NorgesGruppen

Salget av alkoholfritt øl til himmels

Del

Forrige mandag kuttet KIWI prisene på all alkoholfritt øl med over 20 prosent i snitt til og med nyttårsaften. Nå er resultatene fra første kampanjeuke klare: Kundene har kjøpt 171 prosent mer alkoholfritt øl! 

KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy
KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy Foto: Børge Solem

-Vi vil gjøre det billigere og enklere å ta sunnere valg. Vi er strålende fornøyde med responsen, og salget har gått over all forventing, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.  

Fasiten etter én uke med priskutt på alkoholfritt øl er nemlig en salgsøkning på hele 171 prosent, sammenliknet med samme uke i fjor.  

Bestselgerne Clausthaler, Munkholm og Uten er blant varene som har klart mest økning, og er også blant de mest solgte produktene totalt. Clausthaler er kuttet med nesten 60 prosent og koster nå bare 4,90. Samme pris gjelder for Munkholm og Uten.  

-Å velge alkoholfritt er allerede en trend, særlig blant unge, og nå viser tallene oss at enda flere kunder velger alkoholfritt når det er så billig som nå, sier Bjørkøy.  

Totalt er 26 produkter kuttet i pris. Kuttet var til og med nyttårsaften, og KIWI regner med å selge nær fire millioner liter alkoholfritt øl i år. 

-Vi ser på denne kampanjen som et lite dytt i en sunnere retning, så må kundene våre selvsagt velge selv hva de vil spise og drikke i desember. Vi skal i alle fall legge til rette for at det er billig å velge alkoholfritt!  

Kontakter

Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye