Mobilproblemene rettet
Tiltakene som er blitt iverksatt for å løse sitasjonen har hatt ønsket effekt, og alle tjenestene våre fungerer som normalt. Vi fortsetter å følge situasjonen nøye.

Feilen gjaldt mobilanrop, inkludert problemer med anrop til nødnummer. Dette skjedde klokka 10.25. Alle ressurser ble satt på for å håndtere situasjonen.
– Vi beklager på sterkeste til alle som har blitt berørt, og jeg kan forsikre om at vi tar dette på det største alvor. Foreløpige analyser viser at hendelsen skyldes strømbrudd på en sentral, men det jobbes videre med å fullstendig kartlegge årsaksforholdene. Nå skal vi snu enhver stein for å sikre at dette ikke skjer igjen, sier administrerende direktør i Telenor Norge, Birgitte Engebretsen.
Kontakter
Anders KrokanPressesjefTelenor Norge
Tel:952 09 037anders.krokan@telenor.noVetle AndersenInformasjonssjef
Tel:+4797123539vetle.andersen@telenor.noOm Telenor Norge
Telenor Norge AS er landets største leverandør av telekommunikasjon og digitale tjenester. Vår infrastruktur er grunnmuren i digitaliseringen av Norge med dekning og hastigheter i verdensklasse. Våre tjenester og produkter bidrar til økt produktivitet og gir tilgang til alt av digitalt innhold. Vår sikkerhets- og beredskapsorganisasjon jobber døgnkontinuerlig med å trygge våre kunder, og vi tar et særlig samfunnsansvar for å skape trygghet for barn og unge på nett.
Vi har 3300 medarbeidere fordelt på rundt 20 kontorer i hele Norge. Vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i Norden og Asia. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum.
Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no

Følg pressemeldinger fra Telenor Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Telenor Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Telenor Norge
Telenor: Økt sannsynlighet for destruktive cyberangrep og sabotasje15.10.2025 06:55:00 CEST | Pressemelding
(Fornebu, 15. oktober 2025) Norge står i dag overfor den mest alvorlige geopolitiske situasjonen siden andre verdenskrig. Det haster å bygge samfunnet mer robust og motstandsdyktig, slår Telenor fast i ny Sikkerhetsrapport.
Ekstremværet Amy: Telenor øker beredskapen2.10.2025 16:42:52 CEST | Pressemelding
Det varslede ekstremværet Amy kan skape utfordringer for mobil- og bredbåndsnettet. Telenor øker beredskapen og bemanningen gjennom helgen.
Nordmenns mobilvaner: Finnmarkinger ringer mest, 21-åringer surfer hardest – og meldingsiveren er størst i Agder24.9.2025 11:15:28 CEST | Pressemelding
Ferske tall fra Telenor om nordmenns mobilvaner viser at 21-åringer er landets største dataforbrukere, mens Finnmarkinger ringer langt mer enn resten av landet. Agder topper SMS-statistikken, og kvinner sender klart flest meldinger.
Telenor lanserer Apple TV+ på T-We16.9.2025 12:24:36 CEST | Pressemelding
Telenor-kunder i Norge kan nå abonnere på Apple TV+ og nyte prisbelønte og populære Apple Originals.
Telenor testet ny løsning for midlertidig dekning under SykkelBirken8.9.2025 10:30:15 CEST | Pressemelding
Telenor tok i bruk en ny løsning for å sikre dekning langs hele løypa under årets SykkelBirken. Den nye løsningen er mer kompakt, støyer mindre og er enklere å sette opp enn tidligere løsninger.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom