Nannestad IL Håndball stakk av med pris fra Røde Kors og Telenor
Tiltak mot mobbing og utenforskap ga klingende mynt i klubbkassen for håndballaget fra Nannestad. Alle idrettslag som fullfører Røde Kors og Telenor sitt antimobbeprogram Bruk Hue er med i trekningen av 25.000 kr. Nannestad IL Håndball Jenter U16 ble denne rundens premievinnere.
Det ble jubel i Nannestadhallen da håndballaget fikk tildelt Bruk Hue-prisen på 25.000 kr. Bruk Hue for frivilligheten er et gratis undervisningsverktøy utviklet av Røde Kors og Telenor. Formålet er å gi idrettslag og organisasjoner et verktøy som kan brukes til å forebygge nettmobbing og utenforskap.
– Som lagleder, føler man et ansvar for at alle utøverne skal trives på trening. Innholdet i Bruk Hue var både engasjerende og lærerikt. Selv om vi har hatt få episoder med mobbing på laget, er det fint at alle er bevisst på temaet. Jeg vil varmt anbefale Bruk Hue til andre idrettsklubber, sier Tore Alm, lagleder i Nannestad IL.
Laget fra Nannestad gjennomførte Bruk Hue i forbindelse med en blåtur til Vestfold. Pengene skal gå til noe som styrker samholdet i laget ytterligere.
6 av 10 ledere i frivilligheten har observert mobbing
I en undersøkelse svarer så mange som 6 av 10 ledere og trenere i frivilligheten at de har observert mobbing eller utestenging i barns fritidsaktiviteter. Hele 7 av 10 av ledere og trenere svarer i undersøkelsen at de ikke har verktøy eller usikre på om de har verktøy til å håndtere mobbing og utestengelse. Siden 2009 har Telenor og Røde Kors drevet Bruk Hue sammen. Det startet som et initiativ for skolen, men siden i fjor har programmet også engasjert frivilligheten i kampen for å utrydde mobbing.
– Frivilligheten er landets viktigste inkluderingsarena, og en viktig møteplass for de unge. Vi håper flere gjør som Nannestad Idrettslag, og blir med i kampen mot utenforskap og mobbing. Kanskje er det ditt lag som stikker av med premiepotten neste gang, sier Per Anders Vold, prosjektleder for sponsorater i Telenor.
Nøkkelord
Kontakter
Henriette Frølich HolteInformasjonssjef
Tel:+4797753622henriette-frolich.holte@telenor.noBilder
Telenor Norge AS er landets største leverandør av telekommunikasjon og digitale tjenester. Vår infrastruktur er grunnmuren i digitaliseringen av Norge med dekning og hastigheter i verdensklasse. Våre tjenester og produkter bidrar til økt produktivitet og gir tilgang til alt av digitalt innhold. Vår sikkerhets- og beredskapsorganisasjon jobber døgnkontinuerlig med å trygge våre kunder, og vi tar et særlig samfunnsansvar for å skape trygghet for barn og unge på nett.
Vi har 3300 medarbeidere fordelt på rundt 20 kontorer i hele Norge. Vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i Norden og Asia. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum.
Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no
Følg pressemeldinger fra Telenor Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Telenor Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Telenor Norge
Telenor stoppet 2,2 milliarder hendelser knyttet til digital kriminalitet i 202423.1.2025 06:30:00 CET | Pressemelding
(Fornebu, 23. januar 2025) I løpet av 2024 foretok Telenors sikkerhetsfiltre 2,1 milliarder blokkeringer. I tillegg blokkerte Telenor 54,5 millioner svindelforsøk via anrop og 64,1 millioner via SMS. Hver dag, og ofte uten at vi merker det, blir vi nordmenn utsatt for forsøk på å bli frastjålet informasjon eller penger.
Nyttårsaften i Telenors nett: Rakettfart på Snapchat-trafikken1.1.2025 12:16:30 CET | Pressemelding
(Fornebu, 1. januar 2025) For åttende år på rad er det Snapchat-meldinger som dominerer når nordmenn ønsker hverandre godt nyttår. På det meste var Snapchat-trafikken 1247 prosent over normalen. Samtidig sendte Telenors kunder over 12.3 millioner tekstmeldinger på nyttårsaften.
2 av 3 irriterer seg over mobilbruk i selskaper23.12.2024 14:23:51 CET | Pressemelding
En fersk undersøkelse fra Telenor viser at hele 66 prosent av nordmenn irriterer seg over at folk er på mobilen i sosiale sammenkomster – noe som kan sette sitt preg på stemningen i årets juleselskaper.
Vi prater mer i telefonen enn før19.12.2024 11:04:26 CET | Pressemelding
(Fornebu, 19. Desember 2024) Vi tar færre telefonsamtaler, men samtalene varer lenger enn for ti år siden. I 2024 varte en gjennomsnittlig telefonsamtale i Telenors nett 3,3 minutter. Det er dobbelt så lenge som i 2013, da en gjennomsnittlig samtale varte i 1,6 minutter.
Organisering av nødnummertjenesten16.12.2024 11:48:09 CET | Pressemelding
Nkom har i dag publisert en delrapport der formålet er å diskutere løsninger som sikrer nødnummer bedre enn i dag. Telenor har tidligere uttrykt at selskapet er positive til en debatt om en ny modell for organisering av nødnummertjenesten i Norge, inkludert å involvere flere mobiloperatører.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom