ABB understreker fokus på elektrifisering og automasjon med ny varemerkeposisjonering og slagordet - "Engineered to Outrun"
ABB introduserer ny varemerkeposisjonering, ”We help industries outrun – leaner and cleaner” som underbygger neste fase av selskapets utvikling som ledende innen elektrifisering og automasjon, etter en vellykket transformasjonsperiode. Den uttrykker hva ABB ønsker å være kjent for i kundenes bevissthet.

Den nye varemerkeposisjoneringen sentrerer seg rundt ordet «Outrun» og dets betydning består av to deler: å sikre at ABBs partnere alltid presterer på et høyt nivå og samtidig hjelpe dem til stadig å jobbe mer produktivt og effektivt slik at de kan prestere bedre. «Leaner» står for ABBs globale lederrolle innen automasjon, som forbedrer produktiviteten og effektiviteten til enhver industris kritiske, daglige drift. «Cleaner» representerer selskapets lederrolle innen elektrifisering, som reduserer utslipp av klimagasser i verdens viktigste industrier. ABBs nye slagord «Engineered to Outrun» erstatter « Let's write the future . Together". Den nye varemerkeposisjoneringen er i tråd med ABBs eksisterende formål om å muliggjøre en mer bærekraftig og ressurseffektiv fremtid med sitt teknologiske lederskap innen elektrifisering og automasjon og sin desentraliserte forretningsmodell.
Samtidig oppdateres ABBs visuelle uttrykk for å gjenspeile den nye posisjoneringen og være mer særpreget. Den ikoniske ABB-logoen består.
Morten Wierød, ABBs konsernsjef, sier: "I dag er jeg stolt over å lansere vår nye varemerkeposisjonering og slagord, ettersom vi har gått inn i en ny fase for ABB, med høyere vekstambisjoner og ABB Way solid etablert i hele organisasjonen. Vår posisjonering vil støtte både våre kommersielle resultater og vår evne til å rekruttere. Den oppsummerer hvem vi er og hva vi ønsker å være kjent for blant våre kunder: vi støtter dem med å prestere på et høyt nivå og hjelper dem med å bli mer produktive og bærekraftige, slik at de kan prestere bedre. Hos ABB kaller vi dette 'Engineered to Outrun'.»
Som en del av utviklingen av den nye varemerkeposisjoneringen viste undersøkelser at kjøpstilbøyeligheten til ABB er svært høy, noe som betyr at økt varemerkekjennskap representerer en betydelig kommersiell mulighet. Den nye posisjoneringen er utviklet i tråd med ABBs desentraliserte forretningsmodell av et stort team som inkluderer funksjoner, forretningsområder, divisjoner og kunder.
ABBs nye varemerkeposisjonering er forklart her: Engineered to Outrun - ABB Group
Kontakter
Investor Relations
Tel:+41 43 317 71 11investor.relations@ch.abb.comMedia Relations
Tel:+41 43 317 7111media.relations@ch.abb.comABB er en global teknologileder innen elektrifisering og automasjon, som muliggjør en mer bærekraftig og ressurseffektiv fremtid. Ved å kombinere sin ekspertise innen teknologi og digitalisering, hjelper ABB industrier med å prestere på et høyt nivå, samtidig som de blir mer effektive, produktive, bærekraftige og istand til å øke sin konkurransekraft. Hos ABB kaller vi dette "Engineered to Outrun". Selskapet har over 140 års historie og mer enn 105 000 ansatte over hele verden. ABBs aksjer er notert på SIX Swiss Exchange (ABBN) og Nasdaq Stockholm (ABB). www.abb.com
Følg pressemeldinger fra ABB
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra ABB på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra ABB
ABB lanserer AMXE Marine Motor – designet for neste generasjons elektriske og hybride fartøy3.6.2025 07:50:06 CEST | Pressemelding
AMXE Marine Motor kombinerer ABBs hittil høyeste effekttetthet med et stillegående, vannkjølt design.
ABB-motor setter ny verdensrekord med 99,13 % effektivitet28.5.2025 12:08:56 CEST | Pressemelding
Verdens mest energieffektive synkronmotor, levert til stålverk i India, forventes å gi en energibesparelse på rundt 61 GWt over en levetid på 25 år, med en tilbakebetalingstid på litt over tre måneder.
Eni velger ABB som hovedautomasjonsentreprenør for en av Storbritannias første industrielle CCS-klynger15.5.2025 11:08:51 CEST | Pressemelding
ABB skal tilby automatiserings-, telekom- og cybersikkerhetsløsninger for transport og lagring av CO2-fangst ved HyNet, et stort industrielt avkarboniseringsprosjekt i Storbritannia HyNet har som mål å redusere utslippene i Nordvest-England med en fjerdedel, og forvandle et energiintensivt produksjonsområde til en industriklynge med lave utslipp Prosjektet vil utnytte ABB Ability™ System 800xA® integrert kontroll- og sikkerhetssystem for å muliggjøre større synlighet og forutsigbarhet
ABB’s PixelPaint gir eksklusive og bærekraftige lakkoverflater til Mercedes-Benz Sindelfingen fabrikken15.5.2025 09:33:07 CEST | Pressemelding
ABBs prisvinnende PixelPaint-teknologi implementert ved Mercedes-Benz-fabrikken i Sindelfingen PixelPaint leverer enestående presisjon og eliminerer oversprøyting, noe som reduserer materialforbruk og utslipp Mercedes-Maybach SL 680 Monogram-serien er den første modellen som får eksklusive og individuelle lakkoverflater muliggjort av PixelPaint ABBs FoU-senter for lakkeringsroboter på Bryne spilte en avgjørende rolle i utviklingen av PixelPaint.
Q1 resultater: Sterk start på året; optimaliserer verdiskapingen gjennom porteføljestyring17.4.2025 09:19:59 CEST | Pressemelding
Ordrer 9,213 millioner dollar, +3%; sammenlignbart1 +5% Inntekter 7,935 millioner dollar, +1%; sammenlignbart1 +3% Driftsinntekter 1,567 millioner dollar; margin 19,7% Operasjonell EBITA1 1,597 millioner dollar; margin1 20,2% Resultat per aksje 0,60 dollar; +22%3 Kontantstrøm fra operasjonelle aktiviteter 684 millioner dollar; -6%
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom