Oppdatering om mobilproblemer
Ny status på situasjonen, klokken 14:45, 13.11.2024:
Vi har tidligere meldt at anrop til nødnumre går som normalt, men vi ser dessverre at enkelte kunder fortsatt kan oppleve forsinkelser. Vårt råd fra tidligere gjelder ennå: Hold linjen og vent til du blir oppkoblet når du ringer til 110, 112 og 113.
For vanlige taleanrop: Vi ser en bedring i situasjonen, men feilen er fortsatt ikke løst. Vi fortsetter arbeidet med å løse problemene.
Tidligere melding:
- Telenor-kunder opplever for øyeblikket forsinkelser på tale. SMS og mobildata fungerer som normalt. Feilen skyldes et strømbrudd på en av sentralene våre. Vi ser en bedring i situasjonen, og fortsetter arbeidet med å rette opp i feilen, sier Bjørn Amundsen, dekningsdirektør i Telenor Norge.
Kunder kan oppleve at det tar tid å komme igjennom til nødetater. Et tips er å holde linjen og ha tålmodighet før man blir koblet opp.
Telenor beklager ulempene disse problemene har ført til.
For mer informasjon, kontakt anders.krokan@telenor.no eller vetle.andersen@telenor.no
Kontakter
Anders KrokanPressesjefTelenor Norge
Tel:952 09 037anders.krokan@telenor.noVetle AndersenInformasjonssjef
Tel:+4797123539vetle.andersen@telenor.noOm Telenor Norge
Telenor Norge AS er landets største leverandør av telekommunikasjon og digitale tjenester. Vår infrastruktur er grunnmuren i digitaliseringen av Norge med dekning og hastigheter i verdensklasse. Våre tjenester og produkter bidrar til økt produktivitet og gir tilgang til alt av digitalt innhold. Vår sikkerhets- og beredskapsorganisasjon jobber døgnkontinuerlig med å trygge våre kunder, og vi tar et særlig samfunnsansvar for å skape trygghet for barn og unge på nett.
Vi har 3300 medarbeidere fordelt på rundt 20 kontorer i hele Norge. Vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i Norden og Asia. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum.
Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no
Følg pressemeldinger fra Telenor Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Telenor Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Telenor Norge
Mobilproblemene rettet13.11.2024 17:01:50 CET | Pressemelding
Tiltakene som er blitt iverksatt for å løse sitasjonen har hatt ønsket effekt, og alle tjenestene våre fungerer som normalt. Vi fortsetter å følge situasjonen nøye.
Nannestad IL Håndball stakk av med pris fra Røde Kors og Telenor6.11.2024 07:03:00 CET | Pressemelding
Tiltak mot mobbing og utenforskap ga klingende mynt i klubbkassen for håndballaget fra Nannestad. Alle idrettslag som fullfører Røde Kors og Telenor sitt antimobbeprogram Bruk Hue er med i trekningen av 25.000 kr. Nannestad IL Håndball Jenter U16 ble denne rundens premievinnere.
Telenor med åpent fibernett5.11.2024 22:01:15 CET | Pressemelding
(Fornebu, 5. november 2024) I kommende bredbåndsregulering forventes det at Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) reduserer eller fjerner spesifikke plikter på fibertilbyderne. I dag gjelder slik bredbåndsregulering nasjonalt og omfatter kun Telenor. Nå offentliggjør Telenor hvilken praksis selskapet vil følge i de ikke-regulerte områdene.
Telenor har oppgradert sikkerhetspakken SAFE5.11.2024 06:30:00 CET | Pressemelding
Telenor har oppgradert sikkerhetspakken SAFE. Blant nyhetene er «Kredittvakt» som varsler deg om noen forsøker å ta opp kreditt i ditt navn.
Én av fire nordmenn berørt av digital kriminalitet16.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
(Fornebu, 16. oktober 2024) I tredje kvartal i år blokkerte Telenor mer enn 510 millioner forsøk på digital kriminalitet. I en spørreundersøkelse gjennomført på vegne av Telenor svarer én av fire at de selv, eller noen de kjenner, har blitt offer for digital kriminalitet de siste 12 månedene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom