Extra kutter prisene på over 100 julevarer
Lavpriskjeden Extra markerer starten på julesesongen med å kutte prisene på over 100 julevarer.

Også i år er Extra første dagligvarekjede som gjennomfører et større priskutt på julevarer. Godt over 100 varer reduseres med i gjennomsnitt 9,3 prosent i pris.
– Vi forventer at julen blir spinnvill, med svært mange kunder, høy omsetning av varer og en tøff priskonkurranse. Denne bidrar Extra til gjennom nok en gang å være først med et omfattende priskutt på julevarer, sier Håvard Jensen, kjededirektør i Extra.
Blant varene som kuttes i pris er:
- Ribberull: -37,1 %
- Tynnribbe: -33,6 %
- Røkt juleskinke: -22,8 %
- Pinnkjøtt: -16,7 %
– Vi kutter over hele linjen av populære julevarer. Både til middag, pålegg og julegodt. Dette selges det mye av gjennom hele november og desember med uke 51 som den mest travle uken. Og produktet vi også i år forventer å selge aller mest av er klementiner. Det er både sunt, godt og billig, sier Jensen.
Extra er landets tredje største dagligvarekjede og vokser i rekordfart.
–Extra eies av folket og våre eiere setter pris på vår kombinasjon av lave priser og stort utvalg. Vår jobb å sørge for lavest mulig dagligvarepriser, og med priskuttet på julevarer viser vi at vi mener alvor, sier Jensen.
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonsdirektør i Coop Norge
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder

Om Coop
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
Extra forventer å selge over én million jordbærkurver før 17. mai: - Dette er jo helt spinnvilt!16.5.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Coop opplever rekordstor etterspørsel etter jordbær i forkant av 17. mai, og Extra forventer å selge over én million kurver før nasjonaldagen. Totalt regner Coop med å selge 750 tonn jordbær til en verdi på nærmere 50 millioner kroner i mai.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom