Coop lanserer nye produkter fra saktevoksende kylling
Coop utvider tilbudet av saktevoksende kylling. I februar kommer tre nye produkter og enda flere produkter er på vei.
Coop har hatt økologisk og saktevoksende kylling i sortimentet i mange år. Nå satses det ytterligere gjennom lanseringen av nye produkter fra saktevoksende kylling, i Coop-merket, og enda flere produkter i løpet av 2025 og framover.
– I første omgang kommer tre populære produkter; Kyllingfilet naturell, kyllingfilet skivet og lårfilet. Produktene vil finnes i alle Coop-butikker over hele landet, sier Ulrika Thommessen, sortimentssjef for egg og hvitt kjøtt i Coop Norge.
Dyrevelferd er viktig for Coop
Dyrevelferden i norsk slaktekyllingproduksjon er god og blir stadig bedre. Det viktigste for dette er det daglige arbeidet hos dyktige bønder som alle inngår i dyrevelferdsprogrammet for kylling, forskning og det unike samarbeidet i norsk fjørfenæring. Coop jobber i tett samarbeid med våre leverandører for å sikre best mulig dyrevelferd for alle slaktekyllinger og vil bidra til en innfasing av saktevoksende kylling på en måte som ivaretar dyrevelferden, produsentene og dekker kundenes behov.
– Vi ser fram til Dyrevelferdsmeldingen som blir presentert fredag 20. desember og forventer at den inneholder forslag som vil sikre enda bedre dyrevelferd for både dyr og oppdrettsfisk, samtidig som den gir forutsigbarhet for alle aktører i verdikjeden for mat. God dyrevelferd er viktig for kundenes tillit til landbruks- og havbruksnæringen og således viktig for Coop, sier Thommessen.
Viktig leverandørsamarbeid
Produktene som nå lanseres kommer fra Ytterøykylling i Trøndelag. Coops hovedleverandør, Den Stolte Hane er også i gang med innfasing av saktevoksende kyllinger. Det dokumenteres veldig gode resultater på dyrevelferdsparametere for både de konvensjonelle og saktevoksende kyllingene. I løpet av 2025 og framover vil en stadig større andel av kyllingproduktene i Coop komme fra saktevoksende kyllinger.
– Vi er veldig tilfredse med samarbeidet med leverandørene og er imponert over omstillingsviljen og -evnen hos produsentene. Vi ser fram til å tilby saktevoksende kylling til flere av kundene våre, avslutter Thommessen.
Kontakter
Knut LutnæsSeniorrådgiver kommunikasjon og myndighetskontakt i Coop Norge
Tel:90542323knut.lutnaes@coop.noBilder
Om Coop
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Extra kåres til Norges billigste dagligvarekjede14.12.2024 09:49:32 CET | Pressemelding
VGs julematbørs kårer Extra til den billigste dagligvarekjeden i Norge.
Tilbakekaller Coop Vasket & kokkeklar kålmiks13.12.2024 22:06:38 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Vasket & kokkeklar kålmiks på grunn av listeria. Totalt 528 pakker er fjernet fra butikkene.
Coop tilbakekaller fryst scampi11.12.2024 15:28:22 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Rå scampi med skall 300 g (fryst) på grunn av bakteriefunn. Produktet er fjernet fra butikkene.
Extra ser positive tendenser etter nye kostråd5.12.2024 10:03:04 CET | Pressemelding
Utviklingen i norsk kosthold går feil vei, viser en fersk rapport fra Helsedirektoratet. Likevel ser Extra-kjeden positive tendenser i salgstallene for frukt og grønt etter at nye kostråd ble presentert i august i år.
Satser på juletrerekord5.12.2024 08:00:00 CET | Pressemelding
Denne uken startet juletresesongen for alvor hos Obs BYGG. Med rundt 60.000 solgte trær i fjor er Coop, med Obs BYGG i spissen, landets største selger av juletrær. Med store innkjøp sørger kjeden for lave priser for sine medlemmer som i år kan få med seg norsk edelgran hjem for under tre hundrelapper.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom