Mer «Vegard X Funkygine» på VGTV
Vegard Harm (28) og Jørgine Massa Vasstrand (35) er klare til å begi seg ut på et nytt ekstremt prosjekt. Denne gangen gir “Funkygine” fra seg kontrollen, og det er Harm som skal ta styringen.

I år var duoen tilbake på VGTV etter fem år, da Jørgine utfordret Vegard til å fullføre verdens tøffeste triatlon – Norseman.
– Vi gikk rett på det sykeste opplegget. Jeg har fullført Norseman, dere får kaste noe annet på meg. Jeg er klar, jeg, sier Harm i slutten av den fjerde sesongen av «Vegard X Funkygine».
Nå er det altså klart. Det blir en ny sesong, som kommer på VGTV gjennom 2025.
Denne gangen skal både Vegard og Jørgine pushe seg til det ytterste – både fysisk og mentalt. Etter Norseman innså Vegard at han trenger et ekstremt mål for å opprettholde sin nye livsstil, samtidig ønsker han å kunne dele opplevelsen med Jørgine. Målet for sesongen er en ekspedisjon over flere dager i villmarken i Canada.
– Folk kan forvente en jæææævlig bra sesong med mye gøy som skjer. Blir litt av alt denne sesongen, føler jeg. Frykt, trening, store mål og kos, sier Harm, og fortsetter:
– Denne sesongen likestilles vi mer. Jeg vet ikke helt hvordan det skal gå, for å være helt ærlig. JEG kan jo egentlig ikke styre noen ting i det hele tatt, men jeg skal prøve. Jeg pusher Jørgine ut i ting hun absolutt ikke vil, og jeg har aldri fått så hard kjeft i hele mitt liv.
I sesong 4 ble det også kjent at Jørgine har snapping ulnaris i begge albuer. En skade som setter store begrensninger for treningsprofilen.
– Utfordringen ligger i at fleksjon av albuer forbi 70 grader skaper betennelse og irritasjon, som igjen fører til at fingrene dovner bort. Ergo må jeg unngå all type aktivitet hvor albuer bøyes, og spesielt da med belastning. Så begrensningene er mange. Og det er nytt for meg å være en person som ikke kan være med på ALT, sier Vasstrand.
I denne sesongen må hun finne seg i å «miste kontrollen» og la Harm ta styringen.
– Å bli utfordret av Vegard er også nytt for meg. Vanligvis er jeg initiativtaker og den som styrer løpet, jeg sliter jo generelt med å gi fra meg kontrollen. Men jeg elsker å se denne siden av Vegard, så jeg prøver så godt jeg kan å henge med uten å overstyre.
De første episodene i den nye sesongen blir å se på VGTV våren 2025.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Kristoffer Kumar i VGTV på e-post Kristoffer.Kumar@vg.no eller telefon 975 19 941.
Ansvarlig produsent i VGTV, Julie Easter Christiansen, på e-post Julie@vg.no eller telefon 479 30 091.
Kontakter
Bjørn-Martin Bache NordbyHead of CommunicationsSchibsted Media
Tel:+47 977 00 019bjorn-martin.bache.nordby@schibsted.comBilder

Lenker
Følg pressemeldinger fra Schibsted
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted
Schibsted fullfører oppkjøpet av TV4 og MTV fra Telia Company1.7.2025 10:12:19 CEST | Pressemelding
Schibsted kunngjør i dag at oppkjøpet av Telia Companys TV- og medievirksomhet (TVM) – TV4 i Sverige og MTV i Finland – er fullført. Transaksjonen markerer et viktig steg i retning av å bygge en sterkere og mer samlet nordisk medieportefølje som kombinerer nyhetsjournalistikk med engasjerende innhold på tvers av alle plattformer og formater.
Tore Nilssen skal lede avisdeskene i Schibsted30.6.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Sjefredaktørene i Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad har ansatt Tore Nilssen (51) som felles leder for avisdeskene i mediehusene.
Nytt produktløft i Schibsted — rigger for fremtidens mediebruk30.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Schibsted samler all produktutvikling i en ny organisasjon ledet av CPO Espen Sundve. Med 230 ansatte organisert i helt nye team, skal Schibsted bygge fremtidsrettet og skalerbar teknologi – med ambisjon om å forme Nordens ledende mediehus.
Schibsted legger ned driften i Inzpire.me – fortsetter satsing på Max Social25.6.2025 09:36:49 CEST | Pressemelding
Styret i Inzpire.me har besluttet å avvikle teknologiselskapet, som siden 2017 har utviklet en plattform for automatisert kjøp og salg av influencer marketing.
Schibsteds norske mediehus øker digitale inntekter – flere forbedrer lønnsomheten17.6.2025 11:09:35 CEST | Pressemelding
Flere av de norske selskapene i Schibsted både styrket den digitale posisjonen og forbedret økonomien i et krevende 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom