YouGov

CPS GfK kunngjør sin offisielle omprofilering til YouGov, et avgjørende skritt i YouGovs arbeid med å redefinere fremtidens markedsundersøkelser

Del

Ti måneder etter at markedslederen YouGov kjøpte opp Consumer Panel Services (CPS GfK) – den etablerte lederen innen kjøpsdata for husholdninger i Europa – har selskapet skiftet navn til YouGov.

Det markerer begynnelsen på neste kapittel for CPS GfK og selskapets mer enn 60 år lange ekspertise innen atferdsdata, når det nå blir en integrert del av YouGov.

Omprofileringsprosessen, som har pågått siden oppkjøpet i januar, er dristigere og mer fremtidsrettet enn bare det å ta i bruk YouGov-merkevarens visuelle uttrykk. I stedet har det vært en omfattende gjennomgang av virksomheten i hele organisasjonen for å samkjøre ekspertisen, verdiene og målene til YouGov og CPS GfK og skape en helhetlig merkevarestrategi, en ny posisjonering og en budskapstilnærming som gjenspeiler den samlede styrken og ambisjonene til den omdefinerte globale YouGov-organisasjonen.

Stefan Heremans, administrerende direktør og fungerende CEO i CPS GfK: «CPS GfK er nå YouGov. Denne omprofileringen er en milepæl for oss og et viktig skritt for å vise verden hva vi står for. Vi er utrolig stolte av arven vår og vet at den vil vokse i YouGov, fordi denne organisasjonen tror på nøyaktige data av høy kvalitet hentet fra et engasjert panel av ekte mennesker kombinert med forskningsekspertise og teknologidrevet innovasjon. Kunder og medlemmer har støttet oss helhjertet på reisen vår, og vi vet at dette bare er begynnelsen og at de har mye å se frem til i det neste kapittelet.»

I tillegg til å være et transformasjonsøyeblikk for CPS GfK, er det et viktig øyeblikk for YouGov som helhet når CPS GfK integreres. Kjernen i den nye merkevareposisjonen er begrepet virkelighet, og den avgjørende rollen som kvalitetsdata fra virkelige mennesker spiller for å hjelpe organisasjoner med å forstå hva folk tenker, føler og gjør.

Det er sentrert rundt de fire hovedpilarene i hele virksomheten: å sikre datakvalitet, å utvikle et unikt medlemsfellesskap som deler meninger og atferd, å tilby betrodd ekspertise fra innsiktseksperter og å utnytte innovative teknologier som kunstig intelligens for å utvinne ekte menneskelig innsikt. Sammen sørger disse for at YouGov gir kundene et konkurransefortrinn ved å vise dem hvordan verden ser ut i virkeligheten.

Ved å kombinere dyptgående atferds- og holdningsdata fra den virkelige verden og i sanntid med intelligent teknologi og pålitelig menneskelig ekspertise, leverer YouGov rikholdig informasjon med kompromissløs nøyaktighet. Dette gjør det mulig for enkeltpersoner, merkevarer og organisasjoner over hele verden å ta bedre beslutninger og ligge foran konkurrentene.

Mike Woods, Chief Marketing Officer i YouGov: «Nå som CPS GfK – og de omfattende atferdsdataene – nå er YouGov, er det viktig at merkevaren vår fremhever det vi gir kundene våre: forskningsrealitet. Dette er et transformasjonsøyeblikk for YouGov som helhet. Med så mye støy i databransjen er det viktig for oss å fokusere på vårt grunnleggende oppdrag: å levere data fra virkelige mennesker i sanntid. Alt dette kommer tilbake til panelet vårt, som deler sine meninger og handlinger med oss. I kombinasjon med våre toppmoderne teknologiplattformer og forskningsekspertise leverer vi klare og nøyaktige data, slik at kundene kan se virkeligheten i øynene.»

Alle CPS GfKs merkevarer og kanaler vil bli oppdatert i tråd med YouGov-merkevaren. Kunde- og medlemskommunikasjonen er allerede flyttet over til YouGov-merkevaren, og CPS GfKs egne sosiale kanaler og nettsted vil bli avviklet innen utgangen av november.

Tirsdag 3. desember presenterer YouGov data på webinaret Behaviour Change Fall 2024, et populært, halvårlig CPS GfK-arrangement som viser eksklusiv innsikt fra den nyeste undersøkelsen om kundeatferd. Dette blir den første offentlige presentasjonen av felles YouGov- og CPS GfK-data for et europeisk publikum, og viser den rike innsikten som YouGovs utvidede markedsundersøkelseskapasitet gir.

Kontakt:
YouGov plc
Andrew Farmer, andrew.farmer@yougov.com

FleishmanHillard
Beth Harris, Beth.harris@fleishmanhillard.com
Kirsty Mair, Kirsty.mair@fleishmanhillard.com

Om YouGov
YouGov er et globalt forsknings- og analysekonsern. Vårt oppdrag er å tilby enestående innsikt i hva verden virkelig tenker og gjør. Med virksomhet i USA, Nord- og Sør-Amerika, Europa, Midtøsten, India og Asia-Stillehavsområdet har vi et av verdens største forskningsnettverk.

Fremfor alt er YouGov drevet av virkeligheten. Det er basert på et unikt panel med millioner av registrerte medlemmer i 55 land, som omfatter rundt 18 millioner handleturer og millioner av sammenkoblede datapunkter. Vår unike tilnærming til rekruttering og dialog med panelet vårt, kombinert med våre toppmoderne teknologiplattformer, gjør oss i stand til å levere innsikt i sanntid som fører til bedre beslutninger og konkurransefortrinn for kundene våre.

Som innovatører og pionerer innen markedsundersøkelser på nett har vi et godt rykte som en pålitelig kilde til nøyaktige data og innsikt. YouGov-data blir jevnlig referert til av den globale pressen, og vi er konsekvent en av de mest siterte markedsundersøkelseskildene i verden.

YouGov / Research Reality
For ytterligere informasjon, besøk business.yougov.com

Følg pressemeldinger fra YouGov

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra YouGov på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra YouGov

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye