Sammen skal de skape Nordens mest attraktive markedsarena
Avinor har valgt Clear Channel til å utvikle og drifte reklamearenaene på de fire største lufthavnene i Norge. Gjennom en felles innsats skal partene skape en markedsarena som setter en ny standard for flyplasser i Norden.
– Å bli valgt igjen av Avinor er en stor anerkjennelse for oss. Vi deler Avinors visjon og ser frem til å fortsette det tette samarbeidet som skaper verdi for både annonsører og reisende. Sammen skal vi skape en arena i verdensklasse som kombinerer kvalitet, innovasjon og bærekraft, sier Nils Li, etableringsdirektør i Clear Channel.
I løpet av de neste fem årene skal Clear Channel bidra til å transformere flyplassopplevelsen ved å tilby innovative reklameløsninger, en eksklusiv produktportefølje og opplevelser som engasjerer. Gjennom moderne teknologi, bærekraftige tiltak og dynamiske konsepter som pop-up-butikker skapes en arena som både underholder og inspirerer. For å levere på ambisjonen samarbeider Clear Channel med retaileksperten Workshop.
– Workshop er verdensledende innen retail- og pop-up-løsninger, og med dem på laget har vi nøkkelen til å forvandle flyplassene til dynamiske opplevelsesarenaer. Sammen med Avinor og Workshop skal vi skape en arena som setter en ny global standard, begeistrer reisende og gir annonsører en plattform med maksimal verdi. Dette partnerskapet er vår oppskrift på å levere en flyplassarena i verdensklasse, sier Li.
Dyp forståelse for flyplassen som reklamearena
Denne avtalen representerer ikke bare en viktig milepæl for Clear Channel, men også et steg fremover for Avinor som en dynamisk markedsføringsarena. Joachim Lupnaav Johnsen, konserndirektør for kommersiell styring og utvikling i Avinor, uttrykker stor tilfredshet med å videreføre samarbeidet med Clear Channel.
– Vi har gjennomført en omfattende og systematisk konkurranse, hvor flere sterke aktører har levert gjennomarbeidede og spennende tilbud. Clear Channel leverte det beste helhetstilbudet og demonstrerte en dyp forståelse for flyplassen som reklamearena. Gjennom denne kontrakten vil vi sammen kunne tilby markedet større fleksibilitet og flere muligheter for å synliggjøre produkter og tjenester enn noen gang tidligere, sier Lupnaav Johnsen.
Foto fra venstre: Finn Espen Lønseth-Sageng (Salgssjef for team Airport i CC), Nils Li (Etableringsdirektør i CC), Iskra Skram (kommersiell leder for terminalene i Avinor), Dennis Højland Nyegaard (CEO i CC), Christoffer Smedås (KAM/Forretningsutvikler Avinor).
Kontakter
Cathrine Fuglesang FramholtMarkeds- og kommuniksjonssjef i Avinor, og kommunikasjonssjef for Bergen lufthavn, Flesland
Tel:+47 976 22 141cathrine.framholt@avinor.noBilder
Avinor har ansvar for 43 statlig eide lufthavner, og flysikringstjenesten for sivil og militær luftfart i Norge. Dette nettverket binder Norge sammen - og Norge sammen med verden.
Avinor er en drivkraft i miljøarbeidet i luftfarten og en pådriver for å redusere de samlede klimagassutslippene fra norsk luftfart. Selskapet har en ledende rolle i arbeidet med utvikling av el-fly, og leveranse av biodrivstoff til fly.
Avinor bidrar hvert år til 50 millioner sikre og effektive flyreiser. Om lag halvparten av disse er til og fra Oslo lufthavn.
Rundt 2.800 medarbeidere har ansvar for å planlegge, bygge ut og drive et samlet lufthavn- og flysikringssystem. Avinors virksomhet finansieres gjennom luftfartsavgifter og kommersiell virksomhet på flyplassene.
Følg pressemeldinger fra Avinor
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Avinor på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Avinor
Tredje kvartal 2024: Rammebetingelser som gir tilstrekkelig handlingsrom27.11.2024 12:15:00 CET | Pressemelding
I november 2023 anerkjente Samferdselsdepartementet at Avinor hadde behov for betydelige forbedringer i sine rammevilkår, for å unngå omfattende nedskrivinger av verdier. Regjeringen varslet at den ville vurdere en rekke mulige tiltak for fremleggelse i forslaget til statsbudsjett for 2025. I forslaget til statsbudsjett foreslår regjeringen realvekst i Avinors avgifter, som det viktigste virkemiddelet for å oppnå nødvendig resultatforbedring.
Passasjervekst i oktober, størst vekst i utanlandstrafikken12.11.2024 14:00:00 CET | Pressemelding
4,7 millionar passasjerar reiste til og frå Avinor sine flyplassar i oktober. Dette er ein auke på 4 prosent samanlikna med oktober i 2023. Det er også 4 prosent auke i talet på passasjerar når ein ser på tala hittil i år.
Avinors klimamål godkjent av Science Based Targets initiative (SBTi)8.11.2024 11:55:28 CET | Pressemelding
Oslo, 8. november 2024: Avinor har fulgt opp forventningene i eierskapsmeldingen og har satt vitenskapsbaserte klimamål. Vitenskapsbaserte klimamål er definert som mål som er i tråd med Parisavtalen.
God passasjervekst i september11.10.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
4,8 millionar passasjerar reiste til og frå Avinor sine flyplassar i september. Dette er ein auke på 7 prosent samanlikna med september i 2023. Så langt i år har det vore 39 millionar reisande på våre flyplassar, som er 4 prosent fleire enn i same periode i 2023.
En klar trend: betydelig økning i dronetrafikk i norsk luftrom7.10.2024 08:30:00 CEST | Pressemelding
Avinor har tidligere uttrykt sterk bekymring for uautoriserte droneflyvninger i luftrommet rundt lufthavnene og oppfordret dronebrukere til å registrere flyvningene sine i appen Ninox Drone. Nå ser Avinor tendenser til en positiv trend.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom