NorgesGruppen

KIWI starter nok en priskrig – denne gangen på over 100 sunnere varer

Del

Mange ønsker en sunnere start på året, men vi vet at det å komme i gang med nye vaner ikke gjøres over natta – derfor kutter vi nå prisene med minst 20 prosent på over 100 sunnere produkter i fem uker!

Kiwi-sjef Vegard Kjuus
Kiwi-sjef Vegard Kjuus Foto: Børge Solem

De siste ukene har det vært et prisras på en rekke typiske julevarer. Nå er jula og julekosen over for denne gang, og KIWI tar igjen grep for å hjelpe kundene våre med å vende tilbake til sunnere vaner på nyåret.  

– Sunnhet til folket er KIWIs hjertesak! Det er ingen hemmelighet at jo billigere sunnere varer er, jo større er sjansen for at vi velger dem. Derfor gjennomfører vi nå et fem ukers priskutt på over 100 varer som bidrar til sunnere frokoster og middager. Dette er godt nytt for både lommeboka og helsa, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus.

Priskuttet inkluderer et variert utvalg av produkter som gjør det enklere å velge sunnere i hverdagen, inkludert frukt, grønnsaker, magert kjøtt, fisk og fullkornsprodukter. Blant dem finner du laksefilet og fryst kyllingfilet, brokkoli til 14,90, gulrotbeger (750g) til 24,90 og appelsiner i løsvekt til 19,90, samt flere sunne og billige varer som passer til både frokost, middag og lunsj.
 
KIWI går foran og har gjennom flere år jobbet for å gjøre det enklere og billigere for kundene våre å velge sunnere. Senest i høst hadde vi flere kampanjer som beviste at lavere priser har mye å si for folks matvaner: Det ble rekordsalg av norske grønnsaker etter momskuttet som totalt økte salget med 21 prosent. Vi kuttet deretter momsen på fisk for tredje gang, noe som førte til at kundene våre kjøpte 40 prosent mer av produktene som var med i kampanjen. Like etter kuttet vi også prisen på kylling, og kundene handlet 43 prosent mer kylling enn året før. KIWI avsluttet deretter året med å kutte prisene på alt alkoholfritt øl til og med nyttårsaften, til enorm respons.

Priskuttet på sunnere mat i januar er en videreføring av dette. 

– Mange ønsker å starte det nye året med å etablere sunnere vaner, men vi vet at det ikke gjøres over natta. Det tar tid. Derfor setter vi ned prisene på sunnere produkter i hele fem uker. Vi håper dette gir kundene våre en solid og sunn start på det nye året, og vi er spente på effekten, sier Kjuus.

Kontakter

Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye