Oppdatering om mobilproblemer
Ny status på situasjonen, klokken 14:45, 13.11.2024:
Vi har tidligere meldt at anrop til nødnumre går som normalt, men vi ser dessverre at enkelte kunder fortsatt kan oppleve forsinkelser. Vårt råd fra tidligere gjelder ennå: Hold linjen og vent til du blir oppkoblet når du ringer til 110, 112 og 113.
For vanlige taleanrop: Vi ser en bedring i situasjonen, men feilen er fortsatt ikke løst. Vi fortsetter arbeidet med å løse problemene.
Tidligere melding:
- Telenor-kunder opplever for øyeblikket forsinkelser på tale. SMS og mobildata fungerer som normalt. Feilen skyldes et strømbrudd på en av sentralene våre. Vi ser en bedring i situasjonen, og fortsetter arbeidet med å rette opp i feilen, sier Bjørn Amundsen, dekningsdirektør i Telenor Norge.
Kunder kan oppleve at det tar tid å komme igjennom til nødetater. Et tips er å holde linjen og ha tålmodighet før man blir koblet opp.
Telenor beklager ulempene disse problemene har ført til.
For mer informasjon, kontakt anders.krokan@telenor.no eller vetle.andersen@telenor.no
Kontakter
Anders KrokanPressesjefTelenor Norge
Tel:952 09 037anders.krokan@telenor.noVetle AndersenInformasjonssjef
Tel:+4797123539vetle.andersen@telenor.noOm Telenor Norge
Telenor Norge AS er landets største leverandør av telekommunikasjon og digitale tjenester. Vår infrastruktur er grunnmuren i digitaliseringen av Norge med dekning og hastigheter i verdensklasse. Våre tjenester og produkter bidrar til økt produktivitet og gir tilgang til alt av digitalt innhold. Vår sikkerhets- og beredskapsorganisasjon jobber døgnkontinuerlig med å trygge våre kunder, og vi tar et særlig samfunnsansvar for å skape trygghet for barn og unge på nett.
Vi har 3300 medarbeidere fordelt på rundt 20 kontorer i hele Norge. Vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i Norden og Asia. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum.
Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no

Følg pressemeldinger fra Telenor Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Telenor Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Telenor Norge
Trenerløft ga klingende mynt i klubbkassa27.6.2025 10:00:04 CEST | Pressemelding
Nedre Glomma Turnforening i Fredrikstad er tildelt Bruk Hue-premien fra Røde Kors og Telenor for å satse på trenerne som nøkkelpersoner i arbeidet mot mobbing og utenforskap. Utmerkelsen går til foreninger som tar et tydelig ansvar for å skape trygge og inkluderende klubbmiljøer.
Telenor Norge inngår avtale med Hydro for leveranse av mobilnett som tjeneste25.6.2025 10:28:41 CEST | Pressemelding
Telenor Norge har signert en avtale med Hydro om levering av mobilnett som tjeneste (MST) til seks lokasjoner i Norge. Det styrker mobildekningen innendørs på produksjonsanleggene, effektiviserer produksjon og prosesser og øker robustheten ved anleggene.
Så lenge klarer nordmenn seg uten mobil24.6.2025 06:30:00 CEST | Pressemelding
I en undersøkelse går det frem at nær halvparten av oss mener de bare hadde klart seg en halv dag uten mobiltelefonen. Dette viser hvor avhengige mange er av mobilen i hverdagen.
Næringslivet må tettere på totalforsvaret: - Det handler ikke om vi blir angrepet, men når23.5.2025 10:35:06 CEST | Pressemelding
(Fornebu, 23. mai 2025) Denne uken har Telenor samlet aktører fra sivil, militær, offentlig og privat sektor til årlig øvelse i cyberforsvar og digital hendelseshåndtering. Øvelsens mål er å styrke og forbedre totalforsvaret av Norge.
Telenor skal teste løsninger relevant for fremtidens nødnett på Svalbard30.4.2025 11:10:35 CEST | Pressemelding
Telenor Norge skal i løpet av mai gjennomføre tester av 5G SA og skivedeling i en nyetablert testarena på Svalbard. Der skal oppdragskritiske tjenester, relevant for fremtidens nødnett og forsvar, testes under tøffe og realistiske forhold.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom