Dobbelt så mange valgte fiskeburger
En fersk middagsoversikt fra REMA 1000 viser at kundene valgte fiskeburger, karbonadedeig og spagetti i årets første uker. Også frukt og grønt til kampanjepriser har vært hyppige valg blant kundene.

Kundene har kjøpt dobbelt så mye fiskeburgere første ukene i januar, sammenlignet mot normalt. REMA 1000s ferske oversikt viser også at det har vært en salgsvekst på over 350 % på karbonadedeig fra Nordfjord.
- Kundene våre vil ha billig middag, og første uken i januar er det kanskje særlig viktig for mange på grunn av litt slunken lommebok etter jul. Det ser vi igjen i salget i butikk. Våre kampanjer på «Middag under 100-lappen» og «Familiemiddag under 200-lappen» har solgt særlig godt denne første uken, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
I tillegg til høy etterspørsel på middagstilbudene, er det tydelig at kundene ønsker en sunn start på det nye året. Dagligvarekjeden startet året sunt og offensivt med Crazy Weekend-kampanje med 50 % priskutt på fem utvalgte frukt og grønt.
Responsen fra kundene lot ikke vente på seg. Salget økte med hele 22% på frukt og grønt i uke én, målt mot 2023.
De sunne varene som var på kampanje sto alene for rundt 3,5 % av den totale omsetningen. Det var særlig frukt kundene valgte i stort omfang, her var økningen i salget mot fjoråret på hele 28 %.
- Vi skal fortsette å ha de laveste prisene gjennom hele året. Kundene skal være trygge på at sluttsummen på kassalappen alltid er lavest på REMA 1000, sier Mellbye.
Kontakter
Pressekontakt
Tel:80031015presse@rema.noBilder




Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan bære handleposen hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/wordpress/wp-content/uploads/2021/04/REMA1000_ansvarsrapport_2020_10mb.pdf
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
Påskens Frukt i løsvekt-kampanje ga rekordsalg24.4.2025 12:11:03 CEST | Pressemelding
REMA 1000 tok sats før påsken, og lanserte frukt i løsvekt som et sunnere alternativ til påskegodtet. Det ga salgsøkning på hele 66 prosent, sammenlignet med fruktsalget fra påsken i fjor. – En kjempesuksess, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
Grillsesongen: REMA 1000s testarena for nyheter24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
For REMA 1000 er grillsesongen mer enn pølser og potetsalat – det er et utstillingsvindu for produktinnovasjon. Nå rulles årets nyheter ut i butikkene, og det kundene elsker mest i sommer, kan fort ende opp som helårsvarer.
TikTok-kylling på påskens middagsbord18.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Kylling hører påsken til, også til middag. En fersk middagsinnsikt fra REMA 1000 tyder på at en stadig tilbakevendende TikTok-rett «Marry me chicken» blir å finne på mange nordmenns middagsbord denne påsken.
Her er nordmenns påskefavoritter17.4.2025 11:40:41 CEST | Pressemelding
Etter en måned med påskepriser i butikk har nordmenn rukket å fylle opp kjøleskapet med allslags godsaker før helligdagene. Grillpølser er blant nordmenns påskefavoritt i år, for grillsesongen; den er allerede i gang!
50 000 solgte melkekartonger – bidrar til inkluderende idrett14.4.2025 14:47:16 CEST | Pressemelding
Hjerteliga-melken har blitt en kundefavoritt. Over 50 000 enheter er solgt siden lansering i februar. For hver eneste solgte melk går én krone til Hjerteligaen, et initiativ som gir barn og unge med funksjonsnedsettelser muligheten til å oppleve idrettsglede, mestring og fellesskap.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom