XXL lanserer nytt treningsmerke for kvinner
XXL utvider sin satsing på egne merkevarer med Bounce – en kolleksjon for kvinner som kombinerer kvalitet, funksjonalitet og rimelige priser.
Som en del av strategien Reset & Rethink styrker XXL fokuset på egne merkevarer. Dette har allerede gitt resultater: Omsetningen fra egne merkevarer innen tekstil økte med 34 % i tredje kvartal 2024, sammenlignet med samme periode i fjor.
Etter suksessene med Stormberg, Pilago og MacKenzie introduserer XXL nå Bounce, en ny treningskolleksjon for kvinner.
Nytt merke for moderne behov
Bounce er designet for å møte behovene til kvinner som ønsker komfortable, funksjonelle og stilrene treningsklær – til en rimelig pris. Kolleksjonen er tilpasset en rekke aktiviteter som yoga, styrketrening, løping og hverdagslig fysisk aktivitet.
Navnet “Bounce” er inspirert av bevegelse, energi og utholdenhet, og reflekterer merkets visjon om å gjøre trening tilgjengelig for flere.
En variert kolleksjon
Den første kolleksjonen fra Bounce inkluderer:
- Tights (både korte og lange)
- Treningsbukser
- Jakker og gensere
- Sports-BH-er
- Tilbehør som sokker, vesker og pannebånd
- T-skjorter
Produktene er utviklet med fokus på komfort, passform og funksjonalitet, og skal gi kundene mulighet til å velge treningsklær av høy kvalitet uten å sprenge budsjettet.
Bounce er en spennende nyhet i vår portefølje, utviklet for å gi kvinner funksjonelt og stilig treningstøy til en pris alle kan leve med. Med Bounce viser vi at vi virkelig satser på kvinnen og vi er trygge på at dette vil bli en suksess blant våre kunder og at det vil styrke vår posisjon innen egne merkevarer, sier Elin Nilsson i XXL. Nilsson har vært instrumentell i utviklingen av den nye produktserien og er til daglig salgssjef for XXL i Sverige.
Et viktig steg for XXL
Med lanseringen av Bounce tar XXL et nytt steg i arbeidet med å utvikle egne merkevarer som møter kundenes behov for prisgunstige og praktiske løsninger innen sport og trening.
Nøkkelord
Kontakter
Jan Christian ThommesenKommunikasjonsdirektør / SVP Corporate Communications
Tel:+47 918 21 387Jan.thommesen@xxl.noBilder
Sports Unite All
Siden starten i 2001 har XXL vokst frem som en ledende destinasjon for sport og friluftsliv i Norden. XXL har idag over 80 varehus i Norge, Sverige og Finland og Nordens største sportsbutikk på nett. Vi tilbyr kjente merkevarer til de laveste prisene.
Følg pressemeldinger fra XXL
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra XXL på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra XXL
Janus x Kleveland = perfekt sjogg!12.12.2024 10:53:01 CET | Pressemelding
Janus og Marcus Kleveland samarbeider om eksklusiv kolleksjon, som kun selges hos XXL og Janus.
XXL feirer BUAs 10-årsjubileum30.10.2024 11:52:53 CET | Pressemelding
I dag markerer XXL sitt partnerskap med BUA, en nasjonal organisasjon som fremmer aktivitet, inkludering og miljøvennlig deling gjennom gratis utlån av sports- og friluftsutstyr. Som bærekraftspartner bidrar XXL til BUAs drift gjennom økonomisk støtte og tilgang til sports- og friluftsutstyr.
Kåre André Jevanord ny markedsdirektør i XXL22.10.2024 09:47:52 CEST | Pressemelding
XXL styrker markedsteamet med ansettelsen av Kåre André Jevanord som ny markedsdirektør. Jevanord har siden juni vært tilknyttet XXL som konsulent og har allerede opparbeidet seg betydelig innsikt i organisasjonen og dets strategi.
XXL Reward når 4 millioner medlemmer i Norden18.10.2024 10:28:38 CEST | Pressemelding
For et år siden relanserte XXL kundeklubben Reward, som et ledd i forretningsstrategien Reset & Rethink. Nå har de nådd en viktig milepæl med 4 millioner medlemmer i Norge, Sverige og Finland. Dette markerer en betydelig suksess for XXL, som de siste årene har satset tungt på å tilby et attraktivt og verdifullt medlemsprogram for sine kunder.
Ny bærekrafttrio på plass hos XXL12.9.2024 10:11:37 CEST | Pressemelding
Malin Skulstad Driveklepp er ansatt som ny bærekraftsjef, Ida Haarberg Jørgensen som ny produktsamsvarspesialist og John Daniel Hertzenberg som ny bærekraftkontroller. Med disse ansettelsene signaliserer XXL en styrket satsing på bærekraft. - XXL har en unik posisjon i den grønne omstillingen som den ledende nordiske sportsforhandleren ved å være en drivkraft for forbedringer og nye innovasjoner i vår verdikjede, sier Skulstad Driveklepp.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom