Takk for givergleden – REMA 1000s kunder har gjort en forskjell for Frelsesarmeen
Det er med stor takknemlighet at vi i REMA 1000 ser tilbake på årets julekampanje i samarbeid med Frelsesarmeen. Takket være en enorm giverglede fra våre kunder og støttespillere, har vi sammen klart å samle inn nesten syv millioner kroner til de som trenger det mest.

Gjennom kampanjen inviterte vi alle – kunder, ansatte og lokalsamfunn – til å gi en ekstra julegave til dem som står i en vanskelig hverdag. Resultatet har vært overveldende. Allerede i løpet av den første uken ble det donert over én million kroner.
– Vi er dypt rørt og takknemlige over den fantastiske givergleden blant kundene våre. Sammen har vi vist at små bidrag kan gjøre en stor forskjell. Frelsesarmeen er en uvurderlig støttespiller for mange, og det er inspirerende å se hvor mange som ønsker å støtte deres viktige arbeid, sier Christian Hoel, administrerende direktør i REMA 1000.
Et løft for julehøytiden
Den opprinnelige planen var at REMA 1000 skulle doble bidragene med inntil én million kroner, men takket være det enorme engasjementet, valgte vi å øke vårt bidrag med ytterligere én million kroner. Til sammen ble det dermed samlet inn nesten syv millioner kroner til Frelsesarmeen.
– Vi er utrolig takknemlige for dette samarbeidet med REMA 1000. Behovet for hjelp er større enn noen gang, og disse midlene gir oss mulighet til å hjelpe flere med en verdig julehøytid, sier kommandør Knud David Welander, territorialleder for Frelsesarmeen i Norge, Island og Færøyene.
En spesiell takk til våre kunder
Denne kampanjen hadde ikke vært mulig uten hjertevarmen, støtten og engasjementet som har vært blant våre kunder over det ganske land, avslutter Hoel.
Nøkkelord
Kontakter
Anders MidtbøKommunikasjonsrådgiverREMA 1000
Tel:80031015anders.midtbo@rema.noPressekontakt
Tel:80031015presse@rema.noBilder


Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan bære handleposen hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/wordpress/wp-content/uploads/2021/04/REMA1000_ansvarsrapport_2020_10mb.pdf
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
TikTok-kylling på påskens middagsbord18.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Kylling hører påsken til, også til middag. En fersk middagsinnsikt fra REMA 1000 tyder på at en stadig tilbakevendende TikTok-rett «Marry me chicken» blir å finne på mange nordmenns middagsbord denne påsken.
Her er nordmenns påskefavoritter17.4.2025 11:40:41 CEST | Pressemelding
Etter en måned med påskepriser i butikk har nordmenn rukket å fylle opp kjøleskapet med allslags godsaker før helligdagene. Grillpølser er blant nordmenns påskefavoritt i år, for grillsesongen; den er allerede i gang!
50 000 solgte melkekartonger – bidrar til inkluderende idrett14.4.2025 14:47:16 CEST | Pressemelding
Hjerteliga-melken har blitt en kundefavoritt. Over 50 000 enheter er solgt siden lansering i februar. For hver eneste solgte melk går én krone til Hjerteligaen, et initiativ som gir barn og unge med funksjonsnedsettelser muligheten til å oppleve idrettsglede, mestring og fellesskap.
Griller nordmenn tidligere enn før?11.4.2025 15:29:46 CEST | Pressemelding
Ferske tall fra REMA 1000s grillundersøkelse viser at nordmenn er tidligere ute enn før med å finne frem grillen. Hele 3 av 10 sier de vanligvis starter grillsesongen i april – og med en sen påske i år, ligger alt til rette for at grill og påske går hånd i hånd.
Kraftig økning i salg av handlenett hos REMA 10009.4.2025 10:14:58 CEST | Pressemelding
Over 200.000 gjenbrukbare handlenett ble solgt under REMA 1000s seksdagers kampanje der prisen ble redusert til 6 kroner – et alternativ billigere enn plastposen. – Vi er overrasket og glade for at så mange kunder ønsket å være med på dette miljøtiltaket, sier Emilie Våge, leder for samfunnsansvar og bærekraft i REMA 1000.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom