initiativ som gir barn og unge med funksjonsnedsettelser muligheten til å oppleve idrettsglede, mestring og fellesskap.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom