Takk for givergleden – REMA 1000s kunder har gjort en forskjell for Frelsesarmeen
Det er med stor takknemlighet at vi i REMA 1000 ser tilbake på årets julekampanje i samarbeid med Frelsesarmeen. Takket være en enorm giverglede fra våre kunder og støttespillere, har vi sammen klart å samle inn nesten syv millioner kroner til de som trenger det mest.

Gjennom kampanjen inviterte vi alle – kunder, ansatte og lokalsamfunn – til å gi en ekstra julegave til dem som står i en vanskelig hverdag. Resultatet har vært overveldende. Allerede i løpet av den første uken ble det donert over én million kroner.
– Vi er dypt rørt og takknemlige over den fantastiske givergleden blant kundene våre. Sammen har vi vist at små bidrag kan gjøre en stor forskjell. Frelsesarmeen er en uvurderlig støttespiller for mange, og det er inspirerende å se hvor mange som ønsker å støtte deres viktige arbeid, sier Christian Hoel, administrerende direktør i REMA 1000.
Et løft for julehøytiden
Den opprinnelige planen var at REMA 1000 skulle doble bidragene med inntil én million kroner, men takket være det enorme engasjementet, valgte vi å øke vårt bidrag med ytterligere én million kroner. Til sammen ble det dermed samlet inn nesten syv millioner kroner til Frelsesarmeen.
– Vi er utrolig takknemlige for dette samarbeidet med REMA 1000. Behovet for hjelp er større enn noen gang, og disse midlene gir oss mulighet til å hjelpe flere med en verdig julehøytid, sier kommandør Knud David Welander, territorialleder for Frelsesarmeen i Norge, Island og Færøyene.
En spesiell takk til våre kunder
Denne kampanjen hadde ikke vært mulig uten hjertevarmen, støtten og engasjementet som har vært blant våre kunder over det ganske land, avslutter Hoel.
Nøkkelord
Kontakter
Anders MidtbøKommunikasjonsrådgiverREMA 1000
Tel:80031015anders.midtbo@rema.noPressekontakt
Tel:80031015presse@rema.noBilder


Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan bære handleposen hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/wordpress/wp-content/uploads/2021/04/REMA1000_ansvarsrapport_2020_10mb.pdf
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
REMA 1000 ambisiøse ansvarsstrategi - På vei, men ikke i mål2.6.2025 11:27:23 CEST | Pressemelding
De siste fem årene har REMA 1000 redusert utslipp i egen drift med 30 % og kuttet matsvinn med 40 %. Salget av plastposer har falt med 32 %, og utvalget av sunne matvarer er større enn noen gang. – Vi har gjort mye bra, men vi er ikke i mål, sier leder for ansvar og bærekraft i REMA 1000, Emilie Våge.
Her får ungdom sin første jobb – og velger å bli14.5.2025 13:22:35 CEST | Pressemelding
REMA 1000 er en av Norges største arbeidsgivere for unge. Hvert år får tusenvis sin første arbeidserfaring hos dagligvarekjeden – ofte gjennom en sommerjobb.
Mai slår alle rekorder for kakesalg på nett9.5.2025 16:05:25 CEST | Pressemelding
Hos REMA 1000 selges det flere kaker i mai enn i noen annen måned i året – mer enn både jul og nyttår. Og mange velger å bestille kaken på nett og hente den ferdig i sin lokale REMA 1000-butikk.
REMA 1000 er Nordens beste dagligvarekjede på klimaledelse7.5.2025 08:33:29 CEST | Pressemelding
REMA 1000 har oppnådd toppkarakteren A fra det internasjonale vurderingssystemet Carbon Disclosure Project (CDP) – en prestasjon ingen andre dagligvarekjeder i Norge kan vise til. I år rangeres REMA 1000 blant de 2 prosent beste selskapene i verden på klimaledelse, gjennom en kompleks, helhetlig og transparent rapportering.
Startskuddet har gått for årets grillsesong30.4.2025 11:55:11 CEST | Pressemelding
Fint vær og fridager gjør det enkelt å velge middager fremover. Ifølge REMA 1000 rykende ferske grillundersøkelse er omkring halvparten av befolkningen godt i gang med årets grillsesong. Det reflekteres også i dagligvarebutikkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom