Mobilproblemene rettet
Tiltakene som er blitt iverksatt for å løse sitasjonen har hatt ønsket effekt, og alle tjenestene våre fungerer som normalt. Vi fortsetter å følge situasjonen nøye.

Feilen gjaldt mobilanrop, inkludert problemer med anrop til nødnummer. Dette skjedde klokka 10.25. Alle ressurser ble satt på for å håndtere situasjonen.
– Vi beklager på sterkeste til alle som har blitt berørt, og jeg kan forsikre om at vi tar dette på det største alvor. Foreløpige analyser viser at hendelsen skyldes strømbrudd på en sentral, men det jobbes videre med å fullstendig kartlegge årsaksforholdene. Nå skal vi snu enhver stein for å sikre at dette ikke skjer igjen, sier administrerende direktør i Telenor Norge, Birgitte Engebretsen.
Kontakter
Anders KrokanPressesjefTelenor Norge
Tel:952 09 037anders.krokan@telenor.noVetle AndersenInformasjonssjef
Tel:+4797123539vetle.andersen@telenor.noOm Telenor Norge
Telenor Norge AS er landets største leverandør av telekommunikasjon og digitale tjenester. Vår infrastruktur er grunnmuren i digitaliseringen av Norge med dekning og hastigheter i verdensklasse. Våre tjenester og produkter bidrar til økt produktivitet og gir tilgang til alt av digitalt innhold. Vår sikkerhets- og beredskapsorganisasjon jobber døgnkontinuerlig med å trygge våre kunder, og vi tar et særlig samfunnsansvar for å skape trygghet for barn og unge på nett.
Vi har 3300 medarbeidere fordelt på rundt 20 kontorer i hele Norge. Vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i Norden og Asia. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum.
Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no

Følg pressemeldinger fra Telenor Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Telenor Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Telenor Norge
Trenerløft ga klingende mynt i klubbkassa27.6.2025 10:00:04 CEST | Pressemelding
Nedre Glomma Turnforening i Fredrikstad er tildelt Bruk Hue-premien fra Røde Kors og Telenor for å satse på trenerne som nøkkelpersoner i arbeidet mot mobbing og utenforskap. Utmerkelsen går til foreninger som tar et tydelig ansvar for å skape trygge og inkluderende klubbmiljøer.
Telenor Norge inngår avtale med Hydro for leveranse av mobilnett som tjeneste25.6.2025 10:28:41 CEST | Pressemelding
Telenor Norge har signert en avtale med Hydro om levering av mobilnett som tjeneste (MST) til seks lokasjoner i Norge. Det styrker mobildekningen innendørs på produksjonsanleggene, effektiviserer produksjon og prosesser og øker robustheten ved anleggene.
Så lenge klarer nordmenn seg uten mobil24.6.2025 06:30:00 CEST | Pressemelding
I en undersøkelse går det frem at nær halvparten av oss mener de bare hadde klart seg en halv dag uten mobiltelefonen. Dette viser hvor avhengige mange er av mobilen i hverdagen.
Næringslivet må tettere på totalforsvaret: - Det handler ikke om vi blir angrepet, men når23.5.2025 10:35:06 CEST | Pressemelding
(Fornebu, 23. mai 2025) Denne uken har Telenor samlet aktører fra sivil, militær, offentlig og privat sektor til årlig øvelse i cyberforsvar og digital hendelseshåndtering. Øvelsens mål er å styrke og forbedre totalforsvaret av Norge.
Telenor skal teste løsninger relevant for fremtidens nødnett på Svalbard30.4.2025 11:10:35 CEST | Pressemelding
Telenor Norge skal i løpet av mai gjennomføre tester av 5G SA og skivedeling i en nyetablert testarena på Svalbard. Der skal oppdragskritiske tjenester, relevant for fremtidens nødnett og forsvar, testes under tøffe og realistiske forhold.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom