Telenor Norge

Nannestad IL Håndball stakk av med pris fra Røde Kors og Telenor

Del

Tiltak mot mobbing og utenforskap ga klingende mynt i klubbkassen for håndballaget fra Nannestad. Alle idrettslag som fullfører Røde Kors og Telenor sitt antimobbeprogram Bruk Hue er med i trekningen av 25.000 kr. Nannestad IL Håndball Jenter U16 ble denne rundens premievinnere.

Nannestad IL Håndball Jenter U16 stakk av med BRUK HUE-prisen.
Nannestad IL Håndball Jenter U16 stakk av med BRUK HUE-prisen. Martin Phillip Fjellanger

Det ble jubel i Nannestadhallen da håndballaget fikk tildelt Bruk Hue-prisen på 25.000 kr. Bruk Hue for frivilligheten er et gratis undervisningsverktøy utviklet av Røde Kors og Telenor. Formålet er å gi idrettslag og organisasjoner et verktøy som kan brukes til å forebygge nettmobbing og utenforskap. 

– Som lagleder, føler man et ansvar for at alle utøverne skal trives på trening. Innholdet i Bruk Hue var både engasjerende og lærerikt. Selv om vi har hatt få episoder med mobbing på laget, er det fint at alle er bevisst på temaet. Jeg vil varmt anbefale Bruk Hue til andre idrettsklubber, sier Tore Alm, lagleder i Nannestad IL. 

Laget fra Nannestad gjennomførte Bruk Hue i forbindelse med en blåtur til Vestfold. Pengene skal gå til noe som styrker samholdet i laget ytterligere. 

null
Per Anders Vold, prosjektleder for sponsorater i Telenor, gir ut pris. Martin Phillip Fjellanger

6 av 10 ledere i frivilligheten har observert mobbing 
I en undersøkelse svarer så mange som 6 av 10 ledere og trenere i frivilligheten at de har observert mobbing eller utestenging i barns fritidsaktiviteter. Hele 7 av 10 av ledere og trenere svarer i undersøkelsen at de ikke har verktøy eller usikre på om de har verktøy til å håndtere mobbing og utestengelse. Siden 2009 har Telenor og Røde Kors drevet Bruk Hue sammen. Det startet som et initiativ for skolen, men siden i fjor har programmet også engasjert frivilligheten i kampen for å utrydde mobbing.  

– Frivilligheten er landets viktigste inkluderingsarena, og en viktig møteplass for de unge. Vi håper flere gjør som Nannestad Idrettslag, og blir med i kampen mot utenforskap og mobbing. Kanskje er  det ditt lag som stikker av med premiepotten neste gang, sier Per Anders Vold, prosjektleder for sponsorater i Telenor. 

null
Undersøkelse: 6 av 10 ledere og trenere i frivilligheten har observert mobbing eller utestenging i barns fritidsaktiviteter. Martin Phillip Fjellanger

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Telenor Norge AS er landets største leverandør av telekommunikasjon og digitale tjenester. Vår infrastruktur er grunnmuren i digitaliseringen av Norge med dekning og hastigheter i verdensklasse. Våre tjenester og produkter bidrar til økt produktivitet og gir tilgang til alt av digitalt innhold. Vår sikkerhets- og beredskapsorganisasjon jobber døgnkontinuerlig med å trygge våre kunder, og vi tar et særlig samfunnsansvar for å skape trygghet for barn og unge på nett.

Vi har 3300 medarbeidere fordelt på rundt 20 kontorer i hele Norge. Vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i Norden og Asia. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum.

Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no

Følg pressemeldinger fra Telenor Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Telenor Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Telenor Norge

Oppdatering om mobilproblemer13.11.2024 12:19:04 CET | Pressemelding

Ny status på situasjonen, klokken 14:45, 13.11.2024: Vi har tidligere meldt at anrop til nødnumre går som normalt, men vi ser dessverre at enkelte kunder fortsatt kan oppleve forsinkelser. Vårt råd fra tidligere gjelder ennå: Hold linjen og vent til du blir oppkoblet når du ringer til 110, 112 og 113. For vanlige taleanrop: Vi ser en bedring i situasjonen, men feilen er fortsatt ikke løst. Vi fortsetter arbeidet med å løse problemene. Tidligere melding: - Telenor-kunder opplever for øyeblikket forsinkelser på tale. SMS og mobildata fungerer som normalt. Feilen skyldes et strømbrudd på en av sentralene våre. Vi ser en bedring i situasjonen, og fortsetter arbeidet med å rette opp i feilen, sier Bjørn Amundsen, dekningsdirektør i Telenor Norge. Kunder kan oppleve at det tar tid å komme igjennom til nødetater. Et tips er å holde linjen og ha tålmodighet før man blir koblet opp. Telenor beklager ulempene disse problemene har ført til. For mer informasjon, kontakt anders.krokan@telenor.no el

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye